Opel Astra Sports Tourer 1,7 CDTI (92 kW) – Fleet Tourer

Opel Astra Sports Tourer 1,7 CDTI (92 kW) – Fleet Tourer

 
 

Druhý test nového kombi věnujeme firmám. Jde totiž o turbodiesel, který se i v případě Opelu vyplatí pouze tehdy, když jezdíte opravdu hodně. Velmi hodně.

Rodinné rozpočty jen výjimečně dosáhnou na naftové motorizace. Ty firemní je naopak mnohdy bezhlavě preferují. Po prvním testu Astry Sports Tourer s motorem 1,4 Turbo jsme osedlali verzi s motorem 1,7 CDTI s vrcholnou výbavou Cosmo. Jaké naftové kombi dostanete, když u Opelu utratíte půlmilion? Odpovědí je hned několik, každé věnujeme jednu podkapitolu.

Velké

Astra Sports Tourer je zvenku vůbec největším kombi v nižší střední třídě. To už známe z předešlých článků a zejména z prvního testu, který auto jako takové zevrubně popisoval.

Podstatné u kombi takového formátu je to, že pětisetlitrový zavazadelník je velmi dobře přístupný a prakticky zařízený. Má pravidelné stěny, perfektní čalounění a celkové zpracování. Sklápění zadních opěradel lze provádět jediným stiskem tlačítka na stěně zavazadelníku, tedy i zezadu a zejména bez demontáže hlavových opěrek.

Když potřebujete velký objem, sklopíte opěradla a roletu s krytem snadno umístíte pod podlahu zavazadelníku.

obrázek [600 x 423]  

Dokonalá rovina (bez schodu a zlomu) vzniká překlopením sedáků a následným překlopením opěradel. Kdyby měly překlopené sedáky překážet, je možné je z vozu zcela vyjmout.

Roletu, která kryje zavazadelník, je možné pro nakládání zcela odsunout, nebo lehkým dotykem uprostřed vysunout v připravených kolejnicích v D-sloupcích vzhůru.

Zavazadelník má v základním uspořádání délku 1060 mm, nejmenší šířku 1030 mm a výšku 470 mm (po kryt), resp. 720 mm po strop (v oblasti nakládacího otvoru). Sklopením sedadel získáte ložnou délku 1700 mm.

TEST Opel Astra Sports Tourer 1,4 Turbo (103 kW) – Těžká pohoda

Malé

Jestliže čekáte od 4,7 m dlouhého auta velký interiér, budete uvnitř tohoto kombi zklamáni.

Na předních místech si prostor ve Sports Toureru nezadá s kdejakým modelem střední třídy – vnitřní šířka i rozsahy podélného a výškového nastavení volantu a sedadel jsou nadprůměrně velké.

obrázek [600 x 370]  

Vzadu ale přichází vystřízlivění. Pokud o tomto autě uvažujete jako o čtyř- nebo dokonce pětimístném, varujeme před omezeným prostorem na zadních sedadlech. Ta jsou už při nastupování hůře přístupná krátkými dveřmi. Když se usadíte, budou vám pravděpodobně překážet přední sedadla, zejména pokud řidič a přední spolujezdec vyhledávají nízký posaz a jsou vyšších postav. V tom případě nelze zastrčit chodidla pod přední sedáky. Potíže s prostorem nebudou mít děti a průměrně rostlí cestující.

Myslíme si, že nejsme sami, kdo od tak velkého auta očekává odpovídající nabídku prostoru uvnitř.

Hlučné

Střední naftovou cestu reprezentuje v aktuální nabídce Opelu modernizovaný motor 1,7 CDTI. K testu dorazilo silnější provedení s 92 kW při 4000 min-1 a 280 Nm mezi 2000 a 2700 min-1. Od našeho prvního setkání s touto motorizací uplynul rok, ale její projev se od té doby nezměnil.

Nejen po studeném startu překvapuje motor hlučným během a vibracemi, které se přenášejí i do interiéru. Za jízdy se hlučnost motoru zmírní, ale k moderním maloobjemovým dieselům francouzské, korejské nebo konkurenční VW-koncernové produkce má kultivovanost chodu této sedmnáctistovky daleko.

Ani nástup motoru z nízkých otáček neohromuje plynulostí, jakou dnes už předvádí kdekdo. Pod 2000 min-1 je síla motoru malá, kolem této hodnoty prudce roste a nad 3000 min-1 rychle uvadá. Přes 4000 min-1 se motor za velkého úsilí dostane, ale s ohledem na zvukovou kulisu to zřejmě posádka v takovém režimu dlouho nevydrží. Zkrátka, toto CDTI připomíná chováním, ale i kompresním poměrem 18:1, že jde o starou naftovou školu. Využitelné otáčkové pásmo je úzké, každý výlet mimo něj je trestán. Buď slabou dynamikou nebo velkou hlučností.

Jen průměrně úsporné

Jestli jste čekali obrat v kapitole spotřeba, tak vás musíme opět zklamat. Ano, spotřeba turbodieselu není tak náchylný na jízdní styl jako u přeplňovaného zážehového motoru, ale ve všech ostatních disciplínách považujeme benzinovou verzi za lepší volbu!

Spotřeba na dálnici ve 130 km/h se v zimních podmínkách dostala k 7 l/100 km (motor pracuje s 2500 min-1), úsporná jízda s aktivovaným tempomatem nastaveným na 106 km/h (reálně 100 km/h) znamená odběr 5,2 l/100 km.

obrázek [600 x 328]  

K normované kombinované spotřebě 4,5 l/100 km se lze dostat s vypětím všech řidičských schopností a s prázdným vozem. Předpokladem je ale velmi opatrná jízda mimo město, při které ale zdaleka nebudete využívat rychlostní limity.

Mimo dálnice a města lze jezdit se spotřebou kolem 6 l/100 km. Dost pomáhá šestistupňová převodovka s přesným řazením. Zpřevodování odpovídá možnostem motoru. Delší šestka by možná snížila otáčky na dálnici, ale jen za cenu řazení už v mírných stoupáních.

Dobře vybavené

Se změnou v pojetí Caravanu na Sports Tourer došlo i ke změně cenové politiky. Za 513.900,-Kč dostanete naftové kombi v plné výbavě, jehož další individualizace už nestojí jmění.

Příjemné je automatické přepínání dálkových světlometů (standard) nebo samočinná elektrická parkovací brzda (standard). Vzhled vylepšují 17palcová kola z lehkých slitin (standard) a stříbrné střešní podélníky.

Když chcete něco extra, má Opel v záloze robustní kožené čalounění Cocoa s neobvyklým barevným provedením (+26.000,-Kč) nebo pestrou paletu továrně dodávaných kol z lehkých slitin s mírně přerostlými velikostmi (17 až 19 palců, +12 až 16 tisíc Kč).

Rozporuplné

Vnější design, jízdní vlastnosti, prostor vpředu i řešení zavazadelníku dělají Astře dobré jméno. Ale jsou tady i překvapivě závažné nedostatky.

Nad nesouladem mezi velikostí karoserie a prostorem pro cestující vzadu jsme se pozastavovali už minule. Dnes je tady navíc problém spojený s motorem. Pokud totiž kupujete turbodiesel hlavně kvůli spotřebě, není motor 1,7 CDTI zrovna učebnicovým příkladem výhodnosti. Na dálnici při dodržování povolených rychlostí se odběr paliva z nádrže blíží tomu v 1,4 Turbo (103 kW). Dynamika i kultura chodu je navíc výrazně lepší u zážehového motoru!

Rozdíl ve spotřebě se projeví až v náročnějším flotilovém provozu, ve městech a dálničních přesunech s rychlostními průměry nad 130 km/h. Ani pak nebude naftová Astra úspornější než konkurenti, ale relativní výhodnost proti levnějšímu turbobenzinu bude snáze obhajitelná.

Ford Focus Kombi vs. Opel Astra Sports Tourer: Designový duel

Opel Astra Sports Tourer: Obr v nižší střední třídě

Opel Astra Sports Tourer: První jízdní dojmy

obrázek [600 x 392]  

První cena vozu357.900,- Kč (1,4 l, 74 kW, Essentia)
První cena vozu s testovanou motorizací474.000,- Kč (1,7 CDTI, 92 kW, Enjoy)
Základní cena testovaného vozu513.900,- Kč (1,7 CDTI, 92 kW, Cosmo)
Cena testovaného vozu vč. příplatků669.900,- Kč (1,7 CDTI, 92 kW, Cosmo)

Plusy

  • Elegantní design, tuhá karoserie
  • Velmi dobré jízdní vlastnosti
  • Schopnosti adaptivního podvozku, dobré tlumení nerovností
  • Jízdní pohodlí i na velkých kolech
  • Nejlepší ergonomická sedadla ve třídě
  • Prostor na předních sedadlech, velká vnitřní šířka vpředu i vzadu
  • Přiměřená spotřeba při jízdě konstantní rychlostí
  • Variabilita a praktičnosti zavazadelníku
  • Čeština v palubním informačním systému

Minusy

  • Hluk a vibrace motoru
  • Spotřeba paliva není příliš vzdálená od motoru 1,4 Turbo
  • Málo místa v podélném směru na zadních sedadlech
  • Málo místa pro chodidla pod předními sedadly
  • Nízko výsuvné hlavové opěrky zadních sedadel
  • Omezený prostor pro nohy třetího cestujícího vzadu
  • Obtížnější nastupování na zadní sedadla
  • Vysoká pohotovostní hmotnost
  • Nepřehledná karoserie, horší výhled šikmo vpřed a šikmo vzad
Spolupracujeme s TipCars.com

Opel Astra Sports Tourer 1,7 CDTI (92 kW)

Cena v základní výbavě: 513 900 Kč Cena v testované výbavě: 669 900 Kč

Základní výbava:Přední, boční a hlavové airbagy, aktivní opěrky hlavy předních sedadel, elektronický stabilizační systém (ESP), el. ovládaná, vyhřívaná vnější zp. zrcátka v barvě karoserie, elektricky ovládaná okna vpředu, elektrická parkovací brzda, volant potažený kůží, automatické přepínání světel s detekcí tunelu, denní svícení a funkce světel "ode dveří ke dveřím", víceúrovňový nastavitelný zavazadlový prostor - dvojitá podlaha, dvouzónová automatická klimatizace, posuvná loketní opěrka vpředu, stříbrné střešní ližiny, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, kola z lehkých slitin 17 x 7,0, palubní počítač vč. kontrolního systému, přední mlhová světla, sklopná zadní řada sedadel (one touch), dešťový senzor, bodové čtecí lampičky vzadu s osvětlenými vypínači, rádio CD 400 se 7 reproduktorů s ovládáním rádia na volantu, tempomat.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+14.000,-Kč), Ergonomická přední sedadla (+12.500,-Kč), Sada Sport Tourer obsahující elektrické ovládání zadních oken, sada Organizér, bezpečnostní síť, Flex Organizér (systém ližin v zavazadlovém prostoru) (+12.000,-Kč), Sada Ride obsahují systém Flex-Ride s plynulou regulací tlumičů CDC + Prémiová sada pro přední světla (automatické seřízení světlometů, vysokotlaké ostřikovače světlometů, automatická dálková světla, adaptivní xenonové světlomety (+40.000,-Kč), vyhřívaná přední sedadla (+8.000,-Kč), radio DVD 800 NAVI - systém 7 reproduktorů premium, anténa ve tvaru ploutve na střeše, barevný informační displej 7", konektor Aux (+27.000,-Kč), parkovací senzory vpředu a vzadu vč. palubního displeje (+16.500,-Kč), čalounění sedadel z perforované kůže v barvě Cocoa (+26.000,-Kč).

Terorista Abdeslam dostal dvacet let vězení za střelbu na policisty Terorista Abdeslam dostal dvacet let vězení za střelbu na policisty

Na 20 let poslal belgický soud do vězení Salaha…

Babiš: Slevy na jízdném se odkládají na září Babiš: Slevy na jízdném se odkládají na září

Slevy na jízdném budou zavedeny až od 1. září, a ne v…

Teherán dál utužuje kontrolu měnového trhu, zakazuje obchodování s bitcoiny Teherán dál utužuje kontrolu měnového trhu, zakazuje obchodování s bitcoiny

Íránská centrální banka zakázala místním bankám,…

 
Technické údaje
Motor Opel Astra Sports Tourer 1,7 CDTI (92 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1686
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 280 / 2000 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.5 / 3.9 / 5.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / 1550
Objem nádrže (l):56
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1500 / 530
Rozměr pneu:215/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4698
b) šířka (mm): 1814
c) výška (mm): 1535
d) rozvor (mm): 2685
e) rozchod vpředu (mm): 1544
f) rozchod vzadu (mm): 1558
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1010
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 570
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Opel Astra Sports Tourer 1,7 CDTI (92 kW)
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 5
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 6
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,65
 

Přidat názorDiskuse: Opel Astra Sports Tourer 1,7 CDTI (92 kW)…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

Koncern JLR letos představí zbrusu nového nástupce…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 



Ojetý Opel Astra J (P10): Těžký, nebo spíš bytelný? Ojetý Opel Astra J (P10): Těžký, nebo spíš bytelný?

Minulá generace Astry J již zcela rehabilitovala jméno…

Další nehoda z Nürburgringu: Rychlá jízda řidiče Astry skončila kotoulem Další nehoda z Nürburgringu: Rychlá jízda řidiče Astry skončila kotoulem

Ťukance o svodidla jsou při volných jízdách v Zeleném…

 



 
VW I.D. R v celé své kráse: Elektrická bestie chce rekord z Pikes Peak!

VW I.D. R v celé své kráse: Elektrická bestie chce rekord z Pikes Peak! Má být rychlejší než F1!

Dnes 10:51

Německý koncern to s elektrifikací myslí vážně. Nejenže představuje jeden elektrický koncept za druhým, ale nyní odhalil i závodní superauto.




Blesk.cz

Pravda o Miloši Formanovi (†86): České občanství neměl!

Pravda o Miloši Formanovi (†86): České občanství neměl!

Po smrti oscarového režiséra Miloše Formana (†86) se objevily informace, že měl do své smrti nejen americké, ale…

ŽIVĚ: Vévodkyně Kate právě rodí, Británie očekává královského potomka!

ŽIVĚ: Vévodkyně Kate právě rodí, Británie očekává…

Jeden z nejočekávanějších letošních okamžiků je tu! Vévodkyně Kate (36) již dorazila do porodnice a porod jejího…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Král Premier League podle hráčů? Mo Salah zvítězil jako první Egypťan

Král Premier League podle hráčů? Mo Salah zvítězil…

Útočník Liverpoolu Mohamed Salah byl zvolen jako první Egypťan nejlepším fotbalistou anglické ligy. Svými hlasy…

 

Reflex.cz

Nový český film Metanol: Story o převeliké blbosti

Nový český film Metanol: Story o převeliké blbosti

Česká televize připravila na dvě po sobě jdoucí neděle ambiciózní, ale dramaturgicky naprosto správný projekt.…

První zprávy z 53. MFF Karlovy Vary: Pocta Miloši Formanovi, Jaromír Hanzlík a znělka s Caseym Affleckem

První zprávy z 53. MFF Karlovy Vary: Pocta Miloši…

Od pátku 29. června do soboty 7. července 2018 se letos koná 53. ročník karlovarského festivalu. Jeho…