Nissan Pulsar vs. 10 největších konkurentů: Prostor, kufr a ceny
Hatchbacky nižší střední třídy jsou mezi českými zákazníky velmi vyhledávané. Novým kaprem v modely dosti našlapaném rybníce je Nissan Pulsar, kterému nemůže v boji proti konkurenci stačit pouze atraktivní základní cena (s motorem 1.2 DIG-T stojí 329.900 Kč).
V prvním velkém srovnání jsme si vzali na mušku velikost vnitřního prostoru a objem zavazadlového prostoru. Proti Nissanu Pulsar jsme postavili deset nejprodávanějších hatchbacků na českém trhu, vycházeli jsme přitom ze statistik Svazu dovozců automobilů (SDA). Hodnoty uvedené v jednotlivých oblastech pak vycházejí z našeho redakčního měření, které provádíme před každým testem nového modelu či jiné karosářské verze.
Nissan Pulsar - Porovnání základní ceny s konkurencí | ||
Model | Základní motor | Základní cena [Kč] |
Nissan Pulsar | 1.2 DIG-T (85 kW) | 329.900 |
Citroën C4 | 1.4 VTi (70 kW) | 299.900* |
Ford Focus | 1.6 Duratec (63 kW) | 309.900 |
Honda Civic | 1.4 i-VTEC (73 kW) | 389.900 |
Hyundai i30 | 1.4 CVVT (73 kW) | 294.990 |
Opel Astra | 1.4i (64 kW) | 289.900 |
Peugeot 308 | 1.2 PureTec (60 kW) | 340.000 |
Renault Mégane | 1.6i (81 kW) | 269.900 |
Seat Leon | 1.2 TSI (63 kW) | 299.900 |
Toyota Auris | 1,33 Dual VVT-i (73 kW) | 319.900** |
Volkswagen Golf | 1.2 TSI (63 kW) | 367.900 |
*Po zahrnutí slevy 20.000 Kč za váš ojetý vůz, **bonus 30.000 Kč při výkupu starého vozu |
Podélný prostor vpředu a vzadu
Měření probíhá velmi jednoduše – sedadlo řidiče nastavíme do nejnižší polohy (v případě, že je výškově nastavitelné) a změříme vzdálenost od brzdového pedálu po nejvzdálenější bod sedáku (přibližně v místě, kde se „potkává“ s opěradlem). Získáme tím rozdíl krajních pozic sedadla, ten však nutně nemusí vypovídat o dobrém či špatném posazu.
Pokud se zaměříme na minimální podélný prostor, vyhrává Renault Mégane společně s Toyotou Auris. Nejdále si naopak posunete sedadla v Nissanu Pulsar, v těsném závěsu za ním jsou však Seat Leon a Volkswagen Golf.
Vzadu k měření přistupujeme stejně, pouze zjišťujeme vzdálenost od sedáku po zadní stranu předního opěradla v místě, kde se jej cestující obvykle dotýkají koleny. V oblasti maximálního prostoru triumfovala Toyota Auris, v případě posunutí předního sedadla zcela vzad se vám však bude nejhůře sedět v Renaultu Mégane a Peugeotu 308.
Výška nad sedadlem vpředu a vzadu
Opět velmi jednoduché – sedadlo řidiče nastavíme co nejníže a z nejnižšího bodu sedáku vedeme svislici až ke stropu. V případě vybraných aut činí průměrná hodnota 1013,18 mm, nejvíce se od ní odchýlila Honda Civic.
Svislý prostor na zadních sedadlech nás ale kvůli linii střechy zajímá nejvíce. Průměrná hodnota vybraných modelů činí 938,63 mm, úplně přitom propadla Honda Civic, kterou s malým odstupem následuje opět Peugeot 308.
Zavazadlový prostor
Objem zavazadelníku je jedním z nejdůležitějších kritérií při koupi nového automobilu. Nemusí přitom rozhodovat jenom samotná velikost, ale především skladnost a fakt, zda se jedná o jeden velký prostor nebo si k maximálnímu počtu litrů musíte připočítat také nejrůznější schránky a přihrádky. Z údajů výrobců vyplynula jasná převaha Hondy Civic a to jak v základním uspořádání, tak i po sklopení zadních opěradel. Naopak nejhůře je na tom Ford Focus, který ztrácí například i na Škodu Fabia (300 litrů) nebo Volkswagen Polo (280 litrů).
Nissan Pulsar - Srovnání rozměrů interiéru s konkurencí | |||||
Model | Podélný prostor vpředu min/max (mm) | Podélný prostor vzadu min/max (mm) | Výška nad sedadlem - vpředu (mm) | Výška nad sedadlem - vzadu (mm) | Zavazadlový prostor min/max (l) |
Nissan Pulsar | 840/1210 | 620/890 | 1070 | 1010 | 385 / - |
Citroën C4 | 810/1020 | 660/900 | 1030 | 960 | 380 / 1183 |
Ford Focus | 840/1050 | 630/880 | 1050 | 930 | 277 / 1062 |
Honda Civic | 860/1080 | 630/860 | 950 | 860 | 477 / 1378 |
Hyundai i30 | 830/1060 | 570/860 | 1015 | 940 | 348 / 1316 |
Opel Astra | 780/1100 | 560/910 | 1030 | 960 | 370 / 1235 |
Peugeot 308 | 850/1070 | 540/780 | 970 | 880 | 420 / 1309 |
Renault Mégane | 900/1070 | 460/800 | 1020 | 940 | 372 / 1129 |
Seat Leon | 850/1190 | 610/860 | 1030 | 960 | 380 / - |
Toyota Auris | 900/1020 | 650/960 | 970 | 910 | 360/- |
Volkswagen Golf | 850/1190 | 610/860 | 1010 | 975 | 380/1270 |
Průměr | 821,81/1096,33 | 594,54/869,09 | 1013,18 | 938,63 | 359/1235 |
Závěr
Nissan Pulsar, novinka na českém trhu v segmentu hatchbacků nižší střední třídy, má nakročeno k úspěchům nejen díky nadprůměrnému vnitřnímu prostoru, ale také výkonu – už jeho základní motor je totiž výkonnější než všichni zmínění konkurenti a nezamrzí ani lehce nadprůměrná cena, která však může s využitím financování spadnout pod 300.000 Kč.
Zamyslet by se naopak měli ve Francii – minimálním podélným prostorem vzadu jsou totiž u Peugeotu 308 a Renaultu Mégane hluboko pod průměrem, model se lvem ve znaku navíc společně s Hondou Civic neohromí ani množstvím místa na zadních sedadlech ve svislém směru. To však dokáže Honda částečně vynahradit obřím zavazadelníkem, kterým v rámci vybraných modelů exceluje, Peugeot však nikoli.