Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nástupce Lamborghini Aventador dorazí v roce 2022. Bude to hybrid

David Bureš David Bureš 29. 3. 2021 • 03:48
18
Zobrazit náhledy (18)
Lamborghini Terzo Millennio Lamborghini Terzo Millennio Lamborghini Terzo Millennio Lamborghini Terzo Millennio Lamborghini Terzo Millennio Lamborghini Terzo Millennio Lamborghini Terzo Millennio Lamborghini Terzo Millennio Lamborghini Terzo Millennio Lamborghini Terzo Millennio Lamborghini Terzo Millennio Lamborghini Terzo Millennio Lamborghini Terzo Millennio

Lamborghini už čile pracuje na nástupci své vlajkové lodi. Dvanáctiválec si uchová, doplní ho však elektromotor. A právě hybridní pohon automobilka pečlivě ladí.

Lamborghini Aventador se s jedním výrazným faceliftem vyrábí už od roku 2011, což je i ve světě superaut dlouhá doba. Už delší dobu se tak spekuluje o nástupci, zároveň se však objevily některé zprávy, že jeho příchod ještě nějakou dobu potrvá. Nyní však ze Sant' Agaty zazněly zprávy, že se náhrada za Aventador přece jen blíží.

Rok 2021 je rokem stabilizace, předtím, než dojde k dalším krokům v roce 2022, uvedl generální ředitel automobilky Lamborghini Stephan Winkelmann v rozhovoru pro magazín Autocar. Z nejasného vyjádření podle britského média vyplývá právě příchod nástupce Aventadoru příští rok.

Tyto kroky totiž podle Winkelmanna souvisí s plánovanou elektrifikací modelové nabídky. „Musíme to udělat, abychom zůstali Lamborghini, zatímco budeme měnit Lamborghini. Výzvou pro následující roky je, jak splnit legislativu a zároveň splnit očekávání zákazníků,“ říká šéf automobilky s tím, že bude měnit mnohé, aniž by se však měnil charakter vozů ze Sant' Agaty.

I tato slova naznačují, že šéf Lamborghini mluvil právě o nástupci Aventadoru. Už dlouho se totiž ví, že nová vlajková loď italské značky vsadí na hybridní pohon. V útrobách sice zůstane vidlicový dvanáctiválec, avšak doplněný o elektromotor. Bližší technické detaily zatím známé nejsou, očekává se však použití elektrické jednotky u přední nápravy pro zajištění nově řešeného pohonu všech kol. Právě čtyřkolka s elektricky poháněnou přední nápravou by mohla nahradit stávající řešení  s mezinápravovou spojkou.

Šéf vývoje značky Maurizio Reggiani už dříve přiznal, že nad takovým řešením se v Sant' Agatě uvažuje, byť stále není jasné, zda bude opravdu použito. Takový systém každopádně používá konkurenční Ferrari SF90 Stradale. Naopak použití kondenzátorů místo baterií zřejmě prozatím zůstane vyhrazeno pouze speciálům, jako je Sián, který tento systém použil jako první.

Elektrifikace nabídky Lamborghini přitom bude pokračovat i v dalších letech. Hybridem se stane také nástupce desetiválcového Huracánu, plug-in hybrid má nabídnout i SUV Urus. vzdálenější budoucnost bude dokonce ve znamení elektromobilu, kterým se i výrobci jako Lamborghini musejí kvůli emisním normám a rostoucímu zájmu zákazníků zabývat. Winkelmann přiznává, že automobilka dokončuje plán takového auta, jeho realizace však bude záviset na finanční situaci. Každopádně elektrický pohon by mohla použít stále zvažovaná čtvrtá modelová řada, nad níž se v Sant' Agatě uvažuje i po loňské změně vedení (kdy se Winkelmann vrátil jako šéf značky za Stefana Domenicaliho). Než se tak stane, budou tu už letos dvě dříve avizované dvanáctiválcové speciality.

Související články

Témata
Články odjinud