BMW 330i Security (E46): Šestiválcová trojka byla i s pancéřováním
Pancéřované BMW 330i Security (E46) odolalo střelám standardních pistolových a revolverových ráží.
Populární BMW řady 3 generace E46 se začíná stávat moderní klasikou, která dodnes oslovuje příznivce mnichovské značky. I dnes se dá za relativně málo peněz koupit vrcholná standardní motorizace 330i s atmosférickým benzinovým řadovým šestiválcem, manuálem a pohonem zadních kol. Víte však, že se vyrábělo i v pancéřované variantě Security, jež se normálně objevuje spíše u vlajkových modelů automobilky?
Obrněné BMW 330i Security na základech generace E46 se oficiálně představilo na autosalonu v Ženevě v roce 2003 spolu s pancéřovanou řadou 7 a následně se objevilo i v ceníku modelu. Pancéřovaná „trojka“ se však zřejmě nikdy pořádně neobjevila na silnicích, protože když se jí v dnešních dnech vydáte hledat v zákoutích internetu, najdete jen málo informací o tom, že se v minulosti pár aut objevilo v různých inzercích.
BMW ji tehdy uvedlo do prodeje a pancéřováním kategorie B4, s nímž měla odolat hlavně standardním pistolovým a revolverovým rážím – 9mm Luger, .38 Special, .357 Magnum nebo .44 Magnum. Známé informace uvádějí, že toho automobilka dosáhla výlisky a deskami ze speciálního balistického materiálu, jež se objevil na dveřích a bočních plochách, střešních sloupcích, motorové stěně a zadní stěně za opěradly sedaček.

Volitelnou výbavou byla i balistická ochrana palivové nádrže a odolný neprůstřelný plášť akumulátoru. Inženýři z BMW současně upravili karoserii tak, aby střely nebo projektily nevnikly do kabiny vozu v kritických místech, jako jsou spáry dveří a dveřních sloupků. Samozřejmostí byla také bezpečnostní skla s tloušťkou 21 milimetrů a polykarbonátovou vrstvou chránící posádku před střepy. Zadní okna navíc nešla stáhnout.
Standardní výbavou BMW 330i Security byly pneumatiky typu Runflat umožňující jízdu rychlostí až 80 km/h i po úplné ztrátě tlaku. Vylepšením prošel i podvozek se zesílenými pružinami i tlumiči, aby se jízdní vlastnosti těžšího pancéřovaného vozu příliš nelišily od standardního modelu. Speciální balistické ochranné prvky se pak objevily i v podvozku.
Dnes je BMW 330i Security zapomenutou kapitolkou historie populárního modelu s interním označením E46. Nejčastěji se objevuje na autentických dobových tiskových a prezentačních materiálech, přičemž cena byla přibližně dvojnásobná oproti výchozímu standardnímu vozu s třílitrovým šestiválcem o 170 kW (231 koních).