Test Auto.cz

Volvo XC60 D4 Geartronic – Můžeme mít SUV rádi?

12.1. 2018
Verdikt
 

Poprvé testujeme nejprodávanější Volvo posledních let v jeho druhé generaci. Navíc v docela střízlivé verzi.

Těžko si vzpomenout na test, který by nezačínal pojednáním o rostoucí popularitě SUV segmentu a minimálně diskutabilním objektivním přínosu této kategorie. Kdo přece opravdu využije terénnější schopnosti (taky vlastně diskutabilní, čím dál víc SUV/crossoverů jsou volitelně/výhradně předokolky)? A do výšky vytažená karoserie kromě částečně lepšího výhledu další praktické výhody taky nepřináší, takže co s těmi SUV? Když nikdo ještě nevymyslel nic úžasnějšího než klasický kombík.

Občas se ale objeví auto, tedy SUV, které mě nahlodá. S mojí slabostí pro Audi SQ7 jsem se vám svěřil už několikrát, něco jako platonická láska proběhlo i v případě teď už staršího Porsche Cayenne GTS. A roční soužití se Seatem Ateca bylo v podstatě bezvýhradně pohodové.

A i když Volvo s aktuální XC90 nejdřív trošku zaškobrtlo a první kousky dodala s minimálně diskutabilním komfortem odpružení a (od)hlučněním nových čtyřválců, švédská SUV si hlavně v prvních generacích vydobyla pověst poctivých a jak jinak než bezpečných strojů.

Takže hlodat by mohla i nová XC60, nádherné auto, u něhož bude navíc absence větších motorů vadit míň než u XC90. A podle viceprezidenta Volva, pana Björna Annwalla, by mělo jít o auto pro řidiče. U Volva trošku překvapivé prohlášení, s novou XC60 jsem navíc už krátce jezdil ve Španělsku a takhle po těch několika kilometrech bych si dovolil s Björnem nesouhlasit. Jinak ale převažovalo nadšení, tak snad mi vydrží i tady u nás.

Střízlivější

Novinářská auta bývají skoro výhradně v nejvyšších výbavách a s tolika příplatky, že se často reálně prodávaným modelům pomalu ani nepodobají. Doteď si pamatuju zkušenost s kombíkovým focusem, kterého jsme si půjčili do srovnávacího testu od dealera, a postrádal tedy obvyklou „novinářskou péči“. Ford nižší střední třídy jsem nepoznával, vybrakovaná přístrojová deska měla asi dvě tlačítka a potah sedaček připomínal tesil.

TEST 2013: Volvo XC60 D5 AWD – Bystrozraký Švéd

I Volvo vždy disponovalo typicky pressovou flotilou, kde se cenovky testovaných kousků ani neblížily základním položkám z ceníku. O to větší překvapení na mě při přebíraná vozu čekalo – na parkovišti u autosalonu v Průhonicích se totiž rozblikala zvláštně obyčejná XC60. Ne že by vypadala úplně jinak než vymazlené kousky z barcelonské prezentace, ale co třeba ta kola? To jsou snad šestnáctky, ne? Ani náhodou, tady jde vidět, jak už jsem těmi novinářskými verzemi zdeformovaný. Ve skutečnosti totiž jde o nijak podměrečné osmnáctky, jenom s vyšším profilem, které se ale v porovnání se „španělskými“ dvacítkami na nové XC60 skoro ztrácejí.

Možná je tedy konkrétní testovaný kus o něco méně vizuálně atraktivní, ale pozor! Opravdu jenom „o něco méně“, což je vlastně velký úspěch! Vzhledem k tomu, že se jedná o základní výbavu Momentum (pro testovaný motor D4), z vnějšku vyšperkovanou pouze o metalízu a pár chromovaných doplňků, zmíněné lité osmnáctky jsou už standardem. Pokud jste někdo viděl třeba takový Mercedes GLE bez všech těch AMG paketů, zkrátka tak, jak ho Stuttgart stvořil pro výchozí položku v ceníku, budete švédský standard velebit. A nesmírně čistý a přitom dokonale atraktivní design, to je u nejnovějších modelů Volvo takový milý zvyk.

Klacek jako inspirace

Na produktové prezentaci k nové XC60 jsme byli oblaženi příběhem, kdy šéfdesigner Thomas Ingenlath (do roku 2005 šéfoval designu u Škodovky) našel při procházce po pláži kus dřeva a natolik se mu zalíbil, že si klacek přinesl do práce a jeho texturu napodobil. Pro potřebu interiérové dekorace, samozřejmě. I kdyby šlo o marketingový výtvor, při barcelonských jízdních dojmech prezentované XC60 patřily k tomu nejúžasnějšímu, co jsem kdy v oblasti automobilových vnitřků viděl. A co jsem cítil, čeho se dotýkal. Nejsem tedy největším fanouškem volváckého infotainmentu, ani tak pro jeho přehlednost, jako spíš kvůli tomu, že se obrovský tablet sdružující drtivou většinu funkcí chtě nechtě příšerně upatlá. A to je pak se vší tou krásou okolo hrozně velký kontrast.

Uvnitř je už příplatků víc, až na digitální přístrojový štít však jde spíš o funkční doplňky, které pocit z interiéru vzhledově nepovyšují. Znovu tedy můžeme mluvit o plus minus základu. A i když je i tato XC60 Momentum uvnitř velmi příjemná, trošičku zklamaný jsem byl. Interiér totiž může být naprosto famózní, nedostižný, útulný a luxusní tak, že i ten nejdražší švédský nábytek vedle Volva vypadá, jakoby ho kompletovali z klacků nalezených na pláži. To jsem si hezky zapřeháněl, XC60 však uvnitř opravdu umí dokonale okouzlit. Naše Momentum bylo „jenom“ moc pěkné.

obrázek [600 x 414]  

To ale zatím Volvo XC60 hrálo spíš na city, kvůli hezkému ksichtíku přece nevezmeme SUV na milost… Solidně prostorný a praktický interiér je už však objektivní vlastnost, díky níž by XC60 bodovat mohla. A skutečně bojuje, na vrchol hitparády to však úplně nebude. Menší SUV sice stejně jako XC90 stojí na platformě SPA, proti většímu SUV je však rozvor zkrácen o 119 mm (na konečných 2865). Ani délka necelých 4,7 metru není vzhledem ke konkurenci přemrštěná, uvnitř je tak místa sice ve všech směrech dostatek, v porovnání s nejbližší konkurencí (Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC) však nakonec XC60 předvádí takový slušný standard, řekněme. A to si pomáhá třeba i subtilní konstrukci předních sedaček - podívejte se na fotky, jak jsou opěradla úzká. Na kvalitu sezení to ale nemá nejmenší vliv, a ten obyčejný textilní potah vypadá vlastně skvěle!

Volvo uvádí novou generaci XC60 jako luxusní SUV (+video)

Zavazadelník v základu poskytne tabulkově nijak zázračných 505 litrů, tvar je však hezky skladný a pod podlahou jsem našel dojezdovou rezervu. Sice příplatkovou (+2700 Kč), ale byla tam! Roletka taky sama vyjíždí nahoru s elektricky ovládanými pátými dveřmi… O moc víc toho ke štěstí nepotřebuju!

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volvo XC60 D4

Cena v základní výbavě: 1 229 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 572 800 Kč

Základní výbava:Automatická dvouzónová klimatizace, elektricky výškově nastavitelné přední sedačky a elektricky nastavitelná bederní opěrka, sada pro opravu pneumatik, tempomat, varování před předním nárazem, zadní parkovací senzory, dešťový senzor, kolenní airbag, ovládání rádia na volantu, bluetooth, osmnáctipalcová litá kola.

Výbava testovaného vozu:Navigace Navi Pro a digitální přístrojový štít (+41.200 Kč), bezpečnostní paket IntelliSafe Pro (+45.500 Kč), LED přední světlomety včetně LED mlhovek (+50.300 Kč), elektrické ovládání pátých dveří a bezklíčový vstup (+25.700 Kč), vyhřívané přední sedačky (+8800 Kč), tónovaná zadní okna (11.700 Kč), volitelný jízdní režim (+2700 Kč), parkovací kamera (+13.100 Kč), dojezdová rezerva (+2700 Kč), elektrická dětská pojistka (+2700 Kč), vyhřívaný volant +6600 Kč), CD přehrávač (+3000 Kč), přední a zadní parkovací senzory (+11.500 Kč), vyhřívané čelní sklo (+5500 Kč), zásuvka 230V pro zadní sedačky (+3000 Kč), metalíza (+22.900 Kč).

Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější

Podle Hospodářské komory ČR chybí tuzemským firmám zhruba…

Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur

Až škody ve výši miliardy eur (25,8 miliardy korun) mohou…

Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify

Český startup Apify hlásí další úspěšnou investici. Ta…

 

Štítky SUV Volvo Testy

Technické údaje
Motor Volvo XC60 D4
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1969
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 140 / 4250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.3 / 5.1 / 5.6
Emise CO2:148
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 505 / 1432
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1866 / 584
Rozměr pneu:235/60 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4688
b) šířka (mm): 1902
c) výška (mm): 1658
d) rozvor (mm): 2865
e) rozchod vpředu (mm): 1655
f) rozchod vzadu (mm): 1659
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 1055 / -
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 965 / -
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1430
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volvo XC60 D4 Geartronic – Můžeme mít SUV rádi?







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Mladoboleslavská automobilka se momentálně chlubí…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 



Triumf automobilky Volvo, světovým autem roku se stal model XC60 Triumf automobilky Volvo, světovým autem roku se stal model XC60

Po úspěchu na evropské půdě, kde porotci zvolili za…

Euro NCAP 2017: Volvo XC60 – Pět hvězd bez zaváhání Euro NCAP 2017: Volvo XC60 – Pět hvězd bez zaváhání

Volvo si na bezpečnosti svých vozů vybudovalo pověst,…

 



 
Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Včera

Sedan vyšší střední třídy, ovšem původem z Itálie. O zábavu bude postaráno, testujeme Maserati Ghibli S Q4!




Blesk.cz

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5 miliard dolarů v akciích

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5…

Z dopolední šuškandy se stala realita. Microsoft opravdu koupil GitHub, za který zaplatil pohádkových 7,5…

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se otřásá koalice kvůli migrantům

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se…

V Německu se dál vyostřuje spor o vracení běženců z hranic. Ministr vnitra Horst Seehofer podle listu Welt am…

 

iSport.cz

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že i nesobecky pracuje

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že…

Sám v tom má jasno. „Když se mě někdo zeptá, tak říkám, že Ronaldo je víc než Messi," říká kanonýr Jan Koller.…

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl střelec Lozano

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl…

Fotbalisté Německa zahájili obhajobu titulu mistrů světa překvapivou porážkou 0:1 s Mexikem. Ve svém úvodním…

 

Reflex.cz

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající vlády by však měl zarazit Ústavní soud

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající…

Druhá vláda Andreje Babiše ještě ani fakticky nevznikla a na obzoru už se rýsuje černý mrak, který může celé…

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Tunel je skvělý vynález. Spojuje dvě místa nejčastěji na opačných stranách horského masivu, ale i pod řekou,…