Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini šokuje terénním superautem. Huracán Steratto je takový Scout ze Sant‘ Agaty

David Bureš
Diskuze (1)

Neobvyklý koncept do terénu na bázi desetiválcového superauta má o 47 mm zvýšený podvozek, který je navíc notně zesílen.

Lamborghini už od svých počátků mnohdy šokuje svými automobily, což je osobitost, ze které neustupuje ani v posledních letech. Ostatně sám šéf vývoje Lamborghini Maurizio Reggiani tvrdí, že moment překvapení je klíčová vlastnost značky, což dokazuje třeba předloňský koncept Terzo Millennio, futuristické dílo jak z příštího století. A nyní je tu další takové šílené dílo, Lamborghini Huracán Steratto.

Jedná se o koncept na bázi Huracánu Evo, který je přizpůsobený jízdě v terénu. Pro tyto potřeby má zvýšenou světlou výšku o 47 mm a speciálně zesílený podvozek. V předním rámu se objevují hliníkové výztuhy, nechybí ani speciální ochranné pláty z karbonových vláken u motoru, aby jej nepoškodily odlétávající kaménky. Ryze offroadovým prvkem je i diodová světelná rampa na střeše a přídavná světla v předním nárazníku. Uvnitř zase nechybí lehká titanová ochranná klec nebo nová sedadla s karbonovým základem a čtyřbodovými bezpečnostními pásy.

Konstruktéři navíc rozšířili rozchod kol o 30 mm, což si vyžádalo rozšíření podběhů, díky čemuž Hruacán Steratto působí ještě agresivněji než výchozí babylambo. Dvacetipalcová kola jsou pak obuta do speciálně navržených balónových pneumatik se zvýšenými bočnicemi. Jsou vysoce odolné proti poškození a mají poskytnout skvělou přilnavost.

Naopak motor v útrobách byl zachován. O pohon se tak stará atmosférický vidlicový desetiválec o objemu 5,2 litru, který jako v Huracánu Evo poskytuje 640 koní (471 kW).

Huracán Steratto není prvním takto koncipovaným vozem. V devadesátých letech vznikl ve Francii model Mega Track poháněné dvanáctiválcem od Mercedesu, které bylo postaveno v několika málo kusech. Také německý koncern, jehož je Lamborghini součástí, už s takovou myšlenkou koketoval.

Koncept Italdesign Giugiaro Parcour z roku 2013 také využíval techniku Lamborghini, dokonce se o něm spekulovalo, že se začne vyrábět. Zvlášť když o půl roku na to následovala verze s logy čtyř kruhů, Audi Nanuk quattro. Nakonec z něj ale nic nebylo.

Lamborghini Huracán Steratto je v tuto chvíli konceptem, už před dvěma lety se však spekulovalo o tom, že by automobilka mohla takové auto skutečně nabídnout. Vždyť by se hodilo pro takové perspektivní trhy jako Rusko, Čína nebo Indie, kde ne všechny cesty jsou vhodné pro jízdu v superautu. Buďte si tak jistí, že Lamborghini nyní bude sledovat reakce potenciálních zákazníků, aby zjistilo, zda Steratto má, nebo nemá smysl vyrábět.

Co si o terénním supersportu myslíte vy? Sdělte nám svůj názor do diskuze pod článkem.

David Bureš
Diskuze (1)

Doporučujeme