Modernizovaný Renault Arkana má české ceny. Výbavy nové, motory stejné
Francouzské SUV kupé se představilo ve zmodernizovaném kabátě. Estetických i technických změn je málo, úpravy se totiž soustředily zejména na výbavové stupně.
Na tzv. SUV kupé jsme si zvykli především v prémiovém segmentu. Renault Arkana ovšem tuhle koncepci přinesl i mezi mnohem dostupnější automobily. Na rozdíl od ruské verze, která stojí na základech odcházející Dacie Duster, dostala ta evropská platformu CMF-B (na té přijede též nedávno představená třetí generace dusteru). Arkana je tudíž přímým sourozencem malých Renaultů Clio a Captur, což se odráží například na užším interiéru a pouze jednozónové klimatizaci. V podílném směru je ovšem místa překvapivě dost.
Modernizace atraktivnímu SUV přinesla především nové výbavové stupně, které odrážejí složení u nových Renaultů Austral a Espace a osvěženého clia. Základ se tedy nově jmenuje Evolution a váže se výhradně k základní třináctistovce se 103 kilowatty, mild-hybridem a sedmistupňovou dvouspojkou EDC. Za 629.000 Kč dostanete v základu diodové přední světlomety, 17“ litá kola, zadní parkovací senzory a kameru, automatickou klimatizaci, multimediální systém Easy Link se sedmipalcovým displejem a navigací, automatické přepínání dálkových světel a další prvky.
Vyšší Techno můžete kombinovat také s hybridem spojujícím atmosférickou šestnáctistovku s trakčním elektromotorem se systémovým výkonem 105 kilowattů. V tomhle případě se můžete těšit například na sledování mrtvého úhlu a varování před dopravou při couvání z parkovacího místa, osmnáctipalcové ráfky, větší multimédia s 9,3“ displejem, specifický sportovní nárazník s lištou F1 v barvě karoserie či na zatmavená zadní okna.
Nejvyšší linie se již nejmenuje R.S. Line, nýbrž Esprit Alpine. V jejím rámci máte ve standardu třeba vyhřívání zadních sedadel, volant potažený umělou perforovanou kůží v barvě francouzské trikolóry, adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go, zadní difuzor v šedé barvě s dvojicí černými koncovek výfuku a 19“ disky Elixir.

Evropsky nejoblíbenějším pohonem je v rámci modelové řady Arkana zmíněný hybrid, který v prvním letošním pololetí dosáhl podílu 63 %. Za jeho úspěchem stojí mimo jiné cenová politika. V novém ceníku je totiž jen o 10.000 Kč dražší než silnější 1.3 TCe se 116 kilowatty. Ke všem variantám se navíc váže bonus 30 tisíc korun za výkup starého vozu.
Evolution | Techno | Esprit Alpine | |
1.3 TCe 140 EDC | 629.000 Kč | 689.000 Kč | - |
1.3 TCe 160 EDC | - | - | 795.000 Kč |
1.6 E-Tech Hybrid 145 | - | 729.000 Kč | 805.000 Kč |