Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mondeo přijíždí do Evropy, poprvé bude 4x4

Diskuze (252)
Ford dnes v Amsterdamu odhalil čtvrtou generaci evropské vlajkové lodi Mondeo. Pod kapotu zamíří i tříválec 1,0 EcoBoost.

Ford Mondeo už napříště nebude modelem vyvinutým specificky pro evropský trh. V souladu s aktuální globální strategií americké automobilky se bude prodávat i za oceánem. To ostatně víme už od ledna, kdy se představil nový Ford Fusion – americké dvojče nového Mondea.

Dnes Ford v Amsterdamu konečně předvedl evropský model a zároveň odhalil, čím se bude lišit od svého alter ega. I přes shodný technický základ a totožný design totiž automobilka uzpůsobila jeden z nejžádanějších modelů střední třídy požadavkům evropského trhu.

Nový motor 1,0 EcoBoost je odpovědí na požadavek snižování kombinované spotřeby (resp. emisí CO2) u benzinových motorů. Debutoval na jaře ve Focusu a od té doby se šíří nabídkou Fordu do všech stran – brzy ho poznají majitelé malého MPV B-Max, velkoprostorové obdoby Focusu C-Max a také faceliftované Fiesty.

Nasazení do Mondea je logickým, nicméně velmi odvážným krokem. Ještě před rokem se totiž tříválcové motory (a jen vzácně s přeplňováním) dávaly nanejvýš do čtyřmetrových hatchbacků. Příští rok ho Ford nabídne ve 4,8metrovém manažerském sedanu.

Další a vlastně mnohem důležitější novinkou je pohon 4x4. Mondeo zatím tuto možnost dlouho nenabídlo (pamětníci mohou vzpomenout na první generaci s benzinovým dvoulitrem a také na Sierru 4x4), čtvrtá generace ji přinese ve spojení s dieselovými motory. Ford tak odstraní pro mnohé zákazníky zásadní konkurenční nevýhodu ve srovnání se Škodou Superb, VW Passat a Opelem Insignia.

Odcházející Mondeo sdílí platformu EUCD s dvojicí Galaxy a S-Max, většinou modelů značky Volvo, Land Roverem Freelander a Range Roverem Evoque. To nové stojí na nově vyvinuté konstrukci CD4, která se po vzoru platformy C1 z Focusu stane základem všech Fordů dané velikosti.

Automobilka opět uvede tři karosářské verze: čtyřdveřový sedan, pětidveřový liftback a kombi. Sedan ve verzi Mondeo HEV bude prvním Fordem s hybridním pohonem na evropském trhu.

Ve výbavě nebude chybět panoramatické střešní okno, multimediální systém SYNC s osmipalcovou obrazovkou nebo vůbec poprvé v daném segmentu adaptivní LED světlomety. Už dříve Ford představil nafukovací bezpečnostní pásy, které snižují riziko poranění hlavy, krku i hrudníku osob

cestujících vzadu.

Nové Mondeo debutuje na akci Go Further v Amsterdamu, kde Ford zároveň prezentuje faceliftovanou Fiestu a další novinky pro evropský trh. Veřejnost bude mít možnost se s novým modelem seznámit poprvé na autosalonu v Paříži.

Diskuze (252)
9. 9. 2012 23:54
Re: Řízení
No - zkusím ještě rychle koupit současné Mondeo, až budou ve slevě >:D
9. 9. 2012 23:52
Re: Řízení
iudex to popsal přesně. FF II (ale i současné Mondeo, předchozí C-Max, S-Max ale třeba i Mustang) mají mají bezkonkurenční řízení, nový Focus má jen nadprůměrné. Kvůli pár decilitrům na 100 km... Ekologické pseudopneumatiky si kupovat nemusím - mohu si připlatit za lepší, nebo je vyhodit na skládku, kam patří, a koupit si pořádné pneumatiky, ale za lepší řízení si, bohužel, připlatit nemohu.
To webpaja - jezdil jsem s jedním z Focusů III z prvních serií (EB 110 kW) a přeposilované kolem středu mi tedy řízení přišlo. Zkusím to někdy znovu,abych si ověřil, že jsem se nemýlil. Vypadá to jako malichernost, ale když jedeš 200+, tak směr udržuješ právě jen drobnými korekcemi kolem středu a když to jde moc snadno, je to krátká cesta na hřbitov. Taky to poznáš, když střídáš rychlejší pravé a levé zatáčky.
9. 9. 2012 21:14
Re: Jo jo, ...
A idio... budou furt dál plkad kravi...
9. 9. 2012 16:24
Proč to představují už teď?
Je známo, že po představení nového modelu značně klesnou zisky z toho starého. Takže nerozumím, proč to Mondeo představili s předstihem rok a půl 8-s .

No, jsou to jejich zisky. Na druhou stranu pro kupující možná začnou slevové orgie >:D .
Avatar - skejpa
9. 9. 2012 12:15
Re: Škoda,
Dvoulitr je volba i z rozumu. Náklady na servis jsou daleko mensi nez s dieslem a spotreba neni zase az tak velka. 3,5 V6 uz ma drahe povinne ruceni a spotreba je zase o kus vys. Jasne, pokud mas rad V6 a nevadi ti priplatit si neco na benzin a pojistku, tak je to asi lepsi volba ale i dvoulitr benzin je na svezeni fajn.