Jeep Wrangler se loučí s motorem V8. Finální edice není ani moc drahá
Americké značky pod střechou koncernu Stellantis se postupně zbavují osmiválcových modelů a nyní došla řada i na oblíbený off-road.
Ani v zemi dříve zaslíbené velkým osmiválcům už nebude tento tradiční motor takovou samozřejmostí, a to rovněž v případě Jeepu Wrangler. Klasický off-road obdržel osmiválcovou variantu Rubicon 392 už v roce 2020. O čtyři roky později se teď značka s žíznivým Jeepem oficiálně loučí. Do nabídky tak míří rozlučková Final Edition, která vznikne v omezeném počtu kusů.
Pod kapotou Rubiconu 392 Final Edition automobilka nic nemění, také ve finální sérii najdete 6,4litrový, atmosféricky plněný V8 Hemi produkující 470 koní (346 kW), 637 Nm točivého momentu, a to ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou s redukcí a samozřejmě stálým pohonem všech kol.
Výhradou Final Edition je každopádně dodatečná výbava, konkrétně v podobě zvýšeného podvozku o dalšího „půl palce“ na celkovou světlou výšku 297 mm, robustnější přední nárazník a boční ochranné prahy, naviják s tažnou kapacitou 3629 kg, paket Xtreme 35 zajišťující 35palcové pneumatiky, mimo jiné taky speciální samolepky edice na karoserii a uvnitř čalounění nappa kůží.
Nepřekvapí, že finální edice bude doménou především amerického trhu. Přesněji plánuje Jeep vyrobit celkem 3700 kusů, z čehož 3300 kusů zůstane pro zájemce v USA, 300 vozů poputuje do sousední Kanady a zbylá stovka zamíří dále do světa. Cenovku známe, za rozlučkový osmiválcový off-road chce Jeep 99.995 dolarů, v přepočtu asi 2,3 milionu korun.
Produkce posledního Wrangleru s V8 započne už během jara 2024. Pod střechou koncernu Stellantis nicméně nejde o jediné rozloučení s motorem V8 v nabídce, po odchodu tradičního Chargeru a Challengeru se v rámci série Last Call pomalu a jistě ukončuje i výroba osmiválcového SUV Dodge Durango.