Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin představil vrcholný DBX707, jde o nejsilnější prémiové SUV na trhu

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Po dlouhém poodhalování představil Aston Martin své vrcholné SUV s označením DBX, přičemž číslovka v názvu skutečně označuje počet koní pod kapotou.

Pojďme začít rovnou od toho nejzajímavějšího, což je samozřejmě pohonná jednotka, kterou opět dodalo AMG. Základem je 4,0litrový dvakrát přeplňovaný motor V8, který však Aston Martin naladil na 520 kW (707 k) a 900 Nm točivého momentu. Oproti základnímu DBX V8 tak jde o nárůst působivých 115 kW (157 k) a 200 Nm točivého momentu.

O přenos výkonu na kola se stará nová devítistupňová dvouspojková převodovka s mokrými spojkami, která nahradila u DBX V8 původně používaný měničový automat. Nová převodovka tak slibuje rychlejší změny převodů a výkon posílá na upravený systém pohonu všech kol, který je vzadu vybaven samosvorným diferenciálem.

Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládá model DBX707 v čase velmi působivých 3,2 sekundy a jeho maximální rychlost je až 310 km/h. Nový Aston je tak nejen nejvýkonnějším prémiovým SUV na trhu, neboť překonává Lamborghini Urus (478 kW/650 k), ale také nejrychlejším prémiovým SUV na trhu, neboť překonává Bentley Bentayga Speed (max. rychlost 306 km/h).

S masivním nárůstem výkonu souvisí také úpravy podvozku. DBX707 tak dostal například nově naladěné adaptivní vzduchové tlumiče s novými tlumícími ventily, upravené pružiny, upravené řízení a nově nastavenou elektroniku. S brzděním pomáhají standardní karbon-keramické kotouče o rozměru 420 mm vpředu a 390 mm vpředu s šestipístkovými třmeny.

Po stránce designu exteriéru zaujme DBX707 upraveným bodykitem, díky kterému vypadá sportovněji a agresivněji. To je patrné už při prvním pohledu na výraznou masku, kterou lemují velké nasávací otvory a dole vidíme výrazný splitter. Nechybí nástavce prahů, přepracovaný zadní nárazník s výrazným difuzorem ve stylu F1 a čtyřmi koncovkami výfuku nebo křídlo prodlužující linku střechy.

Doplňky vozu přitom nejsou jen estetické, ale měly by být také funkční po stránce aerodynamiky a optimalizace přísunu vzduchu k namáhaným komponentům, které potřebují lepší chlazení. Nové aerodynamické doplňky jsou lakovány černě, volitelně však mohou být vyrobeny i z karbonu. Do podběhů lze zvolit standardní 22“, nebo volitelná 23“ kovaná kola.

Kabina nabízí upravenou spodní část středové konzole, kde se objevuje nový volič jízdních režimů a tlačítka pro upravení nastavení podvozku, ESP, přepínač pro manuální řazení a nechybí ani systém pro úpravu aktivního výfukového systému.

Standardem jsou také sportovní sedadla s elektrickým nastavením a vyhříváním, bez příplatku lze však zvolit i komfortní sedadla. Standardní výbava kombinuje čalounění kůží a Alcantarou s doplňky kabiny v klavírním černém laku, na výběr jsou však i další specifikace a nechybí ani možnost nechat si vůz přizpůsobit divizí Aston Martin Q, která nabízí speciální barvy a materiály.

Výroba vozu by měla být zahájena v průběhu prvního čtvrtletí tohoto roku, dodávky by pak měly začít během druhého čtvrtletí.

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Doporučujeme

3. 2. 2022 15:38
V12
Ne že bych byl potenciální zákazník, ale stejně jsem doufal, že ta verze s V12 bude.

https://www.auto.cz/…motor-v12-140825
Avatar - Dzakobo
2. 2. 2022 19:46
Re: Technika Mercedes Benz
Jj, nicméně limity 4.0T by teoreticky měly být ještě daleko, když 2.0T v 45AMG umí 420k... Potom už je to hodně o zvládnutí chlazení, atp...
Avatar - MS-sport
2. 2. 2022 17:46
Technika Mercedes Benz
zbytek už je marketing. :-!