Alfa představuje ostrou Giulii a Stelvio Quadrifoglio po modernizaci
Italská automobilka představila modernizované modely Gulia a Stelvio již koncem loňského roku, nyní však konečně přišel čas i na ostřejší varianty Quadrifoglio.
Loňská modernizace vozů Alfa Romeo Giulia a Stelvio přinesla kromě drobných úprav exteriéru a interiéru i řadu dlouho očekávaných technologických vylepšení. Za zmínku stojí především nový infotainment, konečně vybavený dotykovou obrazovkou, nebo vylepšení asistenčních systémů.
Milovníci dynamičtější jízdy, kteří mají slabost pro Alfy označené zeleným čtyřlístkem, si však museli počkat na modernizaci populárních verzí Quadrifoglio o něco déle. Dnes však jejich čekání konečně skončilo.
Během on-line tiskové konference totiž zástupci automobilky představili obě omlazené ostré novinky, které k již modernizovanému základu přidávají ještě pár zajímavých specialit.
Ostré verze Quadrifoglio se budou odlišovat například upravenými zadními LED svítilnami a leskle černými doplňky. Pro model Stelvio jsou nově připravená až 21“ kola a zajímavostí bude i sada doplňků z dílny Mopar, které zahrnují například karbonový spoiler, kryty zrcátek, atd.
Nabídka speciálních laků pro Quadrifoglio se nově rozrostla o několik „Oldtimer“ barev, které svým odstínem odkazují na slavné vozy minulosti. K dispozici tak bude například nová červená (Rosso) odkazující na model 6X Villa d’Este, žlutá (Ocra) odkazující na model GT Junior nebo zelená (Verde) inspirovaná modelem Montreal.
Drobnou úpravou prošel i interiér, který by měl nabídnout zajímavější vzhled a současně více úložných prostor. Standardním prvkem výbavy se stal upravený kožený volant a kožený volič převodovky, novinkou je ovšem možnost zvolit si barvu bezpečnostního pásu, který může být standardně černý, zelený nebo červený.
Modely Quadrifoglio budou navíc dostupné i s novým perforovaným čalouněním. Posádka bude standardně usedat do sportovních sedadel čalouněných Alcantarou, za příplatek ovšem Alfa nabídne i sportovní sedadla Sparco s karbonovou skořepinou.
Drobné změny pak proběhly i v oblasti infotainmnetu. Nový systém s 8.8 palcovou dotykovou obrazovkou totiž dostal speciální „Performance Pages,“ tedy stránky zobrazující více technických informacích o voze. Řidič tak může mít přehled o teplotách hlavních komponent, tlaku turba, využívaném výkonu, točivém momentu, atd.
K dispozici ovšem budou i digitální stopky a nástroje pro měření akcelerace, maximální rychlosti, brzdění, atd. Řidič tak dostává možnost mít o svém voze takřka kompletní přehled v reálném čase.
Bez větších změn ovšem zůstal motorový prostor, kde je v případě obou modelů uložen 2.9 litrový Bi-turbo vidlicový šestiválec o výkonu až 510 koní s točivým momentem 600 Nm při 2.500 ot/min. Motor je párován s osmistupňovým automatem, který byl optimalizován pro plynulejší řazení a v případě modelu Stelvio i pro komfortnější jízdu na různých površích.
Novinkou je ovšem nový výfukový systém od poučnosti Akrapovič. Ten je vyroben z titanu, čtveřice jeho koncovek je ovšem karbonová. Bez ohledu na použitý materiál ovšem automobilka upozorňuje především na úžasný zvuk, jaký vydává. O tom se ostatně můžete přesvědčit i ve videu.