Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Renault Arkana
Renault Arkana
Renault Arkana
Renault Arkana
25 Fotogalerie

Modernizovaný Renault Arkana má české ceny. Výbavy nové, motory stejné

Ondřej Šámal

Francouzské SUV kupé se představilo ve zmodernizovaném kabátě. Estetických i technických změn je málo, úpravy se totiž soustředily zejména na výbavové stupně.

Na tzv. SUV kupé jsme si zvykli především v prémiovém segmentu. Renault Arkana ovšem tuhle koncepci přinesl i mezi mnohem dostupnější automobily. Na rozdíl od ruské verze, která stojí na základech odcházející Dacie Duster, dostala ta evropská platformu CMF-B (na té přijede též nedávno představená třetí generace dusteru). Arkana je tudíž přímým sourozencem malých Renaultů Clio a Captur, což se odráží například na užším interiéru a pouze jednozónové klimatizaci. V podílném směru je ovšem místa překvapivě dost.

Modernizace atraktivnímu SUV přinesla především nové výbavové stupně, které odrážejí složení u nových Renaultů Austral a Espace a osvěženého clia. Základ se tedy nově jmenuje Evolution a váže se výhradně k základní třináctistovce se 103 kilowatty, mild-hybridem a sedmistupňovou dvouspojkou EDC. Za 629.000 Kč dostanete v základu diodové přední světlomety, 17“ litá kola, zadní parkovací senzory a kameru, automatickou klimatizaci, multimediální systém Easy Link se sedmipalcovým displejem a navigací, automatické přepínání dálkových světel a další prvky.

Vyšší Techno můžete kombinovat také s hybridem spojujícím atmosférickou šestnáctistovku s trakčním elektromotorem se systémovým výkonem 105 kilowattů. V tomhle případě se můžete těšit například na sledování mrtvého úhlu a varování před dopravou při couvání z parkovacího místa, osmnáctipalcové ráfky, větší multimédia s 9,3“ displejem, specifický sportovní nárazník s lištou F1 v barvě karoserie či na zatmavená zadní okna.

Nejvyšší linie se již nejmenuje R.S. Line, nýbrž Esprit Alpine. V jejím rámci máte ve standardu třeba vyhřívání zadních sedadel, volant potažený umělou perforovanou kůží v barvě francouzské trikolóry, adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go, zadní difuzor v šedé barvě s dvojicí černými koncovek výfuku a 19“ disky Elixir.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Auto.cz

Evropsky nejoblíbenějším pohonem je v rámci modelové řady Arkana zmíněný hybrid, který v prvním letošním pololetí dosáhl podílu 63 %. Za jeho úspěchem stojí mimo jiné cenová politika. V novém ceníku je totiž jen o 10.000 Kč dražší než silnější 1.3 TCe se 116 kilowatty. Ke všem variantám se navíc váže bonus 30 tisíc korun za výkup starého vozu.

 EvolutionTechnoEsprit Alpine
1.3 TCe 140 EDC629.000 Kč689.000 Kč-
1.3 TCe 160 EDC--795.000 Kč
1.6 E-Tech Hybrid 145729.000 Kč805.000 Kč