Aston Martin DBX potvrzuje svůj motor. Chystané SUV vsadí na jednotku od AMG
V útrobách připravovaného Aston Martin DBX najdeme stejný motor jako v případě modelu Vantage a DB11.
Aston Martin bojuje se ztrátou, zároveň však připravuje model, od něhož si hodně slibuje. Jedná se o SUV DBX, které světu oficiálně představí v prosinci. Ještě před tím však o něm postupně odhaluje vybrané detaily. Naposledy automobilka přiznala motor v útrobách.
DBX tak podle očekávaní skutečně vsadí na čtyřlitrový vidlicový osmiválec s dvěma turbodmychadly z dílny divize Mercedes-AMG, který najdeme už v modelech Vantage a DB11. Zatímco však v jejich případě je motor naladěn na 375 kW (510 koní), v DBX poskytne dokonce 405 kW (550 k). Točivý moment se pak zastaví na hezky kulatých 700 N.m.
Podle zákulisních zpráv ale nepůjde o jedinou nabízenou variantu. Do budoucna by DBX mohlo dorazit také s dvanáctiválcem nebo jako plug-in hybrid.
Bližší technické parametry osmiválcové varianty automobilka teprve zveřejní. Přiznává však, že DBX během testů opakovaně překonal rychlost 290 km/h. Plusem motoru má pak být zvuk, Aston Martin slibuje od výfukového systému hluboké basy ve středních otáčkách a krásné tóny ve sportovních režimech.
Podle šéfinženýra Aston Martinu Matta Beckera byla jednotka laděna tak, aby poskytla kultivované chování během každodenního používání a zároveň nabídla poutavou dynamiku, tak typickou pro vozy značky.
Aston Martin ostatně slibuje, že DBX bude opravdu parádně jezdit, konkrétně se má podle Beckera jednat o nejvíce vzrušující SUV na trhu. Náročným testováním v různých koutech světa, včetně dvou inženýrských centrech na britském Silverstone a německém Nürburgringu, se povedlo dosáhnout toho, že DBX umí projíždět zatáčkami rychlostmi na úrovni Vantage a brzdit lépe jak DBS Superleggera. Severní smyčku Nürburgringu pak prototyp novinky zvládl obkroužit za méně než osm minut, což je vynikající hodnota na SUV.
Základem auta bude nová hliníková platforma. O výrobu se postará nově vybudovaná továrna ve waleském St. Athanu.