Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat 500 Trepiuno za rohem. Nová verze dostane dveře navíc. Jedny...

David Bureš
Diskuze (9)

Nová generace Fiatu 500 s čistě elektrickým pohonem byla představena ve dvou karosářských variantách. Nyní se blíží ještě jedna, a to hodně netradiční.

Fiat na jaře představil novou generaci svého oblíbeného modelu 500, která se bude prodávat po boku stávající varianty. Nabídne totiž čistě elektrický pohon, a tak bude sloužit spíše jako doplnění nabídky než náhrada dosavadní verze, od letoška nově nabízené také jako mildhybrid. Stejně jako dosud nabídne „nová“ pětistovka uzavřenou verzi a variantu s plátěnou střechou, které má doplnit ještě jedno provedení.

Video se připravuje ...

V zákulisí se mu říká Fiat 500 Trepiuno a bude to derivát s dveřmi navíc. Nepůjde ale o mnohokrát spekulovanou pětidveřovou pětistovku, o níž se hovoří jako o nástupci někdejšího Punta, ale o netradiční provedení s třemi bočními dveřmi. Tenhle vůz totiž dostane jen jedny zadní dveře navíc, pro usnadnění nástupu na zadní sedačky.

Půjde tedy o obdobné řešení, jaké kdysi využíval Hyundai Veloster. Krátké dveře pro usnadnění nástupu a výstupu dozadu má i BMW i3 (ale na obou stranách karoserie), nebo je kdysi měla Mazda RX-8 či Mini Clubman. U Fiatu mají být umístěny na pravé straně vozidla (pro bezpečné vystupování směrem k chodníku ve většině zemí nejen Evropy) a mají mít v sobě integrovaný B sloupek pro zesílení karoserie. Autu údajně přidají 30 kilogramů hmotnosti.

Název má být využit z někdejšího konceptu, který v roce 2004 poprvé naznačil podobu novodobého Fiatu 500. Jméno je překladem pro 3+1, což tehdy odkazovalo na konfiguraci sedaček, nově to zdůrazní právě netradiční počet dveří (tři boční a jedny od zavazadelníku).

Nová generace Fiatu 500 (automobilka nijak neodlišuje její název od dosavadní varianty) přijde na trh tento měsíc. Dosud byla odhalena ve formě uzavřené varianty a „kabria“ s plátěnou stahovací střechou. Od stávajícího provedení se liší nejen designem a rozměry, ale také zcela novým technickým základem. Ten je uzpůsobený výhradně elektrickému pohonu. Ten zajišťuje elektromotor o výkonu 88 kW, který čerpá svoji energii z lithium-iontové akumulátoru o kapacitě 42 kWh. Ta má zajistit dojezd až 320 kilometrů podle metodiky WLTP.

David Bureš
Diskuze (9)

Doporučujeme

2. 10. 2020 19:48
Re: Design
Asi už tak nie, keď ostala päťstovka prakticky jedinou predlohou.
2. 10. 2020 08:51
Re: Omg
U nás vídam hlavne Tipo - jazdí ich naozaj dosť, pripísať sa to dá relatívne nízkym cenám, lebo auto ako také žiadna veľká sláva.
2. 10. 2020 08:48
Re: nie je ich tak malo
Ale nie. Nemôže mať všetko rovnaký kukuč. 500X sa ešte ako-tak dá, 500L vyzerá maximálne hnusne. Radšej by mali riadne popracovať a spraviť nejakú peknú Pandu (použiť ako základ koncept Centoventi sa priam pýta) a hlavne Punto - týmto dvom autám vybudovali image a spravili meno, a len tak to zahodia...?
1. 10. 2020 19:31
Design
Ten design je parádní. Italové prostě umí.
1. 10. 2020 16:36
Re: Omg
po Evropě jich jezdí hafec, stačí vyjet do zahraničí - Německo, Rakousko, Itoška (tam vůbec) ... že to nefrčí u nás je jasný, protože poměr cena/velikost kufru. Tak to prostě je. Za ty peníze u konkurence dostanete "o kus víc" auta. To samé Abarth tady chudák živoří - a přitom je to super auto. Ale Fábka v RSu má prostě navíc dvoje dveře ...