Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak v Rusku svážejí dřevo: Bez nákladních aut to nejde!

Mirek Mazal Mirek Mazal 30. 1. 2021 • 05:47
22
5
Zobrazit náhledy (22)
Svoz dřeva v Rusku Svoz dřeva v Rusku Svoz dřeva v Rusku Svoz dřeva v Rusku Svoz dřeva v Rusku Svoz dřeva v Rusku Svoz dřeva v Rusku Svoz dřeva v Rusku Svoz dřeva v Rusku Svoz dřeva v Rusku Svoz dřeva v Rusku Svoz dřeva v Rusku Svoz dřeva v Rusku Svoz dřeva v Rusku Svoz dřeva v Rusku Svoz dřeva v Rusku Svoz dřeva v Rusku

Existuje několik způsobů svozu pokácených stromů, přesto se všechny způsoby odehrávají za asistence speciální automobilové techniky. Ekonomicky to není nejlevnější řešení.   

Přeprava dřeva je poměrně přímý typ dodávek surovin z těžebního areálu rovnou do zpracovatelského závodu. Materiál nemá speciálně hořlavé ani výbušné vlastnosti a nevyžaduje ochranu před atmosférickými srážkami či jinými přírodními faktory, proto směřuje nejkratší trasou do dílny. Odvoz bez prodlení má zcela jiný význam například u nás a v Rusku. Česko protkané často i kvalitními silnicemi bez terénních nástrah dovoluje profesionálním dřevorubcům zajistit dodávku dřevin jednodušší cestou, než řeší kolegové z Ruské federace plné nehostinných končin zapomenuté civilizace.

Nejběžnější přeprava kulatiny nastává po odstranění nežádoucích větví a okamžitém vyslání k odběrateli. Léty používaný proces umožňuje výrazně urychlit přepravu materiálu a zároveň nevyžaduje konstrukci dalších zařízení pro předběžné zpracování stromů v místě poražení. Převoz padlých kmenů se v Rusku provádí silničními, železničními a vodními cestami.

Silniční doprava

Klasický převoz vídáme na tuzemských silnicích každodenně, i v Rusku je automobilové dodávání oblíbeným způsobem. Vůbec nejrozšířenější způsob svozu dřeva funguje díky moderní technice nákladních vozidel poháněných silnými motory přes pohon několika náprav současně. Kamiony s majáky často dostávají zesílené části podvozku, které pomáhají odolávat zničení během hledání nejbližší spojnice asfaltu se skládkou pořezaného dřeva.

Kolové soupravy nové generace mnohdy doplňuje nakládací jeřáb, který urychluje naložení, ale zároveň ubírá ložnou plochu. Alternativou jsou separátní nakladače, poté se na přívěs vejdou klády dlouhé až 25 metrů. Náklad musí být pevně usazen a speciálně označen, což do jisté míry eliminuje možnosti vzniku nebezpečných situací.

Řidič může být policisty vyzván k předložení všech dokladů týkajících se řeziva. Legislativa Ruské federace zakazuje neoprávněnou těžbu stromů, takže nedostatek dokladů či absence předložených povolení lze považovat za trestný čin. V závislosti na výši materiální škody je trestem pokuta, nebo odnětí svobody.

 

Vodní doprava

Pomoc přírody se využívá velmi zřídka. Inspirace dávnými dobami je funkční jen v případě dobré dostupnosti zdroje i odběru blízko vodního toku, jinak se suroviny musí stejně dovézt vlakem, nebo spíše automobilem k vodě, respektive k připravené lodi. Doprava po hladině se proto volí jen v případech doručení na velké vzdálenosti, pokud konečný výsledek dává ekonomický smysl.

Rusové uchovávají velmi uctivý vztah k řece Volze. Dalo by se říci, že se jedná o národní řeku, která v minulosti zajišťovala obživu mnoha místním obyvatelům. Zdroj živobytí celých generací se vine největším státem světa v celkové délce přes 3500 kilometrů.

Železniční přeprava

O vlakovou dopravu je vysoký zájem, neboť umožňuje nejlevnější přemístění obrovského množství materiálů jedním tahem. Železnice často spolupracuje znovu s automobilovou dopravou, která se tím pádem jeví jako nepostradatelná složka lesního průmyslu federace. V praxi řidič kamionu nejdříve naveze dřevo a poté už je úkolem strojvedoucího dopravit zásoby na správné nádraží. Existují i mezisklady, odkud se vagóny posílají do všech koutů Ruska.

Pravidla kolejové distribuce nejsou významně odlišná od silniční expedice, hlavním předpokladem je bezpečnost a jistota čili správné upevnění nákladu bez přetížení. Na vlak se vejdou kratší kusy než na vlek tahače. Za lokomotivou se mohou svážet menší kmeny dlouhé asi 15 metrů, ovšem v jedné dodávce jich přijede podstatně více.

Další výhodou je eliminace zdržení příjezdu na místo, objednávky jsou plněny obvykle včas, protože vlaky nestojí v zácpách a nemusí objíždět rekonstruované úseky. Ruské rozvětvení kolejí stačí na obsluhu většiny potřebného území se sídlem odběratelů přírodního materiálu. Výjimku tvoří neštěstí způsobem vykolejení, ovšem totéž ve formě autonehody, nebo ztroskotání se nevyhýbá ani zbylým dvěma variantám lesního zásobování.

Související články

Témata
31. 1. 2021 21:40
Re: Ááá, zdejší "ruské okénko" pokračuje...
To už tady jednou bylo, co si máme myslet a co je správné. Pokud máš jiný nazor, upozorněníš, že svět neni jen černobílý, jsi označen dle aktuálního názvosloví. Bohužel se doba vratila s plnou parádou...
31. 1. 2021 12:20
Ááá, zdejší "ruské okénko" pokračuje...
Mám neodbytný dojem, že už to s tím vypjatým rusofilstvím zdejší redakce opravdu těžce přehání... :-( :no:
30. 1. 2021 18:32
...
copak Kamaz ale Tatra, ta nezná bratra!
30. 1. 2021 16:21
Bože,
to je "článek. Okurková sezóna nebo co?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud