Test Auto.cz

VW Caddy Maxi Beach 2.0 TDI – Přespat, nebo raději něco odvézt?

6.8. 2018
Verdikt
 

Kompaktní užitkový Volkswagen se vyrábí s dílčími inovacemi už od roku 2003. Aktuální vydání dorazilo v roce 2015 a kromě užitkových variant již tradičně nabízí také osobní verze. Výbava Beach sice není vrcholnou, má však něco navíc.

Když zabrousíte do historie VW, zjistíte, že jméno „Caddy“ má v podstatě stejnou tradici jako legendární Golf. Jenže na rozdíl od Golfu se Caddy měnil v čase poněkud více. V minulosti tak využíval techniku Pola a dokonce se toto označení objevilo i na karoserii naší Škody Felicia Pickup, coby model 9U vyráběný v Kvasinách.

Současnou podobu Caddy známe od roku 2003, kdy vůz dostal techniku vycházející z tehdy připravovaného přelomového Golfu páté generace či spíše z již známého MPV Touran. Použití tehdy nejmodernějších techniky ve třídě kompaktů pro lehký užitkový vůz se VW vyplatilo. I současný testovaný Caddy stále vychází z techniky Golfu V, byť Caddy prodělal s léty četné změny, zaměřené zejména na pohonné jednotky a také elektroniku. A s ní související bezpečnost a výbavu.

První výraznější inovace přišla v roce 2010 coby Caddy modelový rok 2011. Další a zatím poslední inovace dorazila na trh o pět let později. Změny v rámci ní se týkaly zejména zavedení nových motorů, upravených pro splnění normy Euro 6.

TEST 2016: Volkswagen Caddy Beach 2.0 TDI – Toulavá krev

Poznat současné vydání, nabízené od roku 2015 od předchůdce z roku 2010, lze například podle detailů karoserie. Asi nejlepším vodítkem jsou přední svítilny. Ty VW nabízí pro Caddy dokonce ve třech variantách. Základní výbava Trendline a kupodivu i testovaný Beach mají v sérii prastarou dvouvláknovou žárovku H4. Výbavy Comfortline a Highline dostaly dvouohniskové světlomety s žárovkou H7.

Testovaný vůz měl ovšem v rámci příplatků osvětlovací techniku na mnohem pokročilejší úrovni. Kromě bi-xenonových světlometů za příplatek 24.634 korun s diodami pro denní svícení to byl navíc Light Assist. Vyje na dalších 4.408 korun a umožňuje samočinné přepínání mezi dálkovým a potkávacím světlem. V praxi to fungovalo velmi dobře a za celý týden se nám nestalo, že by na nás protijedoucí řidiči blikali.

Výbava Beach je dostupná ve standardní karoserii Caddy s délkou 4408 mm a také v testované prodloužené verzi Maxi s délkou 4878 mm. V rámci zvětšené délky se změnil také rozvor náprav, a sice z 2682 mm na 3006 mm.

Rozložte postel

To hlavní, čím se verze Beach odlišuje od ostatních výbav Caddy Maxi, najdete v zadní části vozu. Standardem je pouze u této verze paket Caddy Beach Maxi. Jeho součástí jsou třeba potahy sedadel Pilion. V praxi se jedná o látku s umělou příměsí, která je však vcelku prodyšná. Ani ve vedrech, která v současnosti v Česku panují, nevyvolávala zvýšené pocení. Když už jsme u sedadel, tak opěradla obou předních sedadel lze sklopit dopředu, či přesněji je položit na sedák. Tímto kabina vozu umožní přepravu dlouhých předmětů. Zejména děti zase ocení sklopné stolečky na zadní ploše opěradel předních sedadel. Pouze ten, kdo bude sedět uprostřed, má v tomto případě smůlu…

obrázek [600 x 413]  

Caddy Maxi Beach dále nabízí rozkládací matraci v zavazadelníku vozu. Za běžných okolností je složená, takže využitelnost kufru sice ovlivňuje, avšak ne tak, že by vás to při běžných jízdách nějak omezovalo. V případě potřeby lze zavazadla umístit také pod ni či na ni a samozřejmě za ni. Právě tady objevíte rozdíl mezi běžným „krátkým“ Caddy Beach a testovaným prodlouženým Maxi. U běžného Caddy totiž matrace sahá svým zadním okrajem až k výklopným pátým dveřím, zatímco u Maxi zde zbývá ještě několik desítek centimetrů volného prostoru.

Matrace - nebo postel chcete-li, se rozkládá směrem dopředu. Při tom je potřeba nejen klasicky sklopit opěradla zadní lavice, dělené v poměru 1/3 a 2/3, ale rovněž musíte položit opěradla předních sedadel na jejich sedáky, tedy dopředu. Celkovou úrovní odpovídá matrace rozkládacím matracím, jež bývají součástí obývákových sedaček.

Kdo chce využít integrovanou „postel“ a s vozem kempovat, bude muset využít další pakety Camping Caddy Beach za 23.930 korun nebo Camping Caddy Beach 2 za 22.589 korun. V rámci nich získáte stan pro upevnění na zadní výklopné dveře, skládací židličky, stolek a další vymoženosti, které lidé, jezdící do kempu, běžně používají. Testovaný vůz však tímto příslušenstvím vybaven nebyl.

Kde jsem si sakra odřel ruku

Po vyspání se v zavazadelníku na rozložené matraci a vrácení kabiny do původního uspořádání je čas vyrazit dále. Usednutí za volant nic zvláštního nepřináší. Prostě Volkswagen jako každý jiný. Oproti nejnovějším počinům sice chybí některé prvky výbavy, například elektronický přístrojový štít, ale to v praxi ničemu nevadí. Klasický multifunkční ukazatel - už od konce 70. let nazývaný MFA, zobrazuje vše potřebné a i něco navíc. Třeba teplotu motorového oleje. A také dojezd se zbývajícím množstvím kapaliny AdBlue. V našem případě to bylo 4500 km, přičemž ukazatel vám současně napovídá, kolik litrů můžete doplnit. V tomto případě bylo minimum 3,5 litru, maximum činí čtyři litry.

TEST 2015: Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4Motion – Práce ve velkém stylu

U Caddy se AdBlue dolévá nikoliv pod víčkem vedle plnicího hrdla palivové nádrže, ale v motorovém prostoru. Z pohledu zepředu je to vpravo. Přístup je skvělý, navíc okolo plnicího otvoru je praktická „vanička“.

Zpět do kabiny. Caddy Maxi Beach má v sérii pouze poloautomatickou klimatizaci Climatic. Za dvouzónovou samočinnou se připlácí 3.550 korun. Pokud si ale přiberete ještě vyhřívaná přední sedadla, bude to celé stát 13.985 korun. Z hlediska ergonomie je vše v pořádku. Takřka vše má své tlačítko, což je zejména starší generaci motoristů sympatičtější, než neustálé listování v menu rozhraní.

obrázek [600 x 403]  

Testovaný vůz byl poháněn motorem 2.0 TDI s výkonem 110 kW spojený s manuální šestistupňovou převodovkou. Právě při manipulaci s řadicí pákou odhalíte jeden nedostatek, který je vzhledem k úrovni kabin vozů Volkswagen zarážející. Při řazení „trojky“, ale i „jedničky“ či „pětky“ se nám stávalo, že jsme prsty naráželi na hranu středového panelu pod tlačítky deaktivace stop-start a parkovacího asistentu. A právě tady jsme odhalili poměrně ostrou hranu, o níž si v extrému dřete prsty. Za normálních okolností je skryta očím posádky, ovšem při jízdě se projeví a příjemné to tedy není. Jistě jde o technologickou záležitost týkající se spasování částí palubní desky. Vzhledem k dnešní úrovni techniky bychom však očekávali lepší řešení.

Vzhledem k tomu, že jsme vzadu přepravovali také čerstvě narozené dítě, odhalili jsme, že pásy krajních sedadel to se svojí délkou rozhodně nepřehánějí. Upoutat klasické vajíčko šlo, avšak znamenalo to pás vytáhnout prakticky na doraz. Díky posuvným a hlavně širokým dveřím je však usazování vajíčka snazší než do aut s křídlovými dveřmi, které jsou navíc často poměrně úzké.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

VW Caddy Maxi Beach 2.0 TDI

Cena v základní výbavě: 798 590 Kč Cena v testované výbavě: 911 617 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče a spolujezdce s možností deaktivovat ten spolujezdce, asistent pro rozjezd do kopce, Front Assist a City Break (nouzové brzdění aktivní od 5 km/h do 30 km/h), multikolizní brzda, poloautomatická klimatizace Climatic, 16palcová kola z lehké slitiny, paket Caddy Beach Maxi (podrobnosti v textu), tempomat s omezovačem rychlosti, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické ovládání skel předních dveří, atd.

Výbava testovaného vozu:Lane Assist – systém varování při opuštění jízdního pruhu (+ 7.958,-), multifunkční kožený volant (+ 2.110,-), navigace Discover Media (+ 27.017,-), adaptivní tempomat ACC (+ 4.408,-), Light Assist (+ 4.408,-), mlhové světlomety (+ 2.614,-), paket Světla a výhled – funkce Comming home atd. (+ 4.531,-), Parkpilot včetně zpětné kamery (+ 7.757,-), Bi-xenonové světlomety s LED denním svícením (+ 24.634,-), klimatizace Climatronic plus vyhřívaná přední sedadla (+ 13.985,-), 17palcová kola červená Madrid (+ 13.605,-)

Další špatný den pro Deutsche Bank: tržní hodnotou ji přeskočila fintechová Wirecard Další špatný den pro Deutsche Bank: tržní hodnotou ji přeskočila fintechová Wirecard

Akcie německé společnosti Wirecard, která zajišťuje…

Propad liry působí potíže českým firmám v Turecku Propad liry působí potíže českým firmám v Turecku

Padající kurz turecké liry působí potíže českým firmám,…

Mobilní bankovnictví strmě roste, podíl internetového stagnuje Mobilní bankovnictví strmě roste, podíl internetového stagnuje

Internetové bankovnictví v posledních letech stagnuje,…

 
Technické údaje
Motor VW Caddy Maxi Beach 2.0 TDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 194
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.1 / 4.4 / 5
Emise CO2:132
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 1380 / 3880
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1537 / 808
Rozměr pneu:205/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4979
b) šířka (mm): 1793
c) výška (mm): 1868
d) rozvor (mm): 3006
e) rozchod vpředu (mm): 1537
f) rozchod vzadu (mm): 1531
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 760 / 1010
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1160
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1130
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Emisní skandál není nová věc. Škodovky si uřízly ostudu už v 80. letech Emisní skandál není nová věc. Škodovky si uřízly ostudu už v 80. letech

Snaha obejít platné emisní limity není záležitostí…

Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

U některých aut je záslepka pro odjištění pojistky…

 



Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Plný plyn netřeba Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Plný plyn netřeba

Model Caddy se do víru pohonu na levné CNG vydal s…

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI: Osm tisíc (závěr) Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI: Osm tisíc (závěr)

Jak obstál Volkswagen Caddy ve tříměsíčním testu? Co…

 



 
Porsche slaví rekordy, má nejrychlejší hybrid! Tedy mezi sedany. Luxusními. A se čtyřmi dveřmi

Porsche slaví rekordy, má nejrychlejší hybrid! Tedy mezi sedany. Luxusními. A se čtyřmi dveřmi

Dnes 17:50

Stuttgartská značka se po vzoru ostatních členů koncernu pustila do sbírání světových rekordů. Ty nejnovější jsou ale spíše úsměvné.




Blesk.cz

Těhotná Mesarošová měsíc před porodem: Přibírá do krásy!

Těhotná Mesarošová měsíc před porodem: Přibírá do krásy!

Přestože jí do porodu zbývá ještě měsíc, Dominika Mesarošová (32) už svému chlapečkovi založila rodinné album. A…

Nahá žena v Plzni vypustila chatařům bažanty z klece: Chtěla být blíž přírodě, za trest ji prý podrápalo křoví

Nahá žena v Plzni vypustila chatařům bažanty z…

Zmatenou nahou ženu (22) naháněli v plzeňské zahrádkářské lokalitě na Mikulce strážníci. Žena vypustila chatařům…

 

iSport.cz

Legenda F1 se rozloučí! Alonso bude po sezoně hledat nové výzvy

Legenda F1 se rozloučí! Alonso bude po sezoně hledat…

Španělský pilot Fernando Alonso ukončí po sezoně kariéru ve formuli 1. Sedmatřicetiletý mistr světa z let 2005 a…

Čecha se dotknul posměšný tweet, psal o hodnotách. Bayer se omluvil

Čecha se dotknul posměšný tweet, psal o hodnotách.…

Brankáře Arsenalu Petra Čecha se dotklo, že si fotbalový klub Bayer Leverkusen na sociálních sítích udělal…

 

Reflex.cz

Když u komunistů frčí Klaus: Marta Semelová „jede dál“

Když u komunistů frčí Klaus: Marta Semelová „jede dál“

Víkendový hrdý pochod Prahou si pro sebe - ostatně jako každý rok - ukradli hlavně extremisté. V ulicích Prahy…

Po italském mostu jel v době zřícení i kamion české dopravní firmy. Spadl dolů, ale řidič přežil

Po italském mostu jel v době zřícení i kamion české…

Z Morandiho mostu, jehož část se dnes zřítila v italském Janově, spadl i kamion pražské dopravní společnosti…