Jízdní dojmy s Volkswagenem Taigo a první dojmy s Volkswagenem T-Roc
Crossovery táhnou, dobře to ví i Volkswagen. Kromě nového malého Taiga jsme se mrkli i na modernizovaný T-Roc.
Volkswagen Taigo: Třetí do party
Volkswagen se rozhodl zahltit segment malých SUV. S dynamicky střiženým taigem v něm má už třetího zástupce. Exkluzivně jsme novinku vyzkoušeli kousek od domovského Wolfsburgu.
Možná se ptáte, jestli se Volkswagenu všechna ta malá SUV navzájem nepožerou. Každé by mělo cílit na jiného zákazníka a každé přináší něco trochu jiného. Pokud máte ve všem rádi řád a logiku, pak vám udělá Volkswagen v hlavě pořádný guláš.
Nejmenším SUV značky je celkem konzervativní T-Cross. Měří 4108 mm a stojí na platformě MQB A0, stejně jako třeba VW Polo, Seat Ibiza/Arona nebo Škody Fabia/Scala/Kamiq.
Pak tu máme T-Roc, jehož omlazenou podobu představujeme na vedlejší straně. S délkou 4234 mm patří k největším z malých, technicky se ovšem řadí o třídu výš. Platformu MQB A1 sdílí s minulým golfem, respektive s většími SUV Seat Ateca nebo Škoda Karoq. Díky tomu může mít pohon 4x4 nebo ostrou verzi R.
Do toho přiváží další zmatky nové taigo, první malé SUV-kupé Volkswagenu. Grunt malých vozů sdílí s T-Crossem, má výhradně malé motory a přední pohon, nicméně jeho záď pozvolně klesá až do délky 4266 mm, čímž překonává dospělejší T-Roc. Aby toho nebylo málo, ze všech tří „terénních“ volkswagenů je nejlevnější (konkurence je však dostupnější), přitom třeba měkčenou palubní deskou vyvolává hodnotnější dojem než o 19.000 Kč dražší T-Cross.
Srovnání příbuzných | Taigo | T-Cross |
Délka (mm) | 4266 | 4108 |
Šířka (mm) | 1757 | 1760 |
Výška (mm) | 1499 | 1559 |
Rozvor (mm) | 2554 | 2551 |
Kufru (l) | 440/1222 | 455/1281 |
Základní cena (Kč) | 484 900 Kč | 503 900 Kč |
Přestože taigo spadá do škatulky malých vozů, dozadu se dospělý cestující usadí pohodlně s rezervou před koleny a nečekaným prostorem nad hlavou. Střecha se začíná svažovat až za kabinou, efektní styl kupé tedy neubírá na praktičnosti.
Kufr se ve srovnání s T-Crossem zmenšil jen o 15 litrů na solidních 440 litrů a ve skutečnosti působí díky vyváženým rozměrům a dobré využitelnosti jako větší, než o sobě tvrdí.
Většinu aut bude pohánět litrový tříválec, čtyřválcová patnáctistovka s automatem bude spíš výjimkou. My jsme se krátce svezli se silnější verzí 1.0 TSI (81 kW) DSG, která je adekvátně svižná a příjemně hbitá. Odpružení se nám zdá být komfortnější než v T-Crossu, jen hluk od kol by mohl do interiéru pronikat o něco méně, což ale může být dáno použitými zimními pneumatikami.
Základní technické údaje | 1.0 TSI | 1.5 TSI | ||
Motor | přeplňovaný R3 | přeplňovaný R4 | ||
Zdvihový objem (cm3) | 999 | 1498 | ||
Výkon (kW) | 70 | 81 | 110 | |
Točivý moment (Nm) | 175 | 200 | 250 | |
Převodovka | 5°man. | 6°man. | 7°aut. | 7°aut. |
0-100 km/h (s) | 11,1 | 10,4 | 10,9 | 8,3 |
Maximální rychlost (km/h) | 183 | 191 | 191 | 212 |
Kombin. spotřeba (l/100 km) | 4,7 | 4,8 | 4,9 | 5,1 |
Základní cena (Kč) | 484 900 Kč | 499 900 Kč | 542 900 Kč | 628 900 Kč |
Plusy
- Atraktivní design
- Prostorný interiér
- Kvalitní zpracování
- Komfortní a agilní podvozek
Minusy
- Vyšší hluk od kol
- Sebevědomé ceny
Víte, že...
… taigo má brazilské kořeny? Vývoj probíhal v Jižní Americe, kde se SUV vyrábí a prodává coby Volkswagen Nivus. Pro evropské trhy se ale rodí s drobnými designovými změnami pod jménem Taigo ve španělské Pamploně po boku modelů Polo a T-Cross.
Volkswagen T-Roc: Tvrďák naměkko
Volkswagen T-Roc prošel omlazovací kúrou, kterou oceníte především v novém, výrazně útulnějším interiéru.
Volkswagen zkusil na zákazníky riskantní trik. S modelem T-Roc jim nabídl velké malé, respektive malé kompaktní SUV s vyspělou technikou nižší střední třídy, tedy například pohonem všech kol a většími motory. Za to si vybral daň v podobě laciného interiéru z tvrdých plastů, jenž vedle všech koncernových příbuzných jednoznačně zaostával.
V Německu jsme poprvé okoukli zmodernizované provedení, které zvenku pozná jen znalec, zato uvnitř si změny všimnete okamžitě. Displej multimediálního systému už není součástí robustní palubní desky, ale hrdě stojí v jejím středu nad přepracovanými výdechy ventilace, je lépe na očích a podobně jako nový volant preferuje dotykové ovládání pomocí ikonek. Po vzoru všech nejnovějších volkswagenů dostalo i SUV dotykový panel klimatizace a schéma řazení automatu znázorněné přímo na hlavici voliče. Analogové přístroje jsou zapomenuty, T-Roc už zobrazuje údaje výhradně digitálně.
K útulnější atmosféře dopomáhá také látkové obložení dveří pro všechny verze, zkrátka interiér teď působí o třídu hodnotnějším dojmem. Nová generace informačního a zábavního systému MIB3 podporuje ve větší míře než dosud online služby a funkce. Paleta motorů se nemění – základem je nadále zážehový litrový tříválec s 81 kW, středem čtyřválcová patnáctistovka 110 kW a vrcholem dvoulitr 140 kW. Dvě výkonové varianty pak nabízí turbodiesel 2.0 TDI (85 nebo 110 kW).
Omlazený T-Roc se začne na českém trhu prodávat v březnu příštího roku za ceny od 543.900 Kč (1.0 TSI (85 kW)), unikátní kabriolet koupíte od 805.900 korun, začíná s patnáctistovkou.