Ferrari prozradilo, které modely určitě nebude elektrifikovat
Instalovat do auta elektromotor a baterie je náročný proces, který nebude vhodný pro všechny modely.
Elektrifikace je téma, kterému se v současnosti nevyhne prakticky žádný výrobce automobilů. Tedy ani ikonické Ferrari. Konkrétní podobu plánů jedné z nejslavnějších sportovních sice zatím neznáme, v minulosti se však objevila celá řada spekulací o tom, které modely dostanou či nedostanou elektrickou asistenci.
Hlavním důvodem se stalo prohlášení automobilky z května minulého roku, kdy oznámila, že do roku 2022 chce představit dohromady 15 nových modelů. Všichni přitom očekávali, že velká část z nich budou hybridní verze již v současnosti nabízených modelů. A to v celém spektru nabídky.
Podle britského Autocaru ale italská automobilka uvedla, že neplánuje elektrifikaci svých základních modelů Portofino a Roma. A to nejen v blízké budoucnosti, ale pravděpodobně ani během celé životnosti těchto základních modelů.
Britští kolegové citují jako zdroj přímo Ferrari, které se mělo k otázce elektrifikace modelu Roma vyjádřit během tiskové konference k tomuto modelu. Podle sdělení zástupců automobilky se prý nikdy nepočítalo s elektrifikací těchto modelů na platformě s motorem vpředu a pohonem zadních kol.
Elektrifikace je totiž poměrně náročný proces, během kterého je potřeba najít v architektuře vozu a jeho pohonného systému místo pro implementaci elektromotoru a baterií. Při vývoji modelu Portofino, který sdílí s modelem Roma technický základ, se prý ale s něčím takovým vůbec nepočítalo.
Je nutné poznamenat, že sama automobilka o elektrifikaci modelů Roma a Portofino nikdy nemluvila a ani ji nenaznačila, po výše zmiňovaném ohlášení 15 nových modelů se ale začalo spekulovat i o jejich elektrifikaci. Jenže základní modely, případně další kusy na tomto základu, nejspíš budou mít smůlu.
Absence elektrifikace by však mohla modely Roma a Portofino v očích některých fanoušků klasických aut pouze se spalovacími motory naopak zvýhodnit. Navzdory postavení „základních modelů“ v nabídce Ferrari totiž Roma ani Portofino rozhodně nenabízí špatné parametry.
Oba vozy jsou osazeny 3.9 litrovým dvakrát přeplňovaným motorem V8, který nabízí výkon 441 kW (600 k) pod kapotou Portofina a 456 kW (620 k) pod kapotou Romy. Po modernizaci by se však Portofino mohlo dostat na stejnou úroveň.