Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar F-Pace má za sebou facelift. Jemné retuše doplňují elektrifikované motory

David Bureš
Diskuze (13)

Automobilka Jaguar Land Rover pokračuje v elektrifikaci nabídky. Nejnověji se mildhybridů a plug-in hybridu dočkal Jaguar F-Pace, a to v rámci letošního faceliftu.

Jaguar F-Pace jakožto první sériové SUV této britské značky se představilo již v roce 2015, a tak je letos nejvyšší čas na jeho modernizaci. A ta se právě představuje světu. Musela se přizpůsobit době, a tak mezi nejdůležitější novinky patří elektrifikované motory.

Naopak design se vlastně nijak zásadně nezměnil, a to přestože tu najdeme nový nárazník s přepracovanými chladicími otvory, jinou kapotu, nízké světlomety (standardně LED) nebo rozšířenou masku chladiče. Vzadu jsou zase nově tvarovaná koncová světla s grafikou inspirovanou modernizovaným F-Typem. Automobilka nicméně hovoří o čistším designu, který zdůrazňuje sportovní charakter tohoto SUV.

Video se připravuje ...

To uvnitř najdeme zásadnější změny, koncepce palubní desky je totiž zcela přepracovaná, a to včetně jejího tvarování a tvarů výdechů ventilace. Nová je i středová konzole s integrovanou dotykovou obrazovkou multimediálního systému s úhlopříčkou 11,4“, pomocí níž se ovládá nový infotainment Pivi Pro, známý třeba z aktuálního Land Roveru Defender. Nové jsou rovněž výplně dveří s jinak umístěnými klikami a ovladači elektrického ovládání oken nebo třeba hlavice volicí páky s prošíváním evokujícím kriketový míček. Nové sedačky mají širší polštáře a nové masážní funkce. Jaguar navíc vyzdvihuje novou klimatizaci s filtrací PM2.5.

Modernizace ale hlavně znamená rozsáhlou elektrifikaci nabídky. Jen základní benzinový čtyřválec nově nebude doplněn o elektromotor, nehybridní verze pak bude dostupná i pro vrcholný naftový třílitr. Naprostá většina nabídky tak budou mildhybridy, ať už benzinové třílitrové šestiválce nebo dvoulitrový turbodiesel. Spalovací motory rodiny Ingenium jsou v tomto případě spárovány s osmistupňovým automatem od ZF a řemenem poháněným startérem-generátorem. Všechny nabízené jednotky jsou navíc standardně spárované s pohonem všech kol.

*Kombinované hodnoty
Jaguar F-Pace (2020) – technická data modernizované verze
Motor D165 MHEV D200 MHEV D300/D300 MHEV P250 P300 MHEV P400 MHEV P400e
Pohon AWD AWD AWD AWD AWD AWD AWD
Zdvihový objem [cm3] 1997 1997 2996 1997 2995 2995 1997
Válce/ventily 4/4 4/4 6/4 4/4 6/4 6/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 120/4250 150/4250 221/4000 184/5500 250/5500-6500 294/5500-6500 297/5500*
Točivý moment [N.m/min]  1500-2500 430/1750-2500 650/1500-2500 365/1300-4500 480/1500-4500 550/2000-5000 640/1500-4400*
Převodovka 8A 8A 8A 8A 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 195 210 230 (230) 217 240 250 240
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,9 8,0 6,4 (6,4) 7,3 6,1 5,4 5,3
Komb. spotřeba dle WLTP [l/100 km] 6,7 6,7 ? (7,8) 10,1 - 10,4 2,5

Novinkou je navíc plug-in hybrid P400e, který v tuto chvíli před případnou modernizací F-Pace SVR slouží jako vrchol nabídky. Kombinuje dvoulitrový benzinový čtyřválec s elektromotorem, které dohromady poskytují kombinovaný výkon 297 kW (404 koní). Lithium-iontové baterie s kapacitou 17,1 kWh pak umožní plug-in hybridnímu F-Pace ujet čistě na elektřinu až 53 kilometrů podle metodiky WLTP. V takovém případě pohon zajišťuje elektromotor o výkonu 105 kW.

Modernizovaný Jaguar F-Pace se v tuzemské nabídce objeví během následujících dní. Plug-in hybrid pak nabídku doplní v průběhu roku 2021.

David Bureš
Diskuze (13)

Doporučujeme

15. 9. 2020 19:02
Re: Re: Jemná retuš...
Souhlas vypadá to perfektně. Jag je nádherný a skvěle jezdí
Avatar - fOE
15. 9. 2020 16:34
Re: A co nove XF
Ted neusnu :D
15. 9. 2020 15:05
Re: Jedna věc je jasná
:-! ;-)
15. 9. 2020 15:05
Re: A co nove XF
Určo do konce roku, ale řekl bych, že do měsíce.
Avatar - kari.laz
15. 9. 2020 15:00
Re: Jedna věc je jasná
Kdo to má poznat, když pochvalná i kritická reakce je totožná :D