3.2. 2015 redakce AUTO.CZ

Volkswagen Touareg: V roli módního doplňku

 

„Ahoj, já jsem Karolína, a já Martina“, tak začal sychravý den s modelkami, ve kterém měl ale hlavní úlohu Volkswagen Touareg.

Komplexní test modrého krasavce Volkswagen Touareg 3.0 TDI jsme už na našem webu měli. Tentokrát jsme s ním ale vyzkoušeli něco úplně jiného - na celý den jsme ho půjčili dvěma mladým a atraktivním modelkám. Proč právě jim? No protože právě takové dívky vídáme v pražských ulicích za volantem silných a velkých SUV. Jak tyto krásky tráví běžný „pracovní“ den a jak si poradí s parkováním nebo zkrocením třílitrového turbodieselu pod kapotou?

Karolína i Martina se živí jako fotomodelky. Naježděno už mají pěknou řádku kilometrů, nejčastěji ale řídí malá a praktická auta do města. Touareg je svojí majestátností zaujme hned na první pohled: „Konečně pořádný auto“, vyhrkne Martina. Ještě než vyjedeme do ulic hlavního města, musí splnit pár drobných úkolů. Ostatně přizpůsobit si sedadlo, volant a zrcátka musíme před první jízdou v novém autě každý. Karolíně, která se okamžitě vrhla za volant, to ale netrvá dlouho a můžeme spokojeně vyrazit.

Volkswagen Touareg 3.0 TDI Bluemotion – To dobré zůstává

„To má automat, to je fajn, řadit mě totiž nebaví. Ne, že bych to neuměla, jenom mě to prostě nebaví“, ujišťuje mě po prvních metrech sympatická blondýnka Karolína. Protože jsme dívkám dali volné pole působnosti, kam mohou jet, trochu očekávaně se zamířilo na nákupy. Jakmile se náš oceánově modrý Touareg ocitl na okraji Pařížské ulice, holky se neuvěřitelně rozzářily. Hlavně co nejrychleji najít volné místo, což se daří poměrně brzo a za neustálého chichotání je už láká odér luxusních obchodů. Na dobrou hodinu a půl se tak Volkswagen Touareg ocitl úplně mimo jejich zájem.

Po nákupech přicházejí ale první trable. Automatické zavírání zavazadlového prostoru je zejména pro Karolínu noční můrou. Zkrátka když máte zafixováno, že bez vaší pomoci se víko kufru neobejde, není jednoduché si jen tak poručit a pokaždé ho nepostrčit. Tašky se do 697litrového zavazadelníku bez problémů vešly a děvčata už jako kontrolka na palubní desce hlásí: „Dost nás to unavilo, musíme si odpočinout u kávy.“

Čeká nás cesta úzkými uličkami Prahy, protože jejich oblíbená kavárna je kousek od Národního divadla. To ale nečiní žádné problémy, trpí spíše dopravní předpisy. „Doleva nebo doprava?“ ptá se Karolína za volantem. „Jeď doleva, já tu jezdím vždycky.“ odpovídá tmavovláska Martina. Ze zadní sedačky lakonicky dodávám, že přikázaný směr jízdy je pouze směrem vpravo. Karolína bleskově reaguje: „Dokud tam není zeď, tak se tam může. Nebudu to tady přece objíždět, ještě bych se dostala někam, kam nechci.“

Parkování objemného Touaregu před kavárnou ale není nic jednoduchého. Do hry se poprvé dostávají parkovací asistenti. „Jéééééj, to hrozně pípá“, vystihuje celkem přesně hlasitost spolujezdkyně Martina. Najet na obrubník do skuliny, kam by se stěží vešel Volkswagen Golf, nebylo úplně nejlepší rozhodnutí. „Tak a teď tu stojím jako typická blondýna“, ohodnotila svoje parkovací schopnosti světlovlasá Karolína. Svízelnou situaci nakonec vyřešila náhoda. Auto před námi odjíždí a pak už zaparkovat nebylo problém.

Volkswagen Touareg: Kdo potřebuje manuál?

Po odpočinku a kávové pauzičce jsme holkám chtěli udělat radost. Nabídka byla více než velkorysá, objednali jsme je totiž do luxusního kadeřnictví. Aby to neměly úplně zadarmo, podmínkou bylo, že si cestu samy zadají do navigace. Tady se ale ukázala uživatelská přívětivost nového Touaregu a manipulace s navigačním systémem nepřidělala našim kráskám žádnou vrásku na čele.

Karolína s Martinou se více a více otrkávaly a po hodině v kadeřnickém salónu přímo zářily. Vidět to bylo i za volantem. Protože teplota ten den sahala jenom něco málo nad nulu, vhod přišly vyhřívané sedačky a také věnec volantu, což řidička komentovala slovy: „To je perfektní, tohle by měla mít všechna auta v základě.“ A vůbec se atmosféra v autě dost uvolnila, zejména potom co Karolína zcela vážně a sofistikovaně prohlásila: „Ten automat ale řadí celkem ztuha, myslím, že jeho reakce je docela opožděná a odpich po rozjedu taky nic moc.“ Byl jsem tak ohromen neočekávaným hodnocením, že jsem ani nestihl přitakat nebo odporovat.

Začalo se už stmívat a vyměřený čas, kdy měly dámy Volkswagen Touareg k dispozici, se rychle krátil. Bylo ale patrné, že jak Karolína, tak Martina se za volantem zabydlely a cítily se více a více bezpečně, což nám i v závěrečném hodnocení potvrdily. Právě ten pocit bezpečí, že je obklopuje více oceli než u běžného osobáku, je to, co děvčata na SUV fascinuje a přitahuje. A že se na začátku cítila trochu zmateně? Za bezmála 150 ujetých kilometrů po městě už dívky přesně věděly, kde se co ovládá a jak si nastavit všechny prvky podle svých požadavků.

Volkswagen Touareg: Srovnání generací

Nenachystal jsem je ani se závěrečnou otázkou: „Kde najdete rezervu?“ Bleskově otevřely zavazadelník, ale do výměny kola se jim moc nechtělo a raději se rozhodly volat asistenční službu. A co se jim tedy na Volkswagenu Touareg nelíbilo a změnily by? Obě naráz vyhrkly stejnou odpověď: „Barvu, ta modrá se mi vážně nelíbí. Kdyby mi tohle auto říkalo pane, hned bych ho musela přebarvit, nejlíp na černou“ uzavřela spokojená řidička Karolína.

Čím jsme jezdili?

Pro celodenní „výlet“ s děvčaty jsme využili Volkswagen Touareg s šestiválcovým turbodieselem 3.0 TDI/193 kW a jednodušším pohonem všech kol 4Motion. Vůz jsme si vybrali záměrně, protože jeho robustní karoserie poskytuje pocit bezpečí, interiér pojme pět cestujících a spoustu zavazadel, a výkon motoru je plně dostačující nejen pro naše účely.

Jednodušší pohon všech kol se samosvorným mezinápravových diferenciálem se objevil s druhou generací Touaregu. Do jeho příchodu vůz nabízel pohon 4XMotion, tedy sofistikovanější systém se závěry diferenciálů a redukcí. Už standardní Touareg je ale v terénu velmi schopným pomocníkem, přičemž k dosažení maximálního potenciálu stačí pouze přizvednout vzduchový podvozek a aktivovat off-road režim. Právě z hlediska jednoduchosti se jedná o ideální vůz pro mladou ženu, která kromě městského a příměstského provozu občas potřebuje také vyrazit na hory či bez problémů vyjet rozbahněný kopec.

Nabídka výbav je postavena velmi jednoduše, protože kromě třílitrového šestiválce je k dispozici pouze osmiválec 4.2 TDI/250 kW. Základ je pro oba motory stejný, k objemnějšímu z nich se však váže více prvků už v samotném standardu.

Vůz se základním motorem pořídíte za 1.403.900 Kč, přičemž z hlediska univerzálnosti jej doporučujeme dovybavit vzduchovým odpružením za 107.700 Kč. Ve správných rukou je i takto konfigurovaný vůz takřka k neutahání.

Volkswagen Touareg 3.0 TDI BMT 4Motion
Motor3.0 TDI
Zdvihový objem [cm3]2967
Válce/ventily6/4
Největší výkon [kW/min]193/3800-4400
Točivý moment [N.m/min]580/1750-2500
Převodovka8A
Maximální rychlost [km/h]225
Zrychlení 0-100 km/h [s]7.3
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6.6
Základní cena [Kč]1.403.900

Autor: Jakub Urban a Jan Mička

Spolupracujeme s TipCars.com
Spousta exekucí je neplatná. Oběti se ale musejí bránit Spousta exekucí je neplatná. Oběti se ale musejí bránit

Až jeden milion lidí má uzavřenou úvěrovou smlouvu s…

Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu

Korupční aféra bývalého ministra zdravotnictví Davida…

Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí

Českobudějovická firma Robert Bosch, která patří do…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

 




Volkswagen Touareg 3.0 TDI vs. Volvo XC90 D5 AWD – Druhá šance Volkswagen Touareg 3.0 TDI vs. Volvo XC90 D5 AWD – Druhá šance

Volvo XC90 se čtyřválcovým turbodieselem D5 jsme už proti…

Volkswagen svolá v Rusku do servisů 44.000 Touaregů Volkswagen svolá v Rusku do servisů 44.000 Touaregů

Problém se vedle Touaregu týká také Porsche Cayenne. Po…

 



 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Včera

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Macron vytáhl na Putina gaye i chemické zbraně. „Mluvili jsme otevřeně“

Macron vytáhl na Putina gaye i chemické zbraně.…

Stav francouzsko-ruských vztahů byl dnes hlavním tématem rozhovorů francouzského a ruského prezidenta ve…

Češi vzali Dešťovku útokem: Za jeden den si řekli skoro o 60 milionů

Češi vzali Dešťovku útokem: Za jeden den si řekli…

Od dnešního spuštění programu Dešťovka do zhruba 17:00 přijal Státní fond životního prostředí (SFŽP) 1215…

 

iSport.cz

Wolfsburg zůstává v bundeslize. Baráž s Braunschweigem zvládl

Wolfsburg zůstává v bundeslize. Baráž s…

Fotbalisté Wolfsburgu se udrželi v bundeslize. Po domácí výhře 1:0 nad Braunschweigem zvítězili v barážové…

V lize končí ePojisteni.cz! Tvrdík varuje, že podporu stáhne i CEFC

V lize končí ePojisteni.cz! Tvrdík varuje, že…

V názvu fotbalové ligy dojde k další změně. Firma ePojisteni.cz se jako titulární sponzor rozhodla nevyužít…

 

Reflex.cz

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z kategorií si odváží film Lerd

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z…

Nový film režiséra Mohammeda Rasoulofa, v Cannes již oceněném Cenou za nejlepší režii v roce 2011 za film…