Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avia rozjíždí výrobu vozidel a dodávky náhradních dílů

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 16. 2. 2018
13
9
Zobrazit náhledy (13)
Avia D75 Initia Avia D75 Initia Avia D75 Initia Avia D75 Initia Avia D75 Initia Avia D75 Initia Avia D75 Initia Avia D75 Initia
Společnost Avia Motors s.r.o. pokračuje v návratu nákladních vozidel značky Avia na domácí i zahraniční trhy a rozbíhá výrobu nových vozidel i dodávky náhradních dílů. Zároveň se věnuje prezentaci své aktuální modelové řady.

Společnost Avia Motors s.r.o. pracuje v současnosti ve svém podniku v Přelouči na rozběhnutí sériové produkce nákladních vozidel značky Avia. Ve svých tiskových materiálech uvádí, že vedle výroby zhruba 60 vozidel, směřujících především k dealerům jako demo vozidla, dodává společnost na trh i náhradní díly, o které je velký zájem.

„Nechceme návrat na trh uspěchat. Chceme si být naprosto jisti, že dodáváme vynikající vozidlo za slušnou cenu. Proto se dlouhodobě soustředíme zejména na kvalitu a optimalizaci procesů a chceme dál pracovat na efektivitě výroby,“ uvedl ředitel automobilky Martin Šustek.

Avia, i když se jedná o tradiční českou značku, je de facto nejmladší automobilka na českém trhu a vedle kopřivnické Tatry jediným českým výrobcem užitkových aut. Vzhledem k potřebě přestěhovat výrobu z pražských Letňan do nové lokality v Přelouči a získat nové homologace se z hlediska potřebné přípravy jednalo o výstavbu výrobního podniku na zelené louce.

V září roku 2017 společnost Avia Motors s.r.o. představila vozidla Avia řady D pod obchodním názvem Initia v provedeních splňujících emisní normu Euro 6 s přepracovaným designem čelních partií kabiny.

Podle oficiálních materiálů společnosti je aktuálně nejžádanější konfigurací Avia D120 4x2, která je v současnosti novým produktem své značky. Vozidla Avia s konfigurací podvozku 4x2 jsou využívána především v oblastech stavebnictví, distribuce a komunálních služeb.

Dalším krokem společnost Avia Motors s.r.o. je také příprava provedení Avia D 120 ve verzi 4x4. Tato konfigurace podvozku je vhodná do středního a lehkého terénu, pro sektor zemních prací, a také komunálních služeb.

Velmi zajímavým a z hlediska historie tradičním produktem značky Avia jsou dodávky pojízdných či nepojízdných podvozků. Klíčovým produktem pro východní trhy jsou vozy Avia řady D s novým designem čelních partií kabiny a motory, splňujícími emisní normu Euro 5.

Výběr z hmotnostních kategorií od 7,5 tun do 12 tun, variant rozvorů, pohonů 4x2 a 4x4, tří verzí kabin a velikosti kol 17,5“ a 19,5“ má umožnit široké možnosti individuálního řešení každého vozidla značky Avia podle potřeb jeho provozovatele.

Ohlednutí za historií

Avia byla založena v roce 1919 s původním zaměřením na leteckou výrobu, jíž se věnovala úspěšně až do druhé poloviny čtyřicátých let. Brzy po skončení II. světové války byla v Avii zavedena výroba vstřikovacích čerpadel, trysek a valivých ložisek pro nákladní automobily. V rámci poválečné reorganizace československého průmyslu bylo následně rozhodnuto, aby Avia plně přešla na výrobu nákladních vozidel.

Druhá polovina čtyřicátých let přinesla výrobu nákladních vozidel a autobusů značky Škoda. V padesátých letech se Avia nakrátko vrátila k letecké výrobě, ale již na počátku šedesátých let v jejích prostorách probíhala montáž vozidel Tatra 805 a od roku 1961 výroba nákladních automobilů Praga V3S a S5T.

Druhá polovina šedesátých se nesla ve znamení náběhu licenční výroby francouzských vozidel Renault-Saviem SG 4 Super Galion a SG 2 Super Goelette, z nichž se později staly modely Avia A30 a A15. Tato vozidla ve své typické modré barvě stála u zrodu tzv. řady A, s níž značka Avia prožila poslední tři desetiletí dvacátého století.

V polovině devadesátých let zamířila Avia pod křídla jihokorejského Daewoo a v roce 2000 byla představena zcela nová řada D. Na jejím vývoji pracovali designéři společnosti Daewoo v Anglii, zatímco za koordinaci projektu, vývoj motoru a podvozku byli zodpovědní odborníci z letňanského podniku.

Přes uvedení zcela nové modelové řady se Avii nedařilo držet krok s konkurencí. V roce 2005 došlo po krachu mateřského Daewoo ke změně majitele, jímž se stala skupina Odien Capital Partners, která již v následujícím roce Avii prodala indickému Ashok Leyland.

Na počátku druhého desetiletí jednadvacátého století se Avii začínalo dařit. V roce 2010 prodala letňanská značka 448 vozidel a v roce 2013 zamířilo k zákazníkům celkem 1003 vozů. Přesto byla Avia v trvalé ztrátě a mateřská společnost Avia Ashok Leyland Limited rozhodla o zastavení výroby k 31. červenci roku 2013.

Nová kapitola v historii tradiční české značky Avia se začala psát na na jaře roku 2016 letňanský podnik a práva k tradiční české značce koupil holding Czechoslovak Group (CSG) podnikatele Jaroslava Strnada, který vlastní i automobilku Tatra. Právě pod jeho křídly se od podzimu loňského roku v Přelouči v prostoru bývalého vojenského opravárenského podniku rozbíhá výroba nových vozidel i dodávky náhradních dílů.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barrichello
Maj v tom nějak chaos
Barrichello
| 18. 2. 2018
poslední AVIA vycházející z licence Saviem se přestala vyrábět v roce 2000. Dalších 13 let se vyráběla tahle řada, která nemá se Saviemy nic společnýho...

A kdo z výrobců si sám dnes vyrábí motory, nápravy a převodovky? Nákladák je dnes skládačka...
Avatar - Barrichello
Nic moc
Barrichello
| 18. 2. 2018
a která třeba jsou levnější? :-)
Avia
U96
| 17. 2. 2018
Jedno dost velké řekl bych s velkým D Avie přece jenom má pokud se budeme bavit o tonáži.Třeba pro zajímavost řada D 120E E5 uveze 7,2 t to je auto už s nástavbou včetně spací nástavby kolik pak uveze ten Váš Mercedes nebo ostatní značky?Jelikož sem tomu věnoval hodně času cca o tunu je tam rozdíl .Za zajímavost stojí zmínit taky kolik se pohybuje cena servisu Mercedesu a Avie můžu posoudit měl sem i jiné značky.Je to fatální rozdíl a pozor věřte nebo ale se stejným nájezdem a poslední cena moc rád bych viděl cenu toho mercedesu kolego jestli Vám přijde o málo méně 300 až 400 tisíc tak to beru
Maj v tom nějak chaos
fahrenaufderautobahn
| 16. 2. 2018
tak jako tak, budou to mít sakra těžký. a rozhodně za tim nevidim záchranů nějakýho národního pokladu. nevim, co je za poklad dekády vyrábět licenční renault... navíc motor dovoz, převodovka dovoz, karosérie dovoz, nápravy dovoz...
Avatar - wakantanka
Nic moc
wakantanka
| 16. 2. 2018
Aj preto som svojho casu kupil MB. Avia na perach s kratkou kabinou stala o velmi malo menej ako MB na mechoch s dlhou kabinou. Navyse ho dodali za 2 mesiace co bola polovica doby co ponukla Avia a aj to bez zaruky dodrzania terminu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku