Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koenigsegg opět vylučuje SUV, mohl by ale upravit Gemeru ve stylu Mad Max

Ondřej Mára Ondřej Mára 6. 1. 2021 • 10:35
18
Zobrazit náhledy (18)
Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera

Známý výrobce hypersportů už sice představil i první čtyřmístný model, do světa SUV se ale rozhodně nechystá. A důvod v novém videu opět vysvětlil samotný zakladatel značky.

Christian Koenigsegg, zakladatel stejnojmenné značky, popřel jakékoliv úvahy o vývoji SUV již v roce 2016, kdy se na toto téma rozpovídal v rozhovoru pro Top Gear během ženevského autosalonu. Za uplynulé čtyři roky se však řada věcí změnila nejen ve světě, ale i v samotné automobilce.

Opulentně luxusní, výkonné a údajně i sportovní SUV už dnes nabízí, nebo alespoň vyvíjí, celá řada automobilek. Včetně těch, které o SUV před lety nechtěly ani slyšet. A k důležité inovaci došlo vlastně i v rámci automobilky Koenigsegg, která loni představila svůj první čtyřmístný model s označením Gemera.

Jenže s vývojem SUV se rozhodně ani do budoucna nepočítá, jak vyplývá z on-line rozhovoru s Christianem Koenigseggem, který na svém YouTube kanálu nedávno zveřejnil Mischa Charoudin. Model Gemera by však mohl projít zajímavou úpravou, k tomu se ještě dostaneme.

Začněme u samotných sportovních či výkonných SUV, která jsou pro Christiana Koenigsegga v podstatě oxymóronem. „Vytváříte něco, co by se mělo chovat špatně, a pak se to snažíte napravit“.

Většina klíčových věcí na SUV, jako vyšší světlá výška, vysoko položené těžiště nebo velká kola s těžkými pneumatikami jde totiž přímo proti sportovnímu chování, které je pro Christiana Koenigsegga klíčovou vlastností u všech modelů jeho automobilky. Jak totiž sám říká, vyvíjí taková auta, jaká by chtěl sám řídit.

Namísto vývoje a výroby SUV však Koenigsegg připustil, že by jako určitý mezistupeň či kompromis mohla fungovat Gemera se zvýšeným podvozkem. V podstatě by se mělo jednat o vůz, který by stále nabízel působivé výkony na silnicích, současně by ale dokázal být zábavný například v pouštních dunách.

Koenigsegg si umí představit podobnou úpravu trochu ve stylu filmového Mad Maxe, což by v případě Gemery mohlo znamenat například výrazné nástavce lemů, decentně zvýšený podvozek, terénní pneumatiky, atd. Rozhodně by se mohlo jednat přinejmenším o zajímavý koncept.

Za zmínku pak jistě stojí, že produkční Gemera slibuje působivý výkon 1268 kW a až 3500 N.m točivého momentu díky kombinaci 2,0litrového twin-turbo tříválce se třemi elektromotory. Akceleraci z 0 na 100 km/h by tenhle hybridní čtyřmístný supersport měl zvládnout v čase okolo 1,9 sekundy a maximální rychlost by měla dosahovat až 400 km/h. V úpravě do dun by se tak mohlo jednat o opravdu hodně zajímavý stroj.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku