K mání je vzácná Tatra 613 Electronic, jedna ze 17 vyrobených. Jako nová jezdila pro ministerstvo
V roce 1993 Tatra poslala do prodeje model 613-4 Electronic. A doufala, že bohatě a netradičně vybavené auto může ještě konkurovat luxusním vozům západních značek.
Verze Electronic vycházela z prodlouženého provedení Mi-Long s karoserií o délce 5.150 mm. Lišila se však na svou dobu pozoruhodnou dostupnou výbavou.
Tatra 613 Electronic byla například prvním českým sériovým vozem vyzbrojeným plnohodnotným palubním počítačem. K dispozici byl dokonce hlasový výstup, který upozorňoval řidiče na závady nebo oznamoval různé informace. Mezi hlášení pronášená ženským hlasem patřilo třeba: „Zapněte si, prosím, bezpečnostní pásy.“ Anebo: „Pozor, venkovní teplota klesá pod nulu.“ Či: "Pozor, zásoba paliva na 10 kilometrů.“ Systém uměl také například upozornit, že je „žárovka pravého dálkového světla vadná”.
S touto novinkou souvisel upravený přístrojový štít s digitálními přístroji. Čtveřice displejů zobrazovala teplotu motorového oleje, stav hladiny palivové nádrže, vnější teplotu nebo spotřebu paliva.
Na palubě se ale mohly objevit také prvky jako chladnička umístěná uprostřed zadní lavice, telefon, barevný televizor, přehrávač videokazet (VHS) stereomagnetofon Blaupunkt Frankfurt RCM 82 s CD měničem. Komfortní výbava zahrnovala manuální klimatizaci, vyhřívané sedačky nebo elektricky ovládaná a samozatmavovací zrcátka.
Ani to ale k úspěchu nestačilo, nakonec se vyrobilo jen 17 exemplářů. Svou roli asi hrála i cena, která startovala na 1.250.000 korun. Za podobné peníze jste přitom mohli mít tehdejší Audi 80 nebo Mercedes-Benz C, auta sice menší, ale celkově modernější.
Dnes je každopádně Tatra 613-4 Electronic zajímavým youngtimerem (a brzy zajímavým veteránem). A také vzácným, v inzerci s auty na prodej se příliš často neobjevuje. Jeden kus je přesto zrovna teď na prodej.
Bohužel jde však o poněkud skromněji vybavené provedení, které většinu z výše uvedených luxusních a na tehdejší dobu pokrokových prvků postrádá. Podle dostupných dokumentů jde o vůz, který si v září roku 1993 převzalo ministerstvo životního prostředí. Víme také, že v poměrně nedávné minulosti automobil podstoupil kompletní renovaci u společnosti Krnepo.
O pohon se pochopitelně stará vzduchem chlazený vidlicový osmiválec o objemu 3495 cm3, umístěný vzadu. Motor s vícebodovým vstřikováním dosahuje výkonu 148 kW a točivého momentu 300 N.m. Osmiválec spolupracuje s pětistupňovou manuální převodovkou, která vznikla přestavbou čtyřrychlostní skříně. Proto má zvláštní schéma řazení.
Prodejce udává nájezd 231.223 kilometrů a limuzínu nabízí za 2,5 milionu korun.