Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai poodhalil třetího člena rodiny Ioniq, velké elektrické SUV Ioniq 7

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Automobilka zveřejnila první snímek třetího člena své elektrické modelové rodiny Ioniq krátce po ohlášení svých bezemisních plánů a vyhlídek.

Jak už všichni jistě ví, letošní tisková konference automobilky Hyundai na autosalonu IAA Mobility 2021 v Mnichově se nesla především v duchu elektromobility a uhlíkově neutrální budoucnosti. Automobilka totiž oznámila, že od roku 2035 chce v Evropě prodávat čistě bezemisní vozidla a vystavila několik svých čistě elektrických konceptů.

Prvním bylo čistě elektrické robotické taxi, vycházející z produkčního elektrického hatchbacku Ioniq 5, tím druhým pak koncept elegantního elektrického kupé Prophecy, které by se mělo stát produkčním vozem s označením Ioniq 6. Automobilka ale počítá přinejmenším s ještě jedním modelem Ioniq.

Na svých sociálních sítích se totiž automobilka pochlubila snímkem, na kterém je kromě hatchbacku Ioniq 5 a kupé Prophecy také velké čistě elektrické SUV, které má být třetím přírůstkem do modelové rodiny Ioniq. Podle starších zpráv by mělo dostat označení Ioniq 7 a jeho představení se očekává nejpozději v roce 2024.

Z prvního snímku je patrné, že půjde o skutečně velký vůz. Díky protáhlému čelnímu sklu, výraznému bočnímu prosklení a pozvolna klesající střeše ale působí elegantně a poměrně aerodynamicky. Přídi dominuje futuristické osvětlení s pruhem přes celou masku a výraznými LED bloky v nárazníku. Podběhy mají hranaté tvary a vyplňují je futuristicky pojatá kola.

Jak už dnes víme, všechny modely Ioniq by měly stát na elektrické platformě E-GMP. U modelu Ioniq 7 se pak s ohledem na délku a rozvor očekávají tři řady sedadel, které by mohly nabídnout sedm míst v běžné rodinné verzi, respektive šest míst v luxusní verzi vybavené dvojicí samostatných sedadel v druhé řadě.

Dlouhý rozvor by navíc mohl znamenat i větší baterie. Ostatně automobilka už dříve zmínila, že jejich velké SUV může použít nové baterie od SK Innovation s kapacitou 100 kWh a 800voltovou technologií. SUV Ioniq 7 by mělo mít dvojici elektromotorů, pohon všech kol, kombinovaný výkon okolo 230 kW (313 k) a dojezd okolo 483 kilometrů.

Ioniq 7 by se po svém představení mohl stát vlajkovou lodí celé modelové řady Ioniq, díky čemuž se dá očekávat bohatá a sofistikovaná technologická výbava, včetně systému autonomního řízení na třetí úrovni Highway Driving Pilot. The Korean Blog navíc očekává, že by si Ioniq 7 mohl vypůjčit vzduchový podvozek a natáčení zadních kol od prémiového Genesis G90.

Více informací se zřejmě dozvíme v dalších měsících, kdy by automobilka mohla novinku představit ve formě konceptu. Ostatně ze zveřejněného snímku je zřejmé, že koncept bude téměř hotový a podle mnohých spekulací by neměl mít daleko k produkční verzi vozu.

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Doporučujeme