Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Renault Arkana má české ceny. Výbavy nové, motory stejné

Ondřej Šámal
Diskuze (16)

Francouzské SUV kupé se představilo ve zmodernizovaném kabátě. Estetických i technických změn je málo, úpravy se totiž soustředily zejména na výbavové stupně.

Na tzv. SUV kupé jsme si zvykli především v prémiovém segmentu. Renault Arkana ovšem tuhle koncepci přinesl i mezi mnohem dostupnější automobily. Na rozdíl od ruské verze, která stojí na základech odcházející Dacie Duster, dostala ta evropská platformu CMF-B (na té přijede též nedávno představená třetí generace dusteru). Arkana je tudíž přímým sourozencem malých Renaultů Clio a Captur, což se odráží například na užším interiéru a pouze jednozónové klimatizaci. V podílném směru je ovšem místa překvapivě dost.

Modernizace atraktivnímu SUV přinesla především nové výbavové stupně, které odrážejí složení u nových Renaultů Austral a Espace a osvěženého clia. Základ se tedy nově jmenuje Evolution a váže se výhradně k základní třináctistovce se 103 kilowatty, mild-hybridem a sedmistupňovou dvouspojkou EDC. Za 629.000 Kč dostanete v základu diodové přední světlomety, 17“ litá kola, zadní parkovací senzory a kameru, automatickou klimatizaci, multimediální systém Easy Link se sedmipalcovým displejem a navigací, automatické přepínání dálkových světel a další prvky.

Vyšší Techno můžete kombinovat také s hybridem spojujícím atmosférickou šestnáctistovku s trakčním elektromotorem se systémovým výkonem 105 kilowattů. V tomhle případě se můžete těšit například na sledování mrtvého úhlu a varování před dopravou při couvání z parkovacího místa, osmnáctipalcové ráfky, větší multimédia s 9,3“ displejem, specifický sportovní nárazník s lištou F1 v barvě karoserie či na zatmavená zadní okna.

Nejvyšší linie se již nejmenuje R.S. Line, nýbrž Esprit Alpine. V jejím rámci máte ve standardu třeba vyhřívání zadních sedadel, volant potažený umělou perforovanou kůží v barvě francouzské trikolóry, adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go, zadní difuzor v šedé barvě s dvojicí černými koncovek výfuku a 19“ disky Elixir.

Video se připravuje ...

Evropsky nejoblíbenějším pohonem je v rámci modelové řady Arkana zmíněný hybrid, který v prvním letošním pololetí dosáhl podílu 63 %. Za jeho úspěchem stojí mimo jiné cenová politika. V novém ceníku je totiž jen o 10.000 Kč dražší než silnější 1.3 TCe se 116 kilowatty. Ke všem variantám se navíc váže bonus 30 tisíc korun za výkup starého vozu.

  Evolution Techno Esprit Alpine
1.3 TCe 140 EDC 629.000 Kč 689.000 Kč -
1.3 TCe 160 EDC - - 795.000 Kč
1.6 E-Tech Hybrid 145 729.000 Kč 805.000 Kč
Ondřej Šámal
Diskuze (16)

Doporučujeme

8. 12. 2023 08:06
Re: Tak toto vozidlo...
Já myslím, že to spojení je výmysl novinářů, spíše bych to nazval zvýšený fastback.
7. 12. 2023 16:00
Re: To se
Chci tím říct, že na silnici potkám častěji Kadjara než Arkanu ;-) Dneska 2 Kadjary - jeden v Praze a druhý Teplicích. Arkana ani jedna… Vlastně ani si nepamatuji, kdy jsem ji viděl na silnici naposledy :-[] Nejsou vidět…
7. 12. 2023 15:43
Re: To se
Jsem jeden z těch 541 kupců, mám si snad hodit lano, protože Koranda se prodalo víc? :-D Nějak tyhle žabomyší války nechápu... Tvůj jednoduchej život končící u českých hranic bych snad ani nechtěl.
Avatar - WinDiesel
7. 12. 2023 13:33
Re: To se
To myslíš 143 ks za minulý rok a 11 kusů za tento rok a jako že jsou vidět víc?
Avatar - WinDiesel
7. 12. 2023 13:31
Re: To se
541 za 11 měsíců, vedle toho SYM Korando 2041 :-[] :-[] :-[]
Tak že nic moc, Rendlík :-[]