Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Opel Insignia konečně odhaluje české ceny. Novým základem je naftový tříválec

David Bureš
Diskuze (137)

Opel Insignia se v rámci letošní modernizace dočkal naftového tříválce 1.5 CDTI známého už z modernizované Astry. Stává se její základní motorizací.

Opel už před koncem loňského roku avizoval, že chystá modernizaci své vlajkové lodi, modelu střední třídy Insignia. Přestože vzhled inovované Insignie byl představen již tehdy, produkce vozu začala až letos v září, až nyní tak inovovaná Insignia přichází na český trh. A díky zveřejněnému ceníku už víme, kolik stojí.

A základní cena není vůbec špatná, protože činí 649.990 korun za fastback Insignia Grand Sport, za kombík se vždy připlácí rovných 30.000 korun. Základní částka se přitom vztahuje na novinku v nabídce, vznětový tříválec 1.5 CDTI o výkonu 90 kW, který debutoval již v modernizované Astře. Standardně je spárován s šestistupňovým manuálem, za 40.000 korun je ale možné pořídit osmistupňový automat.

Základní výbava přitom není špatná. Zahrnuje parkovací čidla vpředu i vzadu, šest airbagů, diodové světlomety včetně mlhovek, dešťový a světelný senzor, tempomat, automatickou dvouzónovou klimatizaci, palubní počítač nebo multimediální systém ovládaný prostřednictvím sedmipalcového dotykového displeje, s funkcemi Android Auto a Apple CarPlay. Sedmnáctipalcová kola jsou však ocelová, s designovými kryty.

Spíše se tak vyplatí druhý stupeň Elegance. Je jen o deset tisíc korun dražší, navíc však nabízí čalounění kombinující kůži a látku, ergonomické sedadlo řidiče s elektrickou bederní opěrkou, ambientní osvětlení interiéru nebo 17“ litá kola. Nadto je tato varianta dostupná i s jinými agregáty, turbodieselem 2.0 CDTI (128 kW) a benzinovými čtyřválci 2.0 Turbo (125 kW a 147 kW).

Video se připravuje ...

Z Edition vychází také verze GS Line, dostupná už výhradně s dvoulitrovými motory. Oproti Edition je o 20.000 korun dražší, navíc má však kromě ergonomického sedadla řidiče s elektrickou bederní opěrkou a ambientního osvětlení interiéru také sportovní volant s vyhříváním, sportovní pedály z lehkých slitin nebo 18“ kola.

Pro náročnější klienty je tu varianta Ultimate s matrixovými diodovými světlomety IntelliLux, navigací s osmipalcovou obrazovkou, bezklíčovým odemykáním, ergonomickými sedadly, rozpoznáváním dopravních značek, čalouněním alcantarou nebo vyhřívaným volantem. S 2.0 CDTI (128 kW) s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol takový derivát stojí 879.990 korun.

Na vrcholu nabídky pak stojí Insignia GSI, po faceliftu nabízená výhradně s benzinovým čtyřválcem 2.0 Turbo, naladěným na 169 kW, který je standardně spárovaný s devítistupňovým automatem a pohonem všech kol. Jako Grand Sport stojí 919.990 korun, kombi je opět o 30.000 korun dražší.

Opel Insignia – technická data a české ceny modernizované verze
Motor 1.5 CDTI 2.0 CDTI 2.0 CDTI 4x4 2.0 Turbo 2.0 Turbo 2.0 Turbo 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1496 1955 1955 1998 1998 1998
Válce/ventily 3/4 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 90/3250 128/3500 128/3500 125/? 147/4250-6000 169/5000
Točivý moment [N.m/min]  300/1750-2500(285/1750-2750) 380/1500-2750 380/1500-2750 ? 350/1500-4000 350/1500-4000
Převodovka 6M (8A) 6M (8A) 8A 9A 9A 9A
Max. rychlost [km/h] 205 (200) 228 (225) ? ? 235 237
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,4 (12,2) 8,7 (8,9) ? ? 7,7 7,4
Komb. Spotřeba podle NEDC [l/100 km] 3,8 (4,1) 4,1 (4,3) ? ? 6,3 7,0
Cena Edition [Kč] 649.990 (689.990) - - - - -
Cena Elegance [Kč] 659.990 (699.990) 709.990 (749.990) 799.990 719.990 749.990 -
Cena GS Line [Kč] - 719.990 (759.990) 809.990 729.990 759.990 -
Cena Ultimate [Kč] - 789.990 (829.990) 879.990 799.990 829.990 -
Cena GSI [Kč] - - - - - 919.990
David Bureš
Diskuze (137)

Doporučujeme

10. 10. 2020 10:30
Re: Hm...
Keď sme u toho cenníka - vie mi niekto vysvetliť, prečo sú ceny v SK omnoho vyššie než v ČR
(použil som prepočet 26,50)? Veď importér je len jeden spoločný, či už nie? Tiež som si nikdy nevedel predstaviť opel v garáži, ale momentálne začína pre mňa byť insi favoritom a dobré skúsenosti užívateľov ma v tom dosť utvrdzujú.
A ešte dotaz na auto.cz - prečo sa text v diskusnom príspevku nezalamuje, veď sa to nedá čítať!!!
9. 10. 2020 09:06
Re: Hm...
Slovenský konfigurátor je neaktuálny pretože je tam ešte predfaceliftový model. Keď chceš aktuálnu cenu tak musíš vychádzať z cenníkov. GSI už nemá diesel v ponuke iba benzín.
9. 10. 2020 08:07
Hm...
Tak pozeram konfigurator sk, gsi ma v ponuke iba jeden dizel a ked doklikam nejaku vybavu som na 50 000€. A to si opel uz tuto cenu neobhaji
Avatar - idam.i
8. 10. 2020 19:13
Re: Naftový tříválec
Skúšal v BMW 218i Gran Tourer s automatom. Išlo to slušne, no poznať to bolo, tak neviem ako to musí byť v nafte.
Avatar - Jerry.Gunman
8. 10. 2020 16:17
Re: Donedávna
A dnešní douválce strčí s přehledem do kapsy předválečné osmiválce :D :D :D
A k čemu vlastně v autech motory, když se dá chodit pěšky - viď?
Ty jeden ventile nevykouklej ;-)