Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Napjatě očekávaný hypersport Mercedes-AMG Project One se konečně rýsuje. Dorazí v roce 2022

David Bureš
Diskuze (13)

Mercedes-AMG One se světu poprvé představil už na podzim roku 2017. Komplikace s vývojem však zahájení jeho výroby postupně odsouvaly.

Divize Mercedes-AMG se na frankfurtském autosalonu v roce 2017 pochlubila projektem „kapotované formule“, tzv. modelem Project One. Původně měl k zákazníkům zamířit v roce 2019, problémy s vývojem však jeho příchod postupně odsouvaly. V příštím roce se však klienti auta snad už konečně dočkají.

Automobilka totiž potvrdila, že Mercedes-AMG Project One se začne vyrábět někdy v polovině roku 2022. K prvním zákazníkům, mezi nimiž mají být i Nico Rosberg nebo David Coulthard, se tak tento speciál dostane zhruba pět let od své oficiální výstavní premiéry.

Video se připravuje ...

AMG totiž trápily vývojové potíže. Krátce po premiéře se totiž ukázalo, že adaptovat techniku původně určenou pro formuli 1 nebude jednoduché. Pracovníci Mercedes-AMG dokonce pod rouškou anonymity přiznali, že vývoj podcenili. 

Systém kombinující vidlicový šestiválec o objemu 1,6 litru hned se třemi elektromotory a elektromotorem poháněným turbodmychadlem měl podle zákulisních zpráv problémy se splněním emisních norem. Proto vůz musel dostat minimálně dva filtry pevných částic. Výrazně snižovat se musely také otáčky volnoběhu, z nějakých 5000 otáček závodní verze na 1200 otáček.

A co víc, slabou stránkou se ukázala také spolehlivost. Maloobjemový šestiválec se zkrátka ukázal jako příliš křehký. Nebyl zkrátka schopný najet tisíce kilometrů, jak se od sériového automobilu očekává. Jaký rozdíl proti formuli 1, která takovou porci kilometrů za sezonu nenajede a přitom může pohonnou jednotku vystřídat.

I přes výrazné opoždění si však Mercedes-AMG Project One má zachovat charakter prezentovaný už při premiéře. Automobil byl popisován jakožto kapotovaná formule pro běžné silnice, a to díky pohonnému ústrojí odvozenému od toho v monopostech F1. Stejně tak bude prakticky zachován i vzhled, až na drobné aerodynamické úpravy.

Zatím si však počkáme na potvrzení jízdních schopností. V roce 2017 každopádně výrobce tvrdil, že Mercedes-AMG Project One poskytne celkový výkon přes 740 kW (1.000 k), který vozu umožní zrychlit z 0-200 km/h za méně než šest sekund a jet rychlostí přes 350 km/h. Díky elektromotorům pak měl být vůz schopný ujet čistě na elektřinu asi 25 kilometrů.

Kvůli zachování exkluzivity firma počítá s výrobou jen 275 kousků Projectu One, za něž zákazníci zaplatili 2,27 milionu eur, tedy v přepočtu asi 57,6 milionu korun.

David Bureš
Diskuze (13)
Avatar - Barry Lyndon
18. 10. 2021 17:16
Re: To se mi ulevilo
Svatá prostoto, tato auta jsou v podstatě takový technologický demonstrátor top technologií dané doby. Bez elekromotorů už by to v roce 2022 nikoho moc nezajímalo.
Avatar - kari.laz
18. 10. 2021 08:36
Re: To se mi ulevilo
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - speedfred
18. 10. 2021 08:36
Re: To se mi ulevilo
Súhlas, oproti AMG vcelku “jednoduchý” stroj a s manuálom to bude zaujímavá mašina aj do budúcna.
Ktovie či to vôbec ale človek stretne niekde na track day (jedno či druhé) , čo je asi škoda.
Avatar - Emel
17. 10. 2021 23:00
Re: To se mi ulevilo
Já bych radši G.M. T.50 :-)
17. 10. 2021 21:32
Re: To se mi ulevilo
Jasne, jsou to trochu jine svety.
Nicmene z hlediska vetsiny zakazniku (i BYCHaru :-) ) techto aut...

Ja uz zkratka nemam ambice trhat rekordy na NR ani na ctyrhodinovkach.
:D

PS To ze se odsouva start Mercedesu nikomu divny neprijde.
Zato kdyz se jedna o Teslu (treba Roadster), tak je Musk pro zdejsi "experty" za pitomce.