Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Deddle RV Carbonic Liner 7.8
Deddle RV Carbonic Liner 7.8
Deddle RV Carbonic Liner 7.8
Deddle RV Carbonic Liner 7.8
49 Fotogalerie

Číňané se vrhli i na obytné vozy. Nevypadají špatně, levné ale nejsou

Ondřej Šámal

Výrobci z druhé nejlidnatější země světa už nefušují jen do osobních a užitkových aut, vrhli se totiž také na obytné vozy, které si dokonce můžete pořídit i v Evropě.

Čínské automobilky se trpělivě učily od těch západních, přeskočily éru spalovacích motorů (otázkou zůstává, jestli to bylo dobré rozhodnutí) a dnes patří mezi hlavní hráče na poli elektromobility a plug-in hybridního pohonu. Ostatně také proto mají zavedené značky z těchto nováčků, nutno dodat, že většinou silně podporovaných tamní komunistickou vládou, silné obavy.

Spolu s nimi by se možná měli začít bát také výrobci obytných aut, kteří v době pandemie covidu zažili zlaté časy. Číňané se totiž vrhli i na tento oblíbený segment, přičemž některé modely si dokonce můžete pořídit i v Evropě.

Značku Deddle RV do sousedního Německa dováží společnost La Marca Mobility, která na Caravan Salonu v Düsseldorfu ukázala modely postavené na základech Fordu Transit a Iveka Daily. Deddle RV Youfo s prostornou alkovnou a technikou prvního zmíněného vozu měří 5,99 metru, díky vytahovacímu lůžku v zadní části přitom nabídne spací prostor až pro čtyři osoby.

Youfo se chlubí inteligentním řídicím systémem od TBB, který umožňuje snadné ovládání všech funkcí na palubě. O zábavu na cestách se postará 32palcová Smart TV a audiosystém JBL. Na střeše je umístěna klimatizace Truma a topení Truma Combi 6E, přičemž 700wattový solární systém integrovaný na střeše zajišťuje částečnou soběstačnost.

Video placeholder
Volkswagen Grand California 600 • auto.cz

K dalšímu vybavení samozřejmě patří kuchyň s troubou, prostorná koupelna se samostatným sprchovým koutem a pohodlné posezení. Cena ovšem není zrovna lidová. Základ totiž začínán na 159.000 eur (3.993.000 Kč), což je o dost více než třeba u konkurenční značky Adria Mobil ze Slovinska.

Deddle RV Carbonic Liner 7.8 s délkou 7,8 metru je už regulérním luxusním bytečkem na kolech. Obytný vůz využívající techniku Iveka Daily má sezení z pravé kůže, dekory z opravdového dřeva a prostornou koupelnu. Ve výbavě nechybějí bezpečnostní a jízdní asistenty (třeba adaptivní tempomat, varování před opuštěním jízdního pruhu a zpětná kamera) a velký úložný prostor, který může fungovat také jaké garáž pro jednostopá vozidla.

Za základní provedení s nástavbou ze sklolaminátu dáte 357 tisíc eur, tedy asi 8.966.000 korun, za verzi z uhlíkových vláken pak zaplatíte 477.000 eur, což je skoro 12 milionů korun.

Pro méně náročné cestovatele je určen model URV (Urban Recreation Vehicle) s délkou necelých šest metrů. Zvláštností URV je výsuvná kuchyně, kterou lze použít v interiéru i exteriéru. Díky tomu je vozidlo obzvláště flexibilní a je ideální pro dobrodružství při kempování v přírodě nebo jako provizorní food truck. Interiér je jednoduchý, ale funkční, se sklopným sedacím koutem, který lze rychle přeměnit na postel. URV je k kmání od 129.000 eur (3,24 milionu korun).

Základní model Easy Tour E-PRO a rodinný E-MAX završují řadu na bázi Iveka Daily. První jmenovaný s cenou od 149 tisíc eur (3,74 milionu korun) zaujme kompaktním designem a bočním výsuvem, který zvětšuje obytný prostor. E-MAX se základní cenou 159.000 eur (3.993.000 Kč) cílí speciálně na rodiny. S délkou 7,29 metru nabízí více prostoru a další možnosti spaní, díky čemuž je ideální pro cestování s dětmi. Variabilní vnitřní prostor a skládací postele zajišťují optimální využití obývací plochy během dne. E-MAX také nabízí více úložného prostoru než menší model E-PRO, což je výhoda pro ty, kteří cestují s velkým množstvím zavazadel.