Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kahn Defender The End: Tuning na rozloučenou

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Land Rover Defender se po 68 letech přestal vyrábět a Afzal Kahn se s legendou patřičně loučí...

Produkce klasického Land Roveru skončila v Solihullu 29. ledna 2016. Sice se za skoro sedm dekád dost vizuálně změnil, ale základ s ocelovým žebřinovým rámem, tuhými nápravami a hliníkovou nýtovanou karoserií zůstal. Jen listová pera nahradily při poslední velké modernizaci v roce 1983 vinuté pružiny... Ortodoxní ikonický off-road zamířil do důchodu, jeho předlouhá historie se uzavřela. Kahnova společnost i sesterská Chelsea Truck Company co nevidět budou upravovat jen starší kousky, až se poslední nové vyprodají...

Edicí The End vzdávají pochopitelně Kahn i CTC legendě hold. Na první pohled není nijak extrémně přestavěná, přesto vypadá opulentně. Zdání totiž klame. Nemá pod kapotou dokonce ani vidlicový osmiválec z Corvetty, ale pouze naftový čtyřválec 2.2 TDCI. Kahn tvrdí, že upgradoval řídicí jednotku a nainstaloval nový výfuk, technické specifikace si však nechal pro sebe. Výkon i točivý moment určitě ze standardních 90 kW (122 k) a 360 N.m vzrostly.

Upravený defík vychází z delší sedmimístné verze 110 Station Wagon, tedy se dvěma páry dveří. Na první pohled už poznáme, že jde o Kahnovu práci podle typické masky X-Lander a předního nárazníku s integrovanými přídavnými světly. Celé auto je matně černé, barva nese název Santorini Black. A to včetně nášlapů a pětipaprskvých kol Mondial rozměru 9 x 20 palců, ta obouvají pneumatiky 275 x 55. Brzdové třmeny jsou pro změnu nastříkány červeně. Podvozek dostal větší rozchod kol, tzv, Chelsea Wide Track, proto autu dominují širší blatníky se vstupy vzduchu. Nechybí tradiční krytá rezerva umístěná na zádi.

Interiér je opravdu luxusní, najdeme zde prošívané částečně kožené sedačky GTB. Přístrojová deska je čalouněná stejnou látkou, dále taktéž strop, sluneční clony, středová konzola, madlo před spolujezdcem (sedí samozřejmě vlevo) i dveřní výplně. Rudý podklad mají otáčkoměr a hodiny. Výbava obsahuje třeba navigaci nebo zadní kameru, která přijde při couvání docela vhod.

Mimochodem, Defender není nejdéle vyráběným vozidlem světa. Překonal sice o rok německou tříkolku Tempo, která se spolu s licencí u Bajaj vyráběla 67 let (1933-2000), ale na britský Morgan 4/4, který letos oslaví osmdesátiny v plné síle, prostě nemá... Název Defender používal Land Rover od roku 1990.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)