Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpina vysvětlila všechny problémy, kvůli nimž nevznikla ostrá i8

Stanislav Kolman
Diskuze (21)

Společnost Alpina vylepšila celou řadu vozů BMW. Jedním z nich měl být i sportovní plug-in hybrid i8, z projektu ale nakonec sešlo.

Před nějakým rokem a půl se objevila informace, že společnost Alpina – dvorní úpravce automobilů BMW – si hodlala vzít do parády plug-in hybridní tříválcový sporťák BMW i8. Ten by nejenže dostal čtyřválec, ale hlavně o nějakých 100 koní více a hrstku exteriérových a interiérových úprav k tomu.

Modifikovaná verze měla dostat dvoulitrový čtyřválec, jenž by v kombinaci s elektromotory dosahoval systémového výkonu 460 koňských sil a 700 newtonmetrů točivého momentu. Namontovat pod kapotu větší agregát by zas až takový problém nebyl, jenže…

Šéf společnosti Andreas Bovensiepen v rozhovoru pro BMW Blog nyní prozradil, že práce s technikou nebyla úplně jednoduchá. Alpina nejenže musela vyměnit standardní mezichladič za větší, ale navíc bylo třeba namontovat ještě dva další mezichladiče do předních blatníků, aby bylo možné techniku uchladit.

Video se připravuje ...

Kromě toho inženýři zjistili, že běžně dodávaná šestistupňová automatická převodovka v modelu i8 „nepobere“ větší porci výkonu, proto by bylo třeba ji nahradit samočinným osmikvaltem Aisin. Větší motor s větší převodovkou vyžadoval nasazení silnějšího pomocného rámu, to by ale znamenalo nárůst hmotnosti o minimálně 100 kilogramů a hlavně opakování nárazových testů, což byla pro úpravce další značná komplikace.

Posledním pomyslným hřebíčkem pak bylo naladění softwaru. Ten byl nastaven pro standardní tříválec a nasazení většího motoru by vyžadovalo zcela novou kalibraci, což bylo nákladné časově i finančně. Proto se prý společnost rozhodla, že v projektu nemá zájem spolupracovat.

Je zajímavé, že vyjádření Andrease Bovensiepena se nepatrně liší se slovy, která zhruba před rokem uvedl v rozhovoru pro Jalopnik. V něm totiž tvrdil, že Alpina i8 nikdy nespatřila světlo světa, neboť do jeho vzniku rázně vstoupilo BMW. Mnichovští prý požádali úpravce o ukončení projektu, neboť jeho ostrá verze by nekorespondovala s „ekologickou identitou“ modelů BMW i. Těžko říct, kde je pravda…

Stanislav Kolman
Diskuze (21)

Doporučujeme

Avatar - Stejsn
25. 11. 2020 13:34
Re: Tak tato směšná parodie....
Tohle je ještě prima proti i3...
Avatar - Dinar
25. 11. 2020 08:13
Re: Tenhle tříválcovej vysavač
Ano, cena byla mimo, u bmw spoléhali, že ji futuristický design utáhne, ale neutáhnul.

Že to je projevem skutečné sportovní auto víme oba, dojmy z jízdy máme stejné, možná přijít s tím hybridním konceptem sporťáku dnes (samo s o něco lepšími parametry) a za nižší cenu, mohla se i8 chytit, každopádně už pro ten skvělý design auta je škoda, že bmw neudělalo nějakou verzi čistě se spalovákem, jak píše níže Iudex, dát do toho R6, mohli mít u bmw skvělého soupeře pro 911, což byl ostatně původní záměr i8.

Legrační je, jak místní vodborníci zase jedou své modlitební bubínky a melou mantru o ubohém supersportu. Jsou to buď naprostí ignoranti anebo naopak dobře vědí, že i8 bmw jako supersport nestavělo a nikdy ho logicky ani jako supersport neprezentovalo, a tak jen provokativně blábolí.
25. 11. 2020 07:32
Re: Tak tato směšná parodie....
Vůbec mi nevadí, ze BMW nemá supersport nebo offroad. Dělají jiné modely a v tom jsou dobří, dělají motorky. Nedělají ani dodávky a náklaďáky... proste dělají to, co umi.
Šel bych dokonce tak daleko, ze bych řekl, ze vůbec nemají čistě sportovní auto... možná tak M2.
25. 11. 2020 04:54
Re: Jak má vypadat hybrid
Dej tam ještě hmotnosti dráteníku.
24. 11. 2020 21:48
Tak tato směšná parodie....
...na supersport image BMW jako výrobci skvělých sportovních vozu určitě neprospěl. Škoda, že tehdy (nebo spíš už dřív) nepostavili důstojného nástupce legendární M1! :-( :-( :-( :no: