Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda svolává modely s revolučním motorem Skyactiv-X, dostávají málo paliva

Ondřej Mára Ondřej Mára 2. 12. 2019 • 01:42
50
29
Zobrazit náhledy (50)
Mazda Skyactiv-X Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3

Mazda vyhlásila svolávací akci na téměř 6.000 modelů s revolučním motorem Skyactiv-X, který kombinuje prvky vznětového a zážehového motoru.

O novém motoru Mazda Skyactiv-X jsme toho v posledních měsících napsali poměrně dost, čemuž se ale nelze příliš divit. Mazda se totiž jako jedna z mála automobilek vydala vlastní cestou a namísto všudypřítomného downsizingu vsadila na zcela novou technologii, která by se dala velice zjednodušeně označit „vznětovým motorem na benzín.“

Web Svolávačky.cz však přišel s informací, podle které se mohou u necelých 6.000 modelů Mazda 3 a Mazda CX-30 s touto motorizací objevit problémy s nedostatečným přísunem paliva.

Řídící jednotka motoru a převodovky (PCM) totiž může vypočítat nesprávný poměr směsi vzduchu a paliva, což může v extrémních případech vést až ke ztrátě výkonu či zastavení motoru. Během svolávací akce by tak mělo dojít k aktualizaci softwaru řídící jednotky, což by mělo trvat zhruba půl hodiny.

Akce s kódem AK055A se vztahuje na modely Mazda 3 (BP), vyrobené v období od 14.6. do 1.10.2019, a modely Mazda CX-30 (DM), vyrobené v období od 14.7. do 1.10.2019. V obou případech se však jedná o motor Skayctiv-X s kódem HF, dodává web Svolávačky.cz.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Mám pocit
| 4. 12. 2019
Taky jsem zvědavý, kolik to vydrží ty motory...
Re: Re: Re: Prosím,
| 3. 12. 2019
I v úsporném režimu Mazda používá svíčku. A právě to, že tam potřebuje i v tomto režimu vstříknout i bohatou smes, může být jednou z příčin, proč je ve finále úspora paliva mnohem menší, než marketingově bombastických 20-30% a je na úrovni spotřebních motorů typu 1.5TSi.
Re: Re: Prosím,
| 3. 12. 2019
Ani nemůže, neboť takový režim (tam na rozdíl od původních prohlášení) vůbec není. Jde jen o vrstvenou směs, kde se o zážeh opět stará svíčka, nikoliv stlačení směsi.
Re: Re: Re: Re: Prosím,
| 3. 12. 2019
Ten dokument je príliš starý a hovorí práve o pôvodných FSI moroch. Ja som žil tiež v tom istom omyle čo ty, kým som nenarazil na dáta o riadení vstreku EA888.
Priamy je vstrek je tam primárne kvôli vyššiemu kompresnému pomeru. Bez toho by si sa s turbom nikdy nedostal na dnes bežné kompresné pomery. To motorom umožňuje mať úplne inú výkonovú a momentovú krivku ako turbá s nepriamom vstrekom.
NOx a pevné častice sú dôsledok nedostatočne premiešanej zmesi a presne toto by mal motor Mazdy riešiť.
Re: Re: Re: Prosím,
| 3. 12. 2019
Vrstevnatou směs u přímého vstřiku dnes používají naopak všichni. Kdyby ji nepoužívali, tak nikdy nedosáhnou spotřeb jakých dosahují a bylo by daleko jednodušší používat nepřímý vstřik (ten navíc nemusí řešit ani NOxy, ani pevné částice, které přímý vstřik musí řešit právě kvůli chudé směsi, která by u nepřímého vstřiku nešla zapálit).
http://www.autolexicon.net/…ified-injection/

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku