Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

K mání je vzácná Tatra 613 Electronic, jedna ze 17 vyrobených. Jako nová jezdila pro ministerstvo

Jan Zajíc
Diskuze (19)

V roce 1993 Tatra poslala do prodeje model 613-4 Electronic. A doufala, že bohatě a netradičně vybavené auto může ještě konkurovat luxusním vozům západních značek.

Verze Electronic vycházela z prodlouženého provedení Mi-Long s karoserií o délce 5.150 mm. Lišila se však na svou dobu pozoruhodnou dostupnou výbavou.

Tatra 613 Electronic byla například prvním českým sériovým vozem vyzbrojeným plnohodnotným palubním počítačem. K dispozici byl dokonce hlasový výstup, který upozorňoval řidiče na závady nebo oznamoval různé informace. Mezi hlášení pronášená ženským hlasem patřilo třeba: „Zapněte si, prosím, bezpečnostní pásy.“ Anebo: „Pozor, venkovní teplota klesá pod nulu.“ Či: "Pozor, zásoba paliva na 10 kilometrů.“ Systém uměl také například upozornit, že je „žárovka pravého dálkového světla vadná”.

S touto novinkou souvisel upravený přístrojový štít s digitálními přístroji. Čtveřice displejů zobrazovala teplotu motorového oleje, stav hladiny palivové nádrže, vnější teplotu nebo spotřebu paliva.

Na palubě se ale mohly objevit také prvky jako chladnička umístěná uprostřed zadní lavice, telefon, barevný televizor, přehrávač videokazet (VHS) stereomagnetofon Blaupunkt Frankfurt RCM 82 s CD měničem. Komfortní výbava zahrnovala manuální klimatizaci, vyhřívané sedačky nebo elektricky ovládaná a samozatmavovací zrcátka.

Video se připravuje ...

Ani to ale k úspěchu nestačilo, nakonec se vyrobilo jen 17 exemplářů. Svou roli asi hrála i cena, která startovala na 1.250.000 korun. Za podobné peníze jste přitom mohli mít tehdejší Audi 80 nebo Mercedes-Benz C, auta sice menší, ale celkově modernější.

Dnes je každopádně Tatra 613-4 Electronic zajímavým youngtimerem (a brzy zajímavým veteránem). A také vzácným, v inzerci s auty na prodej se příliš často neobjevuje. Jeden kus je přesto zrovna teď na prodej.

Bohužel jde však o poněkud skromněji vybavené provedení, které většinu z výše uvedených luxusních a na tehdejší dobu pokrokových prvků postrádá. Podle dostupných dokumentů jde o vůz, který si v září roku 1993 převzalo ministerstvo životního prostředí. Víme také, že v poměrně nedávné minulosti automobil podstoupil kompletní renovaci u společnosti Krnepo.

O pohon se pochopitelně stará vzduchem chlazený vidlicový osmiválec o objemu 3495 cm3, umístěný vzadu. Motor s vícebodovým vstřikováním dosahuje výkonu 148 kW a točivého momentu 300 N.m. Osmiválec spolupracuje s pětistupňovou manuální převodovkou, která vznikla přestavbou čtyřrychlostní skříně. Proto má zvláštní schéma řazení.

Prodejce udává nájezd 231.223 kilometrů a limuzínu nabízí za 2,5 milionu korun.

Video se připravuje ...

Jan Zajíc
Diskuze (19)

Doporučujeme

6. 12. 2021 09:09
"Electronic" jen podle VINu a techničáku....
Mno, pokud jsou ty fotografie realita......... pak je poněkud úsměvné chtít 2,5 mio za auto, které nemá vlastně vůbec žádnou výbavu, která je prodejcem deklarovaná jako to jedinečné "terno 1 ze 17 vyvolených Electroniců". Ale nepochybuji že se nějaký neznalý, movitý koloušek, v předtuše dobrého výdělku překupu za pár let najde - a pak rychle vystřízliví zjišťujíc, co že se snaží prodat dál :-D :-D :-D
Avatar - Barrichello
3. 12. 2021 18:14
Re: Ministerstvo životního prostředí s Tatrou V8
Ta Tatra na dlouhé tratě moc nebrala bylo to velmi pohodlné auto, to říkal i Klaus. Ze si do toho sedne a 5 minut po vyjetí z ministerstva neví že jede v autě a v klidu se dělá na poznámkách a čte v papírech. že je ze všech aut co tam maj nejvíc zastaralá, ale taky nejvíc pohodlná.
Avatar - jurajos
3. 12. 2021 16:51
Re: Srot za dva a pol melona...
No neviem, Tatru 77 možeš na nejakom Councours na brehu jazera Como pokojne vystaviť vedľa Mercedesu 540K a nikomu nepríde že tam to auto nepatrí. Toto je bizárek pre Ost nostalgikov ktorý len ťaží....ja vlastne ani neviem z čoho. Za tie peniaze je v ponuke hafo krajších, lepších, zaujímavejších a aj bizarnejších áut.
3. 12. 2021 16:21
Re: Ministerstvo životního prostředí s Tatrou V8
.... tak asi cokoliv západního se srovnatelným výkonem v té době mělo spotřebu tak poloviční ne?
3. 12. 2021 16:19
Re: Srot za dva a pol melona...
Byl bych velmi opatrný s takovou investicí.... tuhle "klasiku" narozdíl od opravdových youngtimerů ocení jen lidi zatížení na východní trhy.... Možná to dnes koupí někdo komu je 50 a má na tu dobu nějaké vzpomínky, ale lidí, chtějících se nostalgicky ohlížet za socíkem bude rychle ubývat.... Mimochodem podobný obrovský propad zájmu podle mě čeká všechny ty zoufale předražené Felície (myslím ten kabriolet), R-ka apod.... jakmile vymřou nostalgici, padne to dolů (kam to patří).

tohle fakt není nějaké klasické BMW nebo něco podobného.... tohle je východní bizár....