Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 330i Security (E46): Šestiválcová trojka byla i s pancéřováním

BMW 330i Security (E46)
BMW 330i Security (E46)
BMW 330i Security (E46)
BMW 330i Security (E46)
14 Fotogalerie
Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Pancéřované BMW 330i Security (E46) odolalo střelám standardních pistolových a revolverových ráží.

Populární BMW řady 3 generace E46 se začíná stávat moderní klasikou, která dodnes oslovuje příznivce mnichovské značky. I dnes se dá za relativně málo peněz koupit vrcholná standardní motorizace 330i s atmosférickým benzinovým řadovým šestiválcem, manuálem a pohonem zadních kol. Víte však, že se vyrábělo i v pancéřované variantě Security, jež se normálně objevuje spíše u vlajkových modelů automobilky?

Obrněné BMW 330i Security na základech generace E46 se oficiálně představilo na autosalonu v Ženevě v roce 2003 spolu s pancéřovanou řadou 7 a následně se objevilo i v ceníku modelu. Pancéřovaná „trojka“ se však zřejmě nikdy pořádně neobjevila na silnicích, protože když se jí v dnešních dnech vydáte hledat v zákoutích internetu, najdete jen málo informací o tom, že se v minulosti pár aut objevilo v různých inzercích.

BMW ji tehdy uvedlo do prodeje a pancéřováním kategorie B4, s nímž měla odolat hlavně standardním pistolovým a revolverovým rážím – 9mm Luger, .38 Special, .357 Magnum nebo .44 Magnum. Známé informace uvádějí, že toho automobilka dosáhla výlisky a deskami ze speciálního balistického materiálu, jež se objevil na dveřích a bočních plochách, střešních sloupcích, motorové stěně a zadní stěně za opěradly sedaček.

Video placeholder
BMW i5 Touring eDrive40 zpoza volantu • Zdroj: Marek Bednář/Auto.cz

Volitelnou výbavou byla i balistická ochrana palivové nádrže a odolný neprůstřelný plášť akumulátoru. Inženýři z BMW současně upravili karoserii tak, aby střely nebo projektily nevnikly do kabiny vozu v kritických místech, jako jsou spáry dveří a dveřních sloupků. Samozřejmostí byla také bezpečnostní skla s tloušťkou 21 milimetrů a polykarbonátovou vrstvou chránící posádku před střepy. Zadní okna navíc nešla stáhnout.

Standardní výbavou BMW 330i Security byly pneumatiky typu Runflat umožňující jízdu rychlostí až 80 km/h i po úplné ztrátě tlaku. Vylepšením prošel i podvozek se zesílenými pružinami i tlumiči, aby se jízdní vlastnosti těžšího pancéřovaného vozu příliš nelišily od standardního modelu. Speciální balistické ochranné prvky se pak objevily i v podvozku.

Dnes je BMW 330i Security zapomenutou kapitolkou historie populárního modelu s interním označením E46. Nejčastěji se objevuje na autentických dobových tiskových a prezentačních materiálech, přičemž cena byla přibližně dvojnásobná oproti výchozímu standardnímu vozu s třílitrovým šestiválcem o 170 kW (231 koních).

Začít diskuzi