Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Číňané se vrhli i na obytné vozy. Nevypadají špatně, levné ale nejsou

Deddle RV Carbonic Liner 7.8
Deddle RV Carbonic Liner 7.8
Deddle RV Carbonic Liner 7.8
Deddle RV Carbonic Liner 7.8
49 Fotogalerie
Ondřej Šámal

Výrobci z druhé nejlidnatější země světa už nefušují jen do osobních a užitkových aut, vrhli se totiž také na obytné vozy, které si dokonce můžete pořídit i v Evropě.

Čínské automobilky se trpělivě učily od těch západních, přeskočily éru spalovacích motorů (otázkou zůstává, jestli to bylo dobré rozhodnutí) a dnes patří mezi hlavní hráče na poli elektromobility a plug-in hybridního pohonu. Ostatně také proto mají zavedené značky z těchto nováčků, nutno dodat, že většinou silně podporovaných tamní komunistickou vládou, silné obavy.

Spolu s nimi by se možná měli začít bát také výrobci obytných aut, kteří v době pandemie covidu zažili zlaté časy. Číňané se totiž vrhli i na tento oblíbený segment, přičemž některé modely si dokonce můžete pořídit i v Evropě.

Značku Deddle RV do sousedního Německa dováží společnost La Marca Mobility, která na Caravan Salonu v Düsseldorfu ukázala modely postavené na základech Fordu Transit a Iveka Daily. Deddle RV Youfo s prostornou alkovnou a technikou prvního zmíněného vozu měří 5,99 metru, díky vytahovacímu lůžku v zadní části přitom nabídne spací prostor až pro čtyři osoby.

Youfo se chlubí inteligentním řídicím systémem od TBB, který umožňuje snadné ovládání všech funkcí na palubě. O zábavu na cestách se postará 32palcová Smart TV a audiosystém JBL. Na střeše je umístěna klimatizace Truma a topení Truma Combi 6E, přičemž 700wattový solární systém integrovaný na střeše zajišťuje částečnou soběstačnost.

Video placeholder
Volkswagen Grand California 600 • Zdroj: auto.cz

K dalšímu vybavení samozřejmě patří kuchyň s troubou, prostorná koupelna se samostatným sprchovým koutem a pohodlné posezení. Cena ovšem není zrovna lidová. Základ totiž začínán na 159.000 eur (3.993.000 Kč), což je o dost více než třeba u konkurenční značky Adria Mobil ze Slovinska.

Deddle RV Carbonic Liner 7.8 s délkou 7,8 metru je už regulérním luxusním bytečkem na kolech. Obytný vůz využívající techniku Iveka Daily má sezení z pravé kůže, dekory z opravdového dřeva a prostornou koupelnu. Ve výbavě nechybějí bezpečnostní a jízdní asistenty (třeba adaptivní tempomat, varování před opuštěním jízdního pruhu a zpětná kamera) a velký úložný prostor, který může fungovat také jaké garáž pro jednostopá vozidla.

Za základní provedení s nástavbou ze sklolaminátu dáte 357 tisíc eur, tedy asi 8.966.000 korun, za verzi z uhlíkových vláken pak zaplatíte 477.000 eur, což je skoro 12 milionů korun.

Pro méně náročné cestovatele je určen model URV (Urban Recreation Vehicle) s délkou necelých šest metrů. Zvláštností URV je výsuvná kuchyně, kterou lze použít v interiéru i exteriéru. Díky tomu je vozidlo obzvláště flexibilní a je ideální pro dobrodružství při kempování v přírodě nebo jako provizorní food truck. Interiér je jednoduchý, ale funkční, se sklopným sedacím koutem, který lze rychle přeměnit na postel. URV je k kmání od 129.000 eur (3,24 milionu korun).

Základní model Easy Tour E-PRO a rodinný E-MAX završují řadu na bázi Iveka Daily. První jmenovaný s cenou od 149 tisíc eur (3,74 milionu korun) zaujme kompaktním designem a bočním výsuvem, který zvětšuje obytný prostor. E-MAX se základní cenou 159.000 eur (3.993.000 Kč) cílí speciálně na rodiny. S délkou 7,29 metru nabízí více prostoru a další možnosti spaní, díky čemuž je ideální pro cestování s dětmi. Variabilní vnitřní prostor a skládací postele zajišťují optimální využití obývací plochy během dne. E-MAX také nabízí více úložného prostoru než menší model E-PRO, což je výhoda pro ty, kteří cestují s velkým množstvím zavazadel.