Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Active Tourer s tříválcem a pohonem předních kol potvrzeno na autosalon v Ženevě

4. 12. 2013
63
4
Zobrazit náhledy (63)
BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1
Šéf BMW potvrdil, že mnichovská automobilka na jaře odhalí svůj historicky první model s pohonem předních kol. Ten bude současně prvním MPV od BMW.

Ian Robertson, který v BMW odpovídá za marketing a prodej, potvrdil britskému magazínu AutoExpress, že mnichovská automobilka chystá celkem 11 modelů postavených na nové platformě. Podělí se o ně značky BMW a Mini, prvním Bavorákem s touto technikou bude sériová verze konceptu Active Tourer.

„Active Tourer bude prvním BMW s pohonem předních kol, prvním s tříválcovým motorem a uvidíte ho už na jaře v Ženevě,“ uvedl doslova Robertson. Ještě nedávno to vypadalo, že BMW se svým kompaktním MPV bude vyčkávat do roku 2015. To ale nakonec platí jen pro americký trh, v Evropě se tohoto modelu dočkáme podstatně dříve.

Sériové provedení se světu ukáže rok a půl po konceptu. U BMW bývá zvykem, že rozdíl mezi finální podobou a koncepční studií bývá minimální, Robertson potvrdil, že to platí i pro Active Tourer. Zároveň je definitivní existence dvou různých verzí: pětimístné a prodloužené sedmimístné. Pohled na technická data nového Mini také ukazuje, co za motory mnichovské MPV dostane. Tříválce budou mít objem 1,5 litru, benzinový 100 kW/230 N.m a dieselový 85 kW/270 N.m, ve výrobním programu BMW postupně nahradí čtyřválcové šestnáctistovky (100 kW/220 N.m, resp. 85 kW/260 N.m).

Největší neznámou proto je, jak se bude konkurent Mercedesu třídy B jmenovat. Nejčastěji se zmiňují názvy 1 Gran Turismo, případně 2 Gran Turismo, možná ale BMW zvolí zcela novou cestu pojmenování.

Kromě MPV se předního pohonu dočká také nástupce SUV X1. Většina zbývajících modelů na platformě UKL dostane logo Mini – již představený třídveřový hatchback doplní i nová pětidveřová varianta, nástupců se dočkají také SUV Countryman a Paceman i některý z trojice Cabrio/Coupé/Roadster.


Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - WinDiesel
Já umřu smíchy .............
WinDiesel
| 4. 12. 2013
Jeben to boga, jeben ti dušu, jeben ti hybrid, jeben ti i-3
Avatar - KANKUNEN
Já umřu smíchy .............
KANKUNEN
| 4. 12. 2013
Vyj....... hybridy za vyj... tříválce. Prostě jebex.
Avatar - Ham.
Já umřu smíchy .............
Ham.
| 4. 12. 2013
Stačí si odpovědět otázku, kolik prodá Toyota vozů s naftovými motory a naopak, kolik prodá BMW hybridů a s tím vyj-e-b-áváním to nebude tak horké.
Avatar - WinDiesel
Já umřu smíchy .............
WinDiesel
| 4. 12. 2013
............ jak BMW vyj-e-b-alo s Toyotou. Za vyspělý hybridní know-how Toyoty jim přenechají výběhový motor 1,6 diesel, zatímco do výroby nasazují zbrusu nový, doufejme že i pokrokový (jakkoli 3-válcový) motor 1,5 s lepšími parametry než 1,6. Když vezmu, že ideální objem jednoho válce u dieselu je 0,5 litru, tříválec 1,5 má alespoň ideální objem / 1 válec. To ostatní ponechám koňovi, uvidíme. Ale pro Toyotu je to fakt monkey business .... Tak uvidíme, jestli Toyota dodá BMW také nějaký výběhové know-how k hybridům. To by bylo fair.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku