Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Pulsar vs. 10 největších konkurentů: Prostor, kufr a ceny

Jan Mička
Diskuze (146)
Nissan Pulsar je novinkou na českém trhu v segmentu hatchbacků nižší střední třídy. Jak si vede ve srovnání s desítkou nejprodávanějších soupeřů?

Hatchbacky nižší střední třídy jsou mezi českými zákazníky velmi vyhledávané. Novým kaprem v modely dosti našlapaném rybníce je Nissan Pulsar, kterému nemůže v boji proti konkurenci stačit pouze atraktivní základní cena (s motorem 1.2 DIG-T stojí 329.900 Kč).

V prvním velkém srovnání jsme si vzali na mušku velikost vnitřního prostoru a objem zavazadlového prostoru. Proti Nissanu Pulsar jsme postavili deset nejprodávanějších hatchbacků na českém trhu, vycházeli jsme přitom ze statistik Svazu dovozců automobilů (SDA). Hodnoty uvedené v jednotlivých oblastech pak vycházejí z našeho redakčního měření, které provádíme před každým testem nového modelu či jiné karosářské verze.

Nissan Pulsar - Porovnání základní ceny s konkurencí
ModelZákladní motorZákladní cena [Kč]
Nissan Pulsar1.2 DIG-T (85 kW)329.900
Citroën C41.4 VTi (70 kW)299.900*
Ford Focus1.6 Duratec (63 kW)309.900
Honda Civic1.4 i-VTEC (73 kW)389.900
Hyundai i301.4 CVVT (73 kW)294.990
Opel Astra1.4i (64 kW)289.900
Peugeot 3081.2 PureTec (60 kW)340.000
Renault Mégane1.6i (81 kW)269.900
Seat Leon1.2 TSI (63 kW)299.900
Toyota Auris1,33 Dual VVT-i (73 kW)319.900**
Volkswagen Golf1.2 TSI (63 kW)367.900
*Po zahrnutí slevy 20.000 Kč za váš ojetý vůz, **bonus 30.000 Kč při výkupu starého vozu

Podélný prostor vpředu a vzadu

Měření probíhá velmi jednoduše – sedadlo řidiče nastavíme do nejnižší polohy (v případě, že je výškově nastavitelné) a změříme vzdálenost od brzdového pedálu po nejvzdálenější bod sedáku (přibližně v místě, kde se „potkává“ s opěradlem). Získáme tím rozdíl krajních pozic sedadla, ten však nutně nemusí vypovídat o dobrém či špatném posazu.

Pokud se zaměříme na minimální podélný prostor, vyhrává Renault Mégane společně s Toyotou Auris. Nejdále si naopak posunete sedadla v Nissanu Pulsar, v těsném závěsu za ním jsou však Seat Leon a Volkswagen Golf.

Vzadu k měření přistupujeme stejně, pouze zjišťujeme vzdálenost od sedáku po zadní stranu předního opěradla v místě, kde se jej cestující obvykle dotýkají koleny. V oblasti maximálního prostoru triumfovala Toyota Auris, v případě posunutí předního sedadla zcela vzad se vám však bude nejhůře sedět v Renaultu Mégane a Peugeotu 308.

Výška nad sedadlem vpředu a vzadu

Opět velmi jednoduché – sedadlo řidiče nastavíme co nejníže a z nejnižšího bodu sedáku vedeme svislici až ke stropu. V případě vybraných aut činí průměrná hodnota 1013,18 mm, nejvíce se od ní odchýlila Honda Civic.

Svislý prostor na zadních sedadlech nás ale kvůli linii střechy zajímá nejvíce. Průměrná hodnota vybraných modelů činí 938,63 mm, úplně přitom propadla Honda Civic, kterou s malým odstupem následuje opět Peugeot 308.

Zavazadlový prostor

Objem zavazadelníku je jedním z nejdůležitějších kritérií při koupi nového automobilu. Nemusí přitom rozhodovat jenom samotná velikost, ale především skladnost a fakt, zda se jedná o jeden velký prostor nebo si k maximálnímu počtu litrů musíte připočítat také nejrůznější schránky a přihrádky. Z údajů výrobců vyplynula jasná převaha Hondy Civic a to jak v základním uspořádání, tak i po sklopení zadních opěradel. Naopak nejhůře je na tom Ford Focus, který ztrácí například i na Škodu Fabia (300 litrů) nebo Volkswagen Polo (280 litrů).

Nissan Pulsar - Srovnání rozměrů interiéru s konkurencí
ModelPodélný prostor vpředu min/max (mm)Podélný prostor vzadu min/max (mm)Výška nad sedadlem - vpředu (mm)Výška nad sedadlem - vzadu (mm)Zavazadlový prostor min/max (l)
Nissan Pulsar840/1210620/89010701010385 / -
Citroën C4810/1020660/9001030960380 / 1183
Ford Focus840/1050630/8801050930277 / 1062
Honda Civic860/1080630/860950860477 / 1378
Hyundai i30830/1060570/8601015940348 / 1316
Opel Astra780/1100560/9101030960370 / 1235
Peugeot 308850/1070540/780970880420 / 1309
Renault Mégane900/1070460/8001020940372 / 1129
Seat Leon850/1190610/8601030960380 / -
Toyota Auris900/1020650/960970910360/-
Volkswagen Golf850/1190610/8601010975380/1270
Průměr821,81/1096,33594,54/869,091013,18938,63359/1235

Závěr

Nissan Pulsar, novinka na českém trhu v segmentu hatchbacků nižší střední třídy, má nakročeno k úspěchům nejen díky nadprůměrnému vnitřnímu prostoru, ale také výkonu – už jeho základní motor je totiž výkonnější než všichni zmínění konkurenti a nezamrzí ani lehce nadprůměrná cena, která však může s využitím financování spadnout pod 300.000 Kč.

Zamyslet by se naopak měli ve Francii – minimálním podélným prostorem vzadu jsou totiž u Peugeotu 308 a Renaultu Mégane hluboko pod průměrem, model se lvem ve znaku navíc společně s Hondou Civic neohromí ani množstvím místa na zadních sedadlech ve svislém směru. To však dokáže Honda částečně vynahradit obřím zavazadelníkem, kterým v rámci vybraných modelů exceluje, Peugeot však nikoli.

Jan Mička
Diskuze (146)
18. 9. 2014 11:24
Re: Pulsar = Renault Mégane
Ano ale Megane 4tej generacie ktory bude 2015-2016 ;-) Je to pre teba akoze minus?
18. 9. 2014 11:21
Re: Pulsar
Niee, sam mam 2 Grandtoury, ja mam kombiky rad, ale je mnozstvo ludi co chce a staci im hatchback. A hlavne na zapade su hatchbacky velmi popularne.
16. 9. 2014 21:41
Re: Japonci tlaci na pilu
Měl jsem na mysli výkon nabízeného balíčku. Kw jsou jen součástí toho výkonu.
Avatar - _Karel_
16. 9. 2014 21:36
Re: nemam nic proti nissanu
To taky nebyl útok na tebe.Dost mě umístění tidy překvapilo. Ale jinak je ta tabulka fakt postavená na hlavu- autorům pravidel :no:
16. 9. 2014 21:27
Re: nemam nic proti nissanu
islo mi iba o to aby azaro videl ze aj ta hnusna zla tida (nevravim ze taka nebola) sa niekde predavat mohla