Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti EB 110: Devadesátková legenda si připsala prvenství, o kterém se moc neví

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 29. 8. 2022 • 23:47
105
Zobrazit náhledy (105)
Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB 110 se v době vzniku nepodobalo žádnému jinému supersportu. Na silnici ho nepřehlédnete. Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Dvanáctiválec byl v zádi uložen podélně před zadní nápravou. Z důvodu specificky konstruovaného pohonu všech kol s převodovkou coby součástí klikové skříně motoru jej technici uložili mírně vlevo od osy symetrie vozu (při pohledu zezadu). Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Ke skvělým výkonovým parametrům dvanáctiválci pomohla také čtveřice turbodmychadel IHI Bugatti EB110 Bugatti EB110 SS: Draží se vzácný vývojový prototyp, stojí přes 20 milionů Bugatti EB110 SS Bugatti EB110 SS Bugatti EB110 SS Bugatti EB110 SS Bugatti EB110 SS Bugatti EB110 SS Bugatti EB110 SS Bugatti EB110 SS Bugatti EB110 SS Bugatti EB110 SS Bugatti EB110 SS Bugatti EB110 SS Bugatti EB110 SS Bugatti EB110 SS Bugatti EB110 SS Bugatti EB110 SS Bugatti EB110 SS Bugatti EB110 SS Bugatti EB110 SS Bugatti EB110 SS Bugatti EB110 SS Bugatti EB110 SS Bugatti EB110 SS Bugatti EB110 SS Bugatti EB110 SS Bugatti EB110 SS Ke skvělým výkonovým parametrům dvanáctiválci pomohla také čtveřice turbodmychadel IHI Bugatti EB110 Zde je vidět převodovka integrovaná do bloku motoru. Zcela vpředu je mezinápravový diferenciál. Bugatti EB 110 bylo spolu s mnohem méně výkonnou Hondou NSX jediným supersportem své doby, který se řídil stejně komfortně jako dobré rodinné sedany. V detailu jsou vidět rozvody poháněné soustavou ozubených kol. Bugatti EB110

Dne 14. září 1991 se ve velkolepé premiéře představilo Bugatti EB 110. Stalo se tak v předvečer dne 110. výročí narození „le Patrona“ Ettore Bugattiho.

Značka Bugatti mě la v předválečném období stejnou úlohu jako v poválečném Ferrari. Stavěla technicky nejvyspělejší auta té doby a vyhrávala jeden závod za druhým. Pro nás má Bugatti zvláštní příchuť, neboť na obrovském úspěchu na závodních kolbištích se velkou měrou zasloužila Eliška Junková, která získávala vavříny právě za volanty vozů této francouzské značky. Po skončení 2. světové války bohužel značka coby automobilový výrobce žila jen krátce. Svůj poslední vůz představila v Paříži 1951. V 60. letech se stala součástí společnosti SNECMA, znárodněného francouzského výrobce letadlových motorů. O návratu značky mezi výrobce aut se začalo mluvit ve druhé polovině 80. let. V roce 1987 byla v Itálii zaregistrována značka Bugatti Automobili SpA, vlastněná z 65 procent společností Bugatti International SA, sídlící v Lucembursku. Tehdy byl také zahájen vývoj vozu, který v té době neměl obdoby.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Vyzkoušet za 1 Kč

Doporučujeme

Témata