Citroën C4 získal v testech Euro NCAP čtyři hvězdy. Můžou za to mezery v ochraně posádky
Výsledky v nárazových testech Euro NCAP v poslední době hodně ovlivňují různé elektronické asistenty, nyní se však objevilo jedno auto, které body ztratilo i v oblasti pasivní bezpečnosti.
Euro NCAP vydalo nejnovější výsledky svých nárazových testů. A bylo z toho jedno překvapení. Jestliže v minulé várce výsledků zklamala dvojice Dacií, Sandero a Logan, pouhou dvojicí hvězd, tentokrát nemile překvapil Citroën C4. Jeho výsledek totiž neovlivnilo jen hodnocení elektronických asistentů.
Citroën C4 totiž ztratil už v hodnocení bezpečnosti posádky, v oblasti bezpečnosti dospělých získal jen 29,3 bodů (76 %). Kabina sice po čelním nárazu zůstala stabilní, testeři však zaznamenali slabou ochranu stehna spolujezdce. Podobně slabě byl hodnocen také pohyb posádky při bočním nárazu, kdy zde není žádné protiopatření, které by zabránilo zranění cestujících při bočním nárazu.
V ostatních oblastech ochrany posádky však C4 už dopadla lépe. V klasickém bočním nárazu získala plný počet bodů, dobře hodnocena byla také ochrana krční páteře při nárazu zezadu. Na druhou stranu multikolizní brzda nesplnila nároky Euro NCAP, a tak nebyla hodnocena.
Jisté mezery se našly také v ochraně dětských pasažérů. Při čelním nárazu se totiž projevila jen marginální ochrana v oblasti krku figuríny simulující desetileté dítě. Při bočním nárazu je však ochrana dobrá, Euro NCAP chválí také řádné informování o vypnutém airbagu spolujezdce, při případné aplikaci autosedačky orientované proti směru jízdy. Také se potvrdilo, že do C4 lze správně umístit všechny autosedačky, pro něž je navržena.
Body Citroën rovněž ztratil v oblasti ochrany chodců, těch získal jen 30,9 (57 %). V oblasti dolní části čelního skla je totiž ochrana chodce jen slabá. Špatně reagovalo také automatické brzdění, které se srážce vyhnulo jen v některých případech. O další body pak Citroën přišel také v hodnocení bezpečnostních asistentů.
Výsledkem toho všeho jsou tak čtyři hvězdy, právě kvůli ztrátě bodů v hodnocení ochrany dospělých, ochrany chodců a asistenčních systémů.
„Citroën získal u nového modelu C4 slušné hodnocení čtyř hvězdiček, ale přesto v nás zanechal dojem, že s trochou pečlivější techniky by to mohlo být mnohem lepší,“ komentuje výsledek Citroënu C4 generální tajemník Euro NCAP Michiel van Ratingen.
V květnovém hodnocení Euro NCAP se rovněž vůbec poprvé objevily také vozy značky Genesis, a to v rámci jejího letošního uvedení na první evropské trhy. Sedan G80 i SUV GV80 v testech excelovaly, když obdržely pět hvězdiček s tím, že GV80 dostalo plný počet bodů za ochranu při bočním nárazu nebo za pasivní ochranu dětí. G80 si zase v hodnocení ochrany chodců pomohlo k lepšímu výsledku aktivní kapotou.