Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Jogger odhaluje české ceny, 7 míst a dojezd 1000 km nabídne pod 400.000 Kč

Ondřej Mára
Diskuze (29)

Nový model dorazí na český trh na přelomu března a dubna příštího roku, příjem objednávek ale automobilka zahájí již 2.12.

České zastoupení automobilky Dacia dnes zveřejnilo ceník nového modelu Jogger, který je prezentován jako rodinný všestranný vůz. Slibuje totiž prostornost minivanu (sedadla nabízí až 60 variací), objem zavazadlového prostoru modelů kombi (objem zavazadelníku až 1819 litrů) a vlastnosti SUV (dobrodružný vzhled a světlá výška 200 mm). Není tedy divu, že by měl v budoucnu pokrýt trh původně obsazený hned třemi modely: Logan MCV, Dokker a Lodgy.

Pod kapotou modelu Jogger budou na začátku prodejů dostupné pouze dvě motorizace. Základem je dvojpalivová motorizace TCe 100 LPG, osazená tříválcovým litrovým nepřímovstřikovým motorem schopným spalovat benzín (nejvyšší výkon 67 kW/160 Nm) i LPG (nejvyšší výkon 74 kW/170 Nm). Díky nádržím na 50 litrů benzínu a 40 litrů LPG přitom vůz slibuje ujet přes 1000 km na jedno natankování.

Objem zavazadlového prostoru (dm3 VDA/Litry) 5 míst  7 míst
Maximální objem zavazadlového prostoru všechny řady na místě 708/842 160/213
Maximální objem – řada 3 sklopená - 565/712
Maximální objem – řada 2 sklopená a řada 3 vyjmutá 1 819 / -

Tradiční alternativou je čistě benzínový litrový tříválec TCe 110 s přímým vstřikováním, který nabízí nejvyšší výkon 81 kW a 200 Nm točivého momentu. Obě motorizace jsou přitom spojeny výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou.

V roce 2023 se pak nabídka rozšíří ještě o verzi Hybrid, která by měla pracovat s 1,6litrovým benzínovým motorem doplněný dvěma elektromotory a baterií s kapacitou 1,2 kWh. Systém by tedy měl být odvozen od současných modelů Renault.

Cena v základní výbavě Essential s motorizací TCe 100 LPG a pětimístným interiérem přitom začíná od 358.500 Kč, zatímco za sedmimístný interiér si zákazníci připlatí 19.000 – celkem tedy zaplatí 377.500 Kč. Čistě benzínová motorizace pak začíná od 371.000 Kč, respektive 390.000 Kč.

Video se připravuje ...

Základní výbavě přitom chybí klimatizace, ta se však dá připlatit za 12.500 Kč. Paket řízení za 8.000 Kč navíc přidá i tempomat, výškově nastavitelný volant nebo zadní parkovací senzory. I standardně ale výbava Essential nabídne 6 airbagů, aktivní nouzové brzdění, centrální zamykání, elektrická přední okna, mlhovky, světelný senzor, podélné střešní lišty, 16“ ocelová kola s kryty nebo systém Media Control s rádiem, 2 reproduktory a připojením Bluetooth.

Pro běžné zákazníky se ale jistě stane zajímavější prostřední výbava Comfort, která ke standardu přihodí elektrické ovládání všech oken i zrcátek s vyhříváním, dešťový senzor, tempomat, manuální klimatizaci, infotainment Media Dsiplay s 8“ obrazovkou a podporou zrcadlení chytrého telefonu (CarPlay i Android Auto, ovšem pouze po kabelu), modulární střešní lišty, volant potažený kůží, zadní parkovací senzory nebo 16“ litá kola. K dispozici je navíc několik šikovných paketů. Výbava Comfort přitom začíná od 403.500 Kč, respektive 422.500 Kč v sedmimístné verzi.

Ceník Dacia Jogger
Výbava Motor 5 míst 7 míst
Essential TCe 100 LPG 358.500 377.500
  TCe 110 371.000 390.000
Comfort TCe 100 LPG 403.500 422.500
  TCe 110 416.000 435.000
Extreme TCe 100 LPG 425.500 444.500
  TCe 110 438.000 457.000

Vrcholem nabídky je výbava Extreme, která nabízí hands-free přístupovou kartu, automatickou klimatizaci, zadní parkovací kartu, bezdrátovou mobilní konektivitu, sklopné stolky pro cestující v druhé řadě, textilní koberečky, spodní části nárazníků lakované v šedé Megalithe nebo odnímatelný držák telefonu. Cena pak startuje od 422.500 Kč, respektive 444.500 Kč.

České zastoupení automobilky zahájí příjem prvních objednávek již zítra, tedy 2.12.2021. První zákazníci by se pak svých vozů měli dočkat zhruba na přelomu března a dubna příštího roku.

Video se připravuje ...

Ondřej Mára
Diskuze (29)

Doporučujeme

2. 12. 2021 20:39
Re: Hit
Asi to som tým chcel povedať. Tá Dáčka to síce tiež zvládne, ale treba počítať s tým, že sa to na nej podpíše. Neznamená to automaticky, že je to zlé auto a nezvládne voziť partu servisákov.
2. 12. 2021 17:56
Re: Hit
Njn, ale ten Logan MCV byl výrazně levnější než Berlingo ;-) Tady je to stejný... Tak proč by firmy dávali víc peněz než je nutné, za auto, které má pracovat. Ceny servisních prací jsou u Citroenu už taky docela vysoko... Rozhodně výš než u Dácie ;-)
2. 12. 2021 17:44
Re: Hit
Kde vidíš tu nesmyslnou kritiku? To by mě zajímalo? ;-)
Avatar - Emel
2. 12. 2021 15:32
Re: Super
Jo... možná kuriozně... je to tak dobrý, až je ten litr jako jediná motorizace největší slabinou toho auta.
Avatar - Beefcake
2. 12. 2021 13:17
Re: Hit
Omyl, tu nezmyselnu kritiku uz vopred si mal odpustit ten nadomnou.
Takychto "argumentov" sa najde na kazde auto 30.