Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ken Block má nový stroj, elektrický E-Tron Hoonitron se inspiroval u Audi S1

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Automobilka navrhla a postavila unikátní elektrický závodní vůz během několika týdnů.

Po oznámení spolupráce Kena Blocka se značkou Audi jsme všichni s napětím očekávali, jaký vůz se objeví v novém Gymkhana videu. Mnozí očekávali úpravu produkčního vozu Audi, objevovaly se však i spekulace, že by volba modla padnout také na starší závodní speciál. Skutečnost je ale nakonec docela jiná.

Novým vozem Kena Blocka se totiž stane jedinečný elektrický závodní speciál Audi S1 E-Tron Quattro Hoonitron, který byl inspirován ikonickým závodním vozem Audi Sport Quattro S1 Pikes Peak – jedním z nejoblíbenějších závodních vozů Kena Blocka.

Video se připravuje ...

Hoonitron přitom není upraveným produkčním vozem ani elektrifikovanou verzí ikonického závoďáku. Jde o zcela nový, unikátní a jedinečný stroj, který vznikl během pouhých čtyř týdnů. Jak už přitom název napovídá – pod jeho kapotou neuslyšíme přeplňovaný pětiválec, ale ševelení několika elektromotorů, které budou pohánět obě nápravy.

Přesné parametry, tedy počet elektromotorů, jejich výkon, velikost baterie ani dynamické schopnosti vozu zatím automobilka neprozradila. Ostatně není se ani čemu divit – už samotný vznik vozu během pouhých čtyř týdnů je něčím neuvěřitelným, neboť běžně by podobný proces trval minimálně rok. Technika se tak může ještě ladit.

Pro designéry Audi ale mělo jít o vítaný projekt a celkem mělo vzniknout několik návrhů nového Hoonitron, přičemž všechny vycházely z originálního modelu S1. Nejlepší model byl pak vykreslen pomocí počítače a následně se technici místo stavby zmenšeného modelu pustili do stavby konceptu v životní velikosti.

Ken Block se navíc pochlubil, že už absolvoval i první testovací jízdy, ze kterých byl nadšený. „Chtěl jsem, aby auto rychle driftovalo, bylo agilní a – navzdory elektrifikaci – perfektně driftovalo,“ uvedl Block. Na první záběry z jeho jízd s novým Hoonitronem si asi budeme muset ještě chvíli počkat, je však téměř jisté, že ho uvidíme v nové Gymkhaně. Zatím jen netušíme kdy.

Na závěr můžeme připomenout, že jako vzor pro nový Hoonitron posloužila Audi S1 Quattro, se kterou si Walter Röhl dojel pro vítězství ve slavném závodě na vrcholu hory Pikes Peak. „Dodnes nemám slov, když sleduji videa, jak tehdy Walter Röhl dobýval tu horu,“ uvedl Block na webu Audi. „Je skutečně úžasné, že Audi dokázala udržet ducha tohoto vozu a jeho designu při životě i v současnosti.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme