Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Škoda Superb Outdoor – Ve skautském dresu

Diskuze (226)
Rodina všestranných škodovek se rozrostla o nového člena. Ten si ale místo Scout nechá říkat Superb Outdoor.

Přesně takový model ji totiž v portfoliu domácí automobilky chyběl: můžete si koupit Octavii Scout, Fabii Scout a dokonce i Roomster Scout, ale zájemci o podobně vylepšený Superb zatím listovali ceníkem marně. Paket Outdoor pro Škodu Superb Combi je proto logickým rozšířením nabídky.

Přívlastek Outdoor do rodiny Scoutů příliš nezapadá a to je trochu škoda. Kromě toho jsou tady ale ještě dva rozdíly: lze zvolit jakýkoliv motor a na výběr jsou jak varianty s pohonem předních, tak s pohonem všech kol. Limitem navíc není ani zvolený stupeň výbavy, Outdoor je proto opravdu příplatkovým paketem a ne speciální verzí daného modelu.

Pojďme se podívat na specifika této novinky a dalších zajímavých možností ze seznamu příplatkové výbavy.

skoda superb testy vyssistredni skoda superb testy vyssistredni  

Outdoor design stojí 50 tisíc korun. Za ně Škoda nabízí ochranné nelakované lemy po obvodu celé karoserie, které vypadají skoro stejně jako na Octavii Scout. Vpředu se díky nim mění design mlhovek, které jsou na Superbu Outdoor kulatého tvaru. Chybí proto samostatná světla pro denní svícení a Superb po nastartování motoru automaticky svítí hlavními xenonovými výbojkami.

Terénní styling také odstraňuje chromovanou lištu, místo které přidává praktickou otěrovou lištu na dveřích. Ovšem co se vzhledu týká, toto řešení lehce nabourává proporce Superbu a ve srovnání s konkurenty ubírá na eleganci.

Outdoor podvozek je vlastně neexistující pojem. Záleží totiž na přání zákazníka, zda zůstane u standardního nastavení, nebo zvolí zvýšený paket pro špatné cesty, jako v případě testovaného auta. To znamení nárůst světlé výšky, ale také ústup od 18palcových kol k velikosti R17. U nejvyšších výbav je to vlastně jediná možnost, jak získat jiný než největší rozměr pneumatik.

skoda superb testy vyssistredni skoda superb testy vyssistredni Zvolená konfigurace dokáže dobře filtrovat velké nerovnosti a na těch menších jen tak nepatrně klepe. Téměř SUVéčkové zdvihy tlumičů znamenají znatelné náklony v zatáčkách, podvozek je ale tuhý a nepřipouští nervózní chování. Pouze v nízkých rychlostech Superb Outdoor občas mírně odskočí do boku, za to ale zmizelo pro Superby typické rozhoupání v podélném směru, když auto v zatáčce najede na sérii nerovností. Kromě onoho odskakování nemá jízdní projev žádné výraznější chyby a jde v zásadě o nejkomfortnější verzi Superbu.

Outdoor spotřeba vlastně není téma k diskusi, rozdíly proti srovnatelné verzi Superbu jsou zanedbatelné. Vliv na spotřebu nafty má ovšem spojka Haldex, která má na starosti pohon všech kol. Žádá si zhruba litr navíc, takže zájemci o motor 2,0 TDI/125 kW by měli ve čtyřkolkovém provedení počítat s dlouhodobým průměrem okolo sedmi litrů.

Paket Outdoor je ale zajímavý mimo jiné v tom, že není vázaný na varianty 4x4 a nabízí se pro všechny verze Superbu Combi s výjimkou úsporného GreenLine.

Laurin&Klement je nejvyšší výbava nabízena pro Superb. Přináší designová vylepšení a bohatou výbavu. Vždyť není potřeba připlácet za parkovací senzory, Sound System, xenonové světlomety ani metalízu. Bohužel, s paketem pro špatné cesty přicházíte o krásná mnohopaparsková kola a s paketem Outdoor o chromované lamely v masce chladiče – tím mizí dva nejviditelnější prvky výbavy Laurin&Klement.

Světelná technika Superbu ukazuje, že i konstrukčně docela obyčejné auto může nabídnout vynikající řešení. Natáčení do zatáček je dnes už docela samozřejmou vlastností xenonových světel, Superb ale přidává i pořádný dosah v režimu potkávacích světel. A tak vlastně chybí jen diody pro denní svícení.

skoda superb testy vyssistredni skoda superb testy vyssistredni  

Výjimečnost českého kombi ale leží jinde, v doplňkových světlech. To jsou například známé Boarding Spots, tedy osvětlení prostoru pod zpětnými zrcátky, které přijde vhod při nastupování a vystupování. Podobné řešení nabízí dveře zavazadlového prostoru – dvě lampičky se starají o to, abyste náklad nevyložili třeba do louže. Osvětlený je i prostor pro nohy u obou řad sedadel a pro všechny případy je v záloze přenosná lampička umístěná v kufru.

Nezávislé topení se může zdát jako zbytečná rozmařilost a v každodenní realitě to tak vlastně vypadá. Je totiž velmi příjemné nasedat do auta, které hned topí a má částečně zahřátý motor. Ve velmi dlouhém časovém horizontu se ale může investice 20 tisíc korun vyplatit i finančně. Motor, který je ušetřen mrazivě studených startů, má totiž lepší vyhlídky na dlouhý a bezproblémový život.

Televize je podmíněna navigací Columbus, příplatek za digitální tuner činí 18 tisíc korun. Příjem digitálního signálu ale vždycky není právě ideální (však to třeba znáte sami z domova) a hlavně za jízdy se neukazuje obraz, ale běží jenom zvuk. Jasně, někdo se musí zvláštním předpisem postarat o naši bezpečnost. Někteří řidiči ale i tak jezdí, jako by se celou dobu dívali na televizi a ne na cestu…

skoda superb testy vyssistredni skoda superb testy vyssistredni  

KESSY, neboli bezklíčové odemykání, zamykání a startování, je i pro nejvyšší výbavu za desetitisícový příplatek. Proti ostatním konkurentům jde o méně dotažené řešení – startovací tlačítko na boční straně sloupku řízení nahrazuje klasickou spínací skříňku a po celou dobu startování je potřeba ho držet stlačené. Navíc k autu zůstává klasický sklopný klíček, který ale za normálních okolností není kam zasunout.

Zavazadlový prostor je u Superbu takřka povinnou zmínkou. Více než metrová délka ložné plochy a základní objem 633 litrů ale hovoří za vše.

Závěr je jasný: za sadu ochranných plastů připlatíte 50 tisíc korun. Váš Superb se tím odliší od stovek ostatních, žádnou další přidanou hodnotu ale nezískáte. Lze se na to ale podívat i z druhé strany – Outdoor paket se dá doplnit o zvýšený podvozek (+6.100,-) a v kombinaci s pohonem 4x4 tak vzniká plnohodnotný allroad. Navíc výše příplatku odpovídá rozdílu mezi Octavií Elegance a Octavií Scout, takže Škoda jen drží vlastní linii.

A cena plně vybaveného vozu? Ta je téměř ze světa prémiových značek, ale můžeme si říct paroubkovské kdo další to má? Možnosti dovybevení nejdražšího v Česku vyráběného auta totiž nabídku většiny přímých konkruentů viditelně překonávají.

skoda superb testy vyssistredni skoda superb testy vyssistredni  

První cena vozu 544.900,- Kč (1,4 TSI/92 kW Active Drive)
První cena vozu s testovanou motorizací 660.900,- Kč (2,0 TDI/125 kW Active Drive)
Základní cena testovaného vozu 1.013.900,- Kč (2,0 TDI/125 kW Laurin&Klement Combi)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 1.235.000,- Kč (2,0 TDI/125 kW Elegance L&K Combi)

Plusy

  • Outdoor paket přitahuje pozornost okolí
  • Živý a pružný motor
  • Přesné řazení, ideální délka převodů
  • Nadprůměrný prostor v podélném směru
  • Velikost zavazadlového prostoru
  • Rozsah standardní výbavy
  • Špičkové dílenské zpracování
  • Design a provedení palubní desky

Minusy

  • Úprava Outdoor mění jen vzhled, stojí 50 tisíc
  • Dvojité sklápění zadních sedadel (nejprve sedák, poté opěradlo)
  • Po sklopení sedadel nevznikne zcela rovná plocha
  • Odhlučnění motoru a systému 4x4
  • Podprůměrně účinné brzdy
  • Malá vnitřní šířka interiéru, malý prostor pro nohy řidiče
  • USB k rádiu za příplatek
Diskuze (226)
Škoda Superb Outdoor
Cena základní sestavy 1 013 900 Kč
Výbava základní sestavy ESP včetně ABS + MSR + ASR + EDS + HBA, kontrola tlaku v pneumatikách, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy a kolenní airbag řidiče, deaktivace airbagu spolujezdce, přední mlhové světlomety, signalizace nezapnutého bezpečnostního pásu řidiče a spolujezdce, přístrojový panel s multifunkčním ukazatelem, Maxi DOT, centrální zamykání s dálkovým ovládáním (dva sklopné klíčky), Climatronic – dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací, s pachovým filtrem s automatickou cirkulací, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, s integrovanými bočními ukazateli, el. ovládání oken vpředu a vzadu s dětskou pojistkou, Light Assistant (Coming Home, Leaving Home, Tunnel Light, Day Light), výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce s bederními opěrami, zadní loketní opěra s možností vytvoření průchozího otvoru do zavazadlového prostoru, bi-xenonové světlomety s funkcí AFS (Adaptive Frontlight System), výsuvné integrované ostřikovače světlometů, dešťový senzor, přední mlhové světlomety s Corner funkcí, Malý kožený paket (volant, hlavice a manžeta řadicí páky, madlo ruční brzdy), tempomat, vnější zpětná zrcátka s automatickým sklápěním po uzamčení vozu a s osvětlením nástupního prostoru Boarding Spots, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním, síťový program, stínicí rolo na zadní sklo, mechanické, volant čtyřramenný multifunkční pro ovládání rádia (nastavitelný ve dvou osách), vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla, rádio Bolero – 2 DIN s integ. CD měničem (6 CD), MP3, signalizace vzdálenosti při parkování vpředu a vzadu, vyhřívání předních a zadních sedadel.<br> paket Laurin & Klement: interiér Executive (kůže/umělá kůže), dekor L&K, dvoubarevná leštěná kola z lehké slitiny Sirius 7,5J × 18", pneumatiky 225/40 R18, plaketka s logem L&K na předních blatnících, ozdobné prahové lišty vpředu a vzadu, vpředu s logem L&K, vkládané tkané koberce Lounge Step, stínicí rola pro boční skla, mechanická, SunSet – skla s vyšším stupněm tónování, příprava pro telefon s Bluetooth GSM II, čtyřramenný kožený multifunkční volant pro ovládání rádia a telefonu, Sound System s 10 reproduktory a digitálním ekvalizérem, vyhřívané čelní sklo, bez označení motorizace. Kč
Cena testované sestavy 1 235 000 Kč
Výbava testované sestavy Outdoor Paket (+49.900,-), paket pro špatné cesty (+6.100,-), kola z lehké slitiny "TRIFID" 7,5Jx17" (+0,-), nezávislé přídavné topení (+19.200,-), KESSY bezklíčové odemykání, zamykání a startování (+10.000,-), alarm s hlídáním vnitřního prostoru (+7.100,-), boční airbagy vzadu (+7.100,-), asistent rozjezdu do kopce (+2.000,-), ventilace předních sedadel a čalounění perforovanou kůží pro interiér Executive (+9.000,-), navigační systém Columbus (+26.000,-), TV tuner (+19.500,-), panoramatická střecha (+32.200,-) dvojitá sluneční clona (+700,-), ESC včetně ABS + MSR + ASR + EDS + HBA, asistent rozjezdu do kopce, kontrola tlaku v pneumatikách (+2.000,-), ventilace předních sedadel, držák nápojů v zadní loketní opěře (+9.000,-), parkovací asistent pro podélné parkování (+14.100,-), rezervní kolo ocelové (neplnohodnotné), zvedák vozu, klíč na kola (+1.400,-), tažné zařízení (+12.000,-), výsuvná mezipodlaha s integrovanými hliníkovými lištami a s upínacími elementy (+4.800,-). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.5 / 4.8 / 5.8
Emise CO2: 151
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 633 / 1865
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1594 / 563
Rozměr pneu: 225/45 R17
Škoda Superb Outdoor
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4838
b) šířka (mm): 1817
c) výška (mm): 1510
d) rozvor (mm): 2761
e) rozchod vpředu (mm): 1545
f) rozchod vzadu (mm): 1517
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 740 / 1030
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1060
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 990
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Avatar - Mangalica
19. 11. 2012 12:52
Vážený pane redaktore!
Skauti nosí kroje, ne dresy!!! :no:
Avatar - Barrichello
19. 11. 2012 11:52
Re: Kedy urobite 7-miestny SUPERBus ? ...
Určitě je lepší koupit auto který má 7 sedaček, ale nesmí to být Sharan starší jak rok 2010.

protože než ten je lepší cokoliv Galaxy počínaje a Voyagerem konče >:D >:D
18. 11. 2012 16:36
Re: Kedy urobite 7-miestny SUPERBus ? ...
A proč dvě auta, když můžeš jezdit na sedmi motorkách. Ty seš vážně beznadějný... Nechyt jsi ty do tý svý dubový palice červotoče? >:D
Avatar - Parda71 (BMWfans)
28. 10. 2012 23:51
Re: kdyz si prectu jako prvni plus
V pořádku, děkuji :yes:
Re: KOMBI SNŮ
Ja nejsem GTI brachu :-!