Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auta velkých automobilových manažerů: Jaká mají doma v garáži a o kterých sní?

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 16. 3. 2017 • 08:26
26
3
Zobrazit náhledy (26)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Vysoké manažery automobilek potkáváme na prestižních výstavách a tiskových konferencích v drahých oblecích. Ve skutečnosti jsou velkými fanoušky aut, stejně tak jako my.

Enzo Ferrari jezdil málokdy vozy, které nesly jeho jméno. Od spojení s Fiatem používal pro soukromé použití většinou „obyčejné“ výrobky velkého turínského koncernu. Byly praktičtější a rozhodně ne tak choulostivé jako jeho závodní speciály pro běžné silnice. Jak je tomu dnes? Mnoho se změnilo. Magazín Drivetribe zpovídal několik současných velkých mužů na autosalonu v Ženevě. Většina z nich používá právě vozy těch „svých“ značek.

I „kapitáni průmyslu“ s příjmy, které normálnímu smrtelníkovi vyrážejí dech, totiž mají své automobilové sny. Žádný div, nedělají jen velký byznys. Výše platu totiž neznamená, že nejste blázen do aut. Dokonce si jich můžete dovolit i víc včetně historiků a splnit si svoje dětské sny... Co tedy vlastní a o čem se jim možná v noci zdá?

Torsten Müller-Ötvös, generální ředitel Rolls-Royce, prozradil: „Prodal jsem hodně svých vozů, když jsem se přestěhoval do Velké Británie, ale uvažuji o koupi Jaguaru E-Type. Je to auto, které jsem miloval, když jsem byl malý chlapec. Čím jezdím každý den? Mám rolls-royce.“ Jak překvapivé! Nicméně je logické, že německý velký šéf s sebou na Ostrovy sbírku nepřevezl...

Dave Pericak, vedoucí divize Ford Performance, v sobě nezapře milovníka modrého oválu: „Mám pět mustangů: ročník 1968, otevřený GT z roku 2000, pět let starý Boss 302, Limited Edition 2015 a o rok mladší V8. Vlastním také corvettu 1978, protože je to auto, o které jsem vždy usiloval a líbilo se mi už jako dítěti. Pro všední dny používám F-150 Raptor. Kdybych měl neomezené peníze, určitě bych si pořídil Ford GT.“ Smlouva s Dearbornem mu evidentně nezakazuje vlastnit veterána od konkurence, což je samozřejmě v naprostém pořádku!

Stefan Sielaff, šéfdesignér okřídleného B, si ve finále tak trochu postěžoval: „Vlastním Porsche 356 A z roku 1958, má takové čisté tvary... Také Morgan 4/4 a Aston Martin DBS Vantage 1968.“ A co Bentley? „Rád bych si pořídil Continental Mulliner R, ale to je trochu mimo můj rozpočet.“

Michael Mauer, šéfdesignér Porsche: „Jezdím všemi vozy, které máme v aktuální modelové řadě, dokonce i moje klasické nenesou jinou značku.“ Jenže také pokukuje jinam, dokonce geograficky velmi blízko: „Měl bych však někdy rád Mercedes SL. Pagodu. Vypadá tak lehce. To auto miluju!“

Fabrizio Giugiaro, návrhář GFG Design: „Vlastním Jaguar F-Pace. Obvykle kupuji auta pro funkci, ne pro styling. Ale tentokrát jsem si chtěl pořídit něco opravdu pěkného. F-Pace je jedním z nejhezčích současných SUV. V Turíně, kde žiji, jej skoro nikdo nezná a dost lidí se mě ptá, jestli jsem ho náhodou nenavrhoval. Auto, které bych rád měl? LaFerrari. Jeden z nejkrásnějších vozů značky všech dob!“ Je zajímavé, jaký má Ital ze slavné rodiny názor na současné tvary...

Victor Muller zůstává nadále generálním ředitelem Spykeru i přes bankrot a znovuvzkříšení, kterým si nizozemská firma nedávno prošla. Vyjádřil se následovně: „Rád bych vlastnil koenigsegg, úžasný stroj! Jezdím Spykery C8 Spyder a Aileron, ale momentálně žiji na Mallorce. Tam řídím hlavně Fiat 500C, v tomhle prostředí je ideální. “ A pak že je retro pětistovka se shrnovací střechou auto pro holky! Spyker po zmrtvýchvstání používá právě motory od Koenigseggu, takže jeho přání asi není nereálné, pokud má dostatek financí.

Andreas Bovensiepen, šéf rodinné Alpiny z Buchloe, exkluzivního ladiče BMW, prozradil: „V tuto chvíli řídím Alpinu B3 Touring.“ Nic překvapivého, jenže zamiloval se do úplně jiné Alpiny. Té francouzské, s písmenem „e“ na konci a technikou od Renaultu. „Auto, které bych chtěl vlastnit, je nová A110. Vypadá krásně.“ Osobně mu musím dát za pravdu. V posledních několika letech je to první novinka na čtyřech kolech, která nemá zvenčí ani jednu prvoplánovou stylistickou křivku navíc...

Související články

Témata
Avatar - removed
16. 3. 2017 22:44
Za posledni vetu...
... :yes:
Avatar - CHerokee
16. 3. 2017 20:40
Pěkný článek
Docel zajímavé čtení, jsou to kreativní lidé, kteří mají rádi auta..... A je dobře, že je smlouvy nezavazují jezdit jen jednou značkou
16. 3. 2017 16:35
Už je zase všechno v cajku.
Vykřičníkář se konečně probral z toho kožichu a tady drží hrdinně krok s otazníkářem, kterého poráží o jeden !

Skóre v tomto článku - 6 : 5. >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku