Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Opel Insignia
Opel Insignia
Opel Insignia Grand Sport
Opel Insignia Grand Sport
20 Fotogalerie

Modernizovaný Opel Insignia konečně odhaluje české ceny. Novým základem je naftový tříválec

Opel Insignia se v rámci letošní modernizace dočkal naftového tříválce 1.5 CDTI známého už z modernizované Astry. Stává se její základní motorizací.

Opel už před koncem loňského roku avizoval, že chystá modernizaci své vlajkové lodi, modelu střední třídy Insignia. Přestože vzhled inovované Insignie byl představen již tehdy, produkce vozu začala až letos v září, až nyní tak inovovaná Insignia přichází na český trh. A díky zveřejněnému ceníku už víme, kolik stojí.

A základní cena není vůbec špatná, protože činí 649.990 korun za fastback Insignia Grand Sport, za kombík se vždy připlácí rovných 30.000 korun. Základní částka se přitom vztahuje na novinku v nabídce, vznětový tříválec 1.5 CDTI o výkonu 90 kW, který debutoval již v modernizované Astře. Standardně je spárován s šestistupňovým manuálem, za 40.000 korun je ale možné pořídit osmistupňový automat.

Základní výbava přitom není špatná. Zahrnuje parkovací čidla vpředu i vzadu, šest airbagů, diodové světlomety včetně mlhovek, dešťový a světelný senzor, tempomat, automatickou dvouzónovou klimatizaci, palubní počítač nebo multimediální systém ovládaný prostřednictvím sedmipalcového dotykového displeje, s funkcemi Android Auto a Apple CarPlay. Sedmnáctipalcová kola jsou však ocelová, s designovými kryty.

Spíše se tak vyplatí druhý stupeň Elegance. Je jen o deset tisíc korun dražší, navíc však nabízí čalounění kombinující kůži a látku, ergonomické sedadlo řidiče s elektrickou bederní opěrkou, ambientní osvětlení interiéru nebo 17“ litá kola. Nadto je tato varianta dostupná i s jinými agregáty, turbodieselem 2.0 CDTI (128 kW) a benzinovými čtyřválci 2.0 Turbo (125 kW a 147 kW).

Video placeholder
Faceliftovaný Opel Insignia 2020 • Opel

Z Edition vychází také verze GS Line, dostupná už výhradně s dvoulitrovými motory. Oproti Edition je o 20.000 korun dražší, navíc má však kromě ergonomického sedadla řidiče s elektrickou bederní opěrkou a ambientního osvětlení interiéru také sportovní volant s vyhříváním, sportovní pedály z lehkých slitin nebo 18“ kola.

Pro náročnější klienty je tu varianta Ultimate s matrixovými diodovými světlomety IntelliLux, navigací s osmipalcovou obrazovkou, bezklíčovým odemykáním, ergonomickými sedadly, rozpoznáváním dopravních značek, čalouněním alcantarou nebo vyhřívaným volantem. S 2.0 CDTI (128 kW) s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol takový derivát stojí 879.990 korun.

Na vrcholu nabídky pak stojí Insignia GSI, po faceliftu nabízená výhradně s benzinovým čtyřválcem 2.0 Turbo, naladěným na 169 kW, který je standardně spárovaný s devítistupňovým automatem a pohonem všech kol. Jako Grand Sport stojí 919.990 korun, kombi je opět o 30.000 korun dražší.

Opel Insignia – technická data a české ceny modernizované verze
Motor1.5 CDTI2.0 CDTI2.0 CDTI 4x42.0 Turbo2.0 Turbo2.0 Turbo 4x4
Zdvihový objem [cm3]149619551955199819981998
Válce/ventily3/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]90/3250128/3500128/3500125/?147/4250-6000169/5000
Točivý moment [N.m/min] 300/1750-2500(285/1750-2750)380/1500-2750380/1500-2750?350/1500-4000350/1500-4000
Převodovka6M (8A)6M (8A)8A9A9A9A
Max. rychlost [km/h]205 (200)228 (225)??235237
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,4 (12,2)8,7 (8,9)??7,77,4
Komb. Spotřeba podle NEDC [l/100 km]3,8 (4,1)4,1 (4,3)??6,37,0
Cena Edition [Kč]649.990 (689.990)-----
Cena Elegance [Kč]659.990 (699.990)709.990 (749.990)799.990719.990749.990-
Cena GS Line [Kč]-719.990 (759.990)809.990729.990759.990-
Cena Ultimate [Kč]-789.990 (829.990)879.990799.990829.990-
Cena GSI [Kč]-----919.990