Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Juke 1,5 dCi (81 kW) – Micro-Murano

Ondřej Láník Ondřej Láník 10. 1. 2012 • 03:13
51
14
Zobrazit náhledy (51)
Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke Nissan Juke

Nejméně výkonná, ale téměř nejdražší dvoukolková motorizace spaluje naftu. Jak dobře padne malý diesel tělu mrštného crossoveru?

Auto jako takové jsme podrobně představili v testech vrcholné varianty 1,6 DIG-T a základní atmosférické šestnáctistovky, a tak tento v pořadí třetí test Juku věnujeme pouze odlišnostem plynoucím z naftového motoru pod kapotou.

Kdo jel se zážehovými šestnáctistovkami, ten asi nebude od letitého dCi pod kapotou čekat příliš. Jenže, tento motor má rozhodně stále co nabídnout, byť jeho nástupce 1,6 dCi už dorazil i po kapotu Qashqaie.

První okamžik pravdy nastává při startu. Japonské výrobky se dlouho nedokázaly vypořádat s nekultivovaným chodem evropských turbodieselů, ale Nissan dokazuje, že teď už je to jiné. Hlasitost volnoběhu i přenos vibrací do karoserie jsou v mezích esúvéčkového normálu, maloobjemový turbodiesel běží celkem měkce hned po startu.

nissan testy crossover nissan testy crossover

Maximum točivého momentu - 240 Nm - je společné turbodieselu i turbobenzínu DIG-T. Ježdění s oběma motory ale přeci jen vykazuje značné odlišnosti. Nástup dCi k akci je příjemně plynulý, mezi volnoběhem a udávaným startem pásma momentového maxima v 1750 min-1 nepřekvapuje žádný nečekaný kopanec, ale jen příjemně rostoucí zátah. Jeho pokračování nad 2000 i 3000 min-1 je překvapivě vytrvalé, ale pod plynem i celkem hlučné. Kdo ve vytáčení motoru vytrvá, dostane se až daleko za otáčkoměrových 5000 min-1!

Zvuková kulisa sice nabádá k časnému přeřazení, jenže ouha, krátké převody se ze zážehových verzí dostaly i do turbodieselu! Rychlostní stupně jsou v převodovce poskládány velmi těsně a výjimku konstruktéři Nissanu neudělali ani v případě šestky. Bohužel. Malý turbodiesel by na dálnici ve 130 km/h rozhodně nemusel pracovat se 3000 min-1, které sice znamenají připravenost k okamžité akceleraci, ale spotřeba a nižší hluk na palubě se nám zdá i u tak specifického produktu, jakým Juke je, důležitější. Otáčky neotáčky, malé dCi si bere při stotřicítce 7 l/100 km, což je o výrazných 2,5 l/100 km méně, než v případě dynamicky srovnatelné atmosférické šestnáctistovky s 86 kW.

nissan testy crossover nissan testy crossover

Teprve klidnější jízda nižším tempem vykouzlí na palubním počítači hodnoty začínající pětkou. Konkrétně lze ve 100 km/h jet na šestku s 2200 min-1, které znamenají odběr 5,5 l/100 km.

Převodovka turbodieselu má obdobně těsné zpřevodování jako u zážehových verzí, ale ke cti jí naopak jde mnohem přesnější kulisa. K dokonalosti jí ještě leccos schází, mj. je překvapivě dlouhá, ale vylepšuje to její poloha „perfektně po ruce“ řidiče. S tolerantní spojkou nebude mít zásadní problém ani začátečník, který dosud s turbodiesely nejezdil.

nissan testy crossover nissan testy crossover
Cenová politika Nissanu není významně odlišná od toho, na co jsme zvyklí od ostatních hráčů na trhu. Příplatek za dCi proti výkonnější, ale srovnatelně rychlé šestnáctistovce, je nekřesťanských 80 tisíc korun. Pokud si myslíte, že to je pro českého zákazníka nepřekonatelná překážka, jste na omylu. 149 ze 370 Juků registrovaných na české značky mělo pod kapotou právě turbodiesel. Tato motorizace měla současně v posledních měsících roku jednoznačnou převahu nad všemi zážehovými dohromady.

Závěr testu je tedy jednoduchý: Kdo chce na silnicích vyčnívat, jezdit za 7 na sto a je připraven investovat přes 420 tisíc za malý crossover s pohonem jedné nápravy, je na správné adrese. Proti konkurenci v této třídě dostanete u Nissanu agilní podvozek, perfektní posaz za volantem i dobře naladěný podvozek, který drží, ale neztratí se ani na hodně špatných cestách.

nissan testy crossover nissan testy crossover






První cena vozu 339.000,- Kč (1.6 Visia, 86 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací 419.000,- Kč (1.5 dCi Visia, 81 kW)
Základní cena testovaného vozu 476.000,- Kč (1.5 dCi Tekna, 81 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 488.800,- Kč (1.5 dCi Tekna, 81 kW)

Plusy

  • Originální design
  • Sedadla s dobrým bočním vedením
  • Přesné a ostré řízení
  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Jízdně velmi zábavný
  • Živý motor
  • Velká zpětná zrcátka

Minusy

  • Vysoké otáčky na dálnici (hluk, vyšší spotřeba)
  • Obtížné nastupování dozadu
  • Stísněný prostor na zadních sedadlech, malý kufr
  • Vyšší cena
Témata
Nissan Juke 1,5 dCi (81 kW)
Cena základní sestavy 476 000 Kč
Výbava základní sestavy Přední airbagy (řidič + spolujezdec), boční airbagy, hlavové airbagy, vypínatelný airbag spolujezdce, ESP + ABS + EBD + brzdový asistent, předpínač zapnutí bezpečnostních pásů, řidiče, spolujezdce vpředu a na zadních sedadlech, ISOFIX ukotvení dětských sedaček na zadních sedadlech, dětská pojistka zadních dveří, opěrky hlavy na všech zadních sedadlech, výškové nastavitelné, bezpečnostní pás řidiče a spolujezdce vpředu s dvojitým předpínačem a omezovačem zatížení, výškově stavitelné přední bezpečností pásy, 3bodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech, výškově nastavitelný volant, imobilizér, ocelové rezervní kolo, zatmavená skla zadních bočních oken, halogenové světlomety s manuálním nastavením výšky, přední mlhová světla, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, vnější zpětná zrcátka v černé barvě, vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, vnější kliky dveří v černé barvě, vnější kliky dveří v barvě karoserie, stěrače čelního a zadního skla s ostřikovačem a nastavitelným cyklovačem + funkcí automatického setření skla při zařazení zpátečky, automatická klimatizace s pylovým filtrem, vyhřívaná přední sedadla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, zadní sklopná sedadla v poměru 60/40, volant a hlavice řadicí páky potažené kůží, zrcátko ve sluneční cloně řidiče i spolujezdce, elektrická zásuvka 12V, Bluetooth hands free, ovládání autorádia na volantu, připojení USB, tempomat s omezovačem rychlosti, dálkové centrální zamykání dveří, inteligentní klíč, elektrické ovládání předních a zadních oken, palubní počítač s ukazatelem venkovní teploty, automatické rozsvěcení světel a dešťový senzor, posilovač řízení s proměnným účinkem v závislosti na rychlosti jízdy, středová konzola s držáky nápojů, zámky pro montáž střešního nosiče, zatmavená skla zadních bočních oken, automatická klimatizace s pylovým filtrem, Nissan Dynamic Control System, Nissan Connect (5" barevné LCD, USB - MP3, iPod, 6 reproduktorů, dotyková obrazovka) + zadní parkovací kamera, automatické rozsvěcení světel a dešťový senzor. Kč
Cena testované sestavy 488 800 Kč
Výbava testované sestavy Metalíza (12.800,-). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.9 / 4.3 / 4.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 251 / 0
Objem nádrže (l): 46
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1285 / 465
Rozměr pneu: 215/55 R17
Nissan Juke 1,5 dCi (81 kW)
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4135
b) šířka (mm): 1765
c) výška (mm): 1565
d) rozvor (mm): 2530
e) rozchod vpředu (mm): 1525
f) rozchod vzadu (mm): 1525
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 790 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 890
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 660
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - Lucaslegend
20. 1. 2012 12:25
Re: Spotřeba
Ta spotreba na dialnici je hrozne vysoka na take lahke auto s6speed prevodovkou a dci motorom...to posrali, konkretne prevodovku...
Ja mam spotrebu do desat litrov na dialnici pri tej istej rychlosti...jasne zda sa vam to vela ale mam benzin 3.5 5speed automat, 4x4 a skoro dve tony!
Na renalte laguna 1.9 dci 6speed som mal pod 6.5litra a to je tazsie auto so starym motorom
11. 1. 2012 20:23
Re: Spotřeba
S oběma vozy přímé zkušenosti, ale s úplně jinýma, než o jakých se tady bavíme:-) mluvím o ML 350 CDI z předvčerejšího testu a o Nissanu Juke...
Avatar - WinDiesel
11. 1. 2012 18:24
Re: Spotřeba
Pardon, voloviny kecá autor článku, s Kaškajem se jeudí jak libo, motor opravdu točí hodně na 6ku, ovšem ve spotřebě se to nijak neukazuje, a´t jedeš jak jedeš, stále 6,0-6,1 litrů. když jedu s 320 CDI s lehkou nohou, 4x4 automat, jedu za 8,5, když se na spotřebu neohlížím, jedu za 10-10,5.
takže na rozdíl od některých zde diskutujících mám s oběma vozy přímé zkušenosti.
Avatar - WinDiesel
11. 1. 2012 18:19
Re: Spotřeba
Pitomost, Kaškaj 1,5 dCi 80 kW má ustálenou spotřebu 6 na 100 km. Kecáš voloviny.
Avatar - WinDiesel
11. 1. 2012 18:17
Re: 1.6 dCi vs 1.5 dCi
Naprosto správně, Renault to avizoval již před 3 lety - 1,5 od 44 kW do 81 kW, 1,6 dCi jde výše. Navíc je zde zjevná politika - Dacia Duster může mít jen 1,5 dCi - zato i ve 100 k verzi, která není u Nissanu ani u Renaultu k mání (66 kW, 74 kW a 80 kW).
1,6 dCi není ani přímým, ani nepřímým nástupcem 1,5 dCi - kvůli nástupu 1,6 dCi vypadávají z nabídky pouze motory 1,9 dCi. Spodní verze 2,0 dCi jsou nyní také nahrazovány 1,6 dCi.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku