Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Genesis odhaluje nový crossover GV60. Podivná příď má svůj důvod

David Bureš
Diskuze (12)

Luxusní značka koncernu Hyundai dále rozšiřuje svoji nabídku. Genesis GV60 je crossover využívající tu nejmodernější techniku.

Genesis od svého osamostatnění od Hyundaie v roce 2015 postupně expanduje. Rozšiřuje svoji paletu modelů a vstupuje na nové trhy. Letos konečně zamířil i do Evropy, když dokonce evropským klientům nabídl na ně zacílený model G70 Shooting Brake. Nyní je tu pak další novinka v portfoliu.

Jmenuje se Genesis GV60 a je to již dříve avizovaný elektromobil, využívající tu nejmodernější techniku. Základem automobilu se totiž stává platforma E-GMP vyvinutá výhradně pro elektrovozy, která se již dříve objevila v modelech Hyundai Ioniq 5 a Kia EV6.

Luxusní značka zatím nezveřejnila technické detaily své novinky. E-GMP nicméně nabízí 800V elektrický systém umožňující rychlonabíjení až výkonem 350 kW. Nechybí ani možnost dobíjení externích zařízení z baterií vozidla, tzv. funkce V2L (vehicle-to-load). A to jsou prvky, které by Genesis GV60 měl rozhodně nabídnout.

Genesis zatím nezveřejnil ani technická data. Očekává se však nasazení baterií s různou kapacitou jako v Ioniqu 5 a EV6 a různé výkonové verze, s pohonem zadních kol v základu.

Vzhledem k názvu se pak dá očekávat, že půjde o kompaktní crossover, nejmenší vůz v dosavadní nabídce značky. Šedesátkovou řadu zatím Genesis nenabízí, dosavadní G70 je model střední třídy, GV70 zase 4,7 metru dlouhé SUV. „V“ v názvu má každopádně značit všestrannost vozu (anglicky versatility).

Design pak navazuje na stávající modely s konvenčním pohonem, a to hlavně z hlediska přídě s rozdělenými světlomety. Nízko umístěná, široká maska se však už přizpůsobila elektrickému pohonu v útrobách, podobně jako kapota protažená do boků karoserie nebo vnější zpětná zrcátka. Ta byla totiž nahrazena kamerami. Nízká silueta pak novince dodává atletický vzhled, Genesis v tomto směru přiznává inspiraci kupé. Kliky dveří se pro zlepšení aerodynamiky ukrývají ve dveřích, automaticky se vysunou při přiblížení se k vozidlu.

Unikátem interiéru je pak krystalová koule na středovém tunelu. Když je auto vypnuté, funguje tento detail jako součást ambientního osvětlení, po nastartování se však otočí, aby se v tomto prostoru objevil volič jízdy. Středová konzole je volně stojící pro zdůraznění vzdušnosti kabiny, digitální přístrojový štít pak opticky tvoří jeden celek s obrazovkou infotainmentu.

Genesis GV60 se na evropských trzích začne prodávat v roce 2022. Jde o druhý elektromobil značky, který následuje po dříve odhaleném G80 Electrified, elektrické verzi modelu vyšší střední třídy G80.

David Bureš
Diskuze (12)

Doporučujeme

20. 8. 2021 11:45
Re: Cactus
A to jsi ještě nezmínil "úžasně trendy" vyklápěcí skla v zadních bočních dveřích a přístrojový štít bez otáčkoměru! :-[] :-[] :-[]
Avatar - twistedTSD
19. 8. 2021 21:06
Re: Mít tu masku škodovka, je top, žeo...
Bezpohlavní crossover.
19. 8. 2021 13:30
Re: Mít tu masku škodovka, je top, žeo...
já myslel že blázni do okřídelného šípu jsou offfce a ne pobožní tupíci :D
19. 8. 2021 13:29
Re: Mít tu masku škodovka, je top, žeo...
jojo škodovky mizí pomalu ale jistě :D už ani firmy je nechtějí kupovat. Hyundai je drtí ve všech směrech a roste prodejně jako on tak Toyota atd a toe dobře... Už nemůžu ten německý odpad za NEHORÁZNĚ AŽ KATASTROFÁLNĚ PŘEMRŠTĚNOU CENU vidět... I SSang Youngu se daří i když jednotkově... Ale je vidět, že i ovce vymírají, nebo začali konečně přemýšlet :D Škoda už nemá co nabídnout, resp. neříkám, že nemá kvalitní auta, ale ta cena a motory ze sekačky to totálně zabíjí... Být o 100-200000 levnější dle modelu, možná by dávaly smysl větší :-[] Pamatuju, když přišly první fábie a octavie... Najednou byly všude... Teď když vidím novou předraženou vochcávku, má to polep předváděcího vozu :D Scala je tak těžkey prodejní provar, že je nacpali policii, aby vůbec něco prodali :D
Avatar - sorpersa
19. 8. 2021 12:45
Re: Cactus
To čo píšeš je fakt. Ja by som ho bol kúpil, keby v tom čase boli robili delenú zadnú lavicu. Ale auto za 15.000 s lavicou ako Favorit???