Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Toyota Land Cruiser LC300 oficiálně: Lehčí, stylovější a už jen s V6

Ondřej Mára
Diskuze (28)

Legenda mezi SUV přijíždí v nové generaci. Pořádně shodila, nabrala více stylu a atmosférickou V8 vyměnila za přeplňovanou V6

Toyota si během vývoje nové generace Land Cruiseru dala dva hlavní cíle. Tím prvním bylo navázat a dále rozvíjet pověst spolehlivého a odolného vozu, který se neztratí ani v náročném terénu. Druhým cílem pak bylo zajistit, že bude vůz nabízet skvělé jízdní vlastnosti prakticky na jakémkoliv typu silnice a povrchu.

Vůz přitom stejně jako v minulosti sází na klasickou koncepci karoserie na rámu, která je podle automobilky základním stavebním kamenem všech Land Cruiserů. S novou generací ovšem automobilka vsadila na novou platformu s označením GA-F, která vychází z koncepce TNGA (Toyota New Global Architecture).

Rozměry vozu se proti předchozí sérii 200 nijak nezměnily, což platí i pro nájezdové úhly. Nová generace Land Cruiseru 300 tak měří 4999 mm na délku, 1980 mm na šířku a rozvor má hodnotu 2850 mm. Přední nájezdový úhel je 32°, zatímco zadní 24°. Světlá výška má hodnotu 230 mm.

Nové šasi by ale mělo být pevnější, nabídnout nižší liště a současně by mělo nabízet snížení hmotnosti až o 200 kilogramů. Odolnost šasi přitom Toyota vyzkoušela během náročných testů, ke kterým si přizvala závodní řidiče i z Rallye Dakar. A s vozem se rozhodně nezacházelo v rukavičkách.

Během náročných testů se ovšem také ladil podvozek, který nabídne ještě lepší odpružení a lepší zdvih kol. Automobilka také testovala nový systém multi-terrain monitor, nabízející pohled z kamer kolem vozu i pod podvozkem, nový volič jízdních režimů, nabízející ještě lepší trakci v terénu díky novým režimům Deep snow a Auto, nebo systém E-KDSS (Electronic Kinetic Dynamic Suspension System), díky kterému má být nová generace LC300 skvěle ovladatelná i na silnici.

Video se připravuje ...

V oblasti pohonných jednotek nečekejme žádné velké překvapení. Jak už jsme vyčetli z uniklých materiálů, nový Land Cruiser vymění atmosférickou V8 za přeplňované V6. Ovšem s vyšším výkonem. Benzínová 3,5litrová twin-turbo V6 nabízí výkon 305 kW (415 k) a 650 Nm točivého momentu. Vznětový 3,3litrový turbodiesel V6 pak nabízí 227 kW (309 k) a 770 Nm točivého momentu.

Díky snížení hmotnosti a propojení obou motoru s desetistupňovou automatickou převodovkou se přitom automobilce podařilo snížit průměrné emise CO2 až o 10 % oproti předchozí generaci Land Cruiseru 200. V kombinaci s benzínovou motorizací navíc LC300 dokáže sprintovat z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy, což je na podobně velké SUV působivý čas.

Exteriér nového Land Cruiseru zaujme především přepracovanou přídí s novou maskou chladiče, novým nárazníkem a novými světlomety, jejichž denní svícení elegantně navazuje na lamely v masce chladiče. Opticky tak vůz působí ještě dominantněji. Z boku zaujmout podběhy, které jsou nově hranatější, nebo upravené zadní boční sklo. Pro zájemce o ještě výraznější vzhled je pak připravena zcela nová verze GR-Sport, která zaujme tmavě lakovanými komponenty.

Celkově se ale tvary Land Cruiseru generace 300 od svého předchůdce příliš neliší, což má jeden velice dobrý důvod: designéři totiž vyvíjí modely Land Cruiser s ohledem na možné použití v terénu. Nárazníky jsou proto konstruovány tak, aby neomezovaly nájezdové úhly, zatímco světlomety jsou umístěny tak, aby nehrozilo jejich rozbití.

Kabina Lan Cruiseru 300 prošla výraznější modernizací, jejímž cílem bylo usnadnit a zpříjemnit posádce pobyt. Přístrojový štít si sice ponechal dva velké analogové ukazatele, uprostřed je ovšem i velká obrazovka palubního počítače. Středová konzola byla kompletně přepracovaná, osazena novými voliči a dostala novou obrazovku infotainmentu, která může mít úhlopříčku 9“ nebo 12,3“.

Navzdory novým obrazovkám si ovšem Land Cruiser stále ponechal i klasická robustní tlačítka a otočné voliče, díky kterým lze vše ovládat snadno poslepu či při jízdě v terénu. Ve výbavě pak nechybí podpora Android Auto nebo Apple CarPlay, bezdrátové nabíjení telefonu, head-up display, elektronicky nastavitelný volant, ionizátor vzduchu nebo JBL audio-systém. Land Cruiser také dostal nejnovější generaci systému Toyota Safety Sense s adaptivním tempomatem nebo systémem udržování jízdy v pruzích.

Nová generace Land Cruiseru 300 byla prozatím představena pouze pro vybrané trhy, jako je Střední Východ, Rusko, atd. O představení nového modelu v Evropě se zatím nemluví, oficiálně sem však nebyla dovážena ani generace 200, takže nepředpokládáme, že by se něco mělo změnit. Zákazníci tak mohou zvolit buď menší Land Cruiser 150, nebo dovoz, který nabízí i někteří dealeři Toyoty. Zajímavostí také je, že nový vůz ještě nebyl představen ani v USA, kde ho nejspíš nahradí jeho dvojče pod označením Lexus LX.

Ondřej Mára
Diskuze (28)

Doporučujeme

Avatar - WinDiesel
11. 6. 2021 11:22
Re: Je to pasé...
Aby ses nedivil, Toyota má emise CO2 OK, může si dovolit prodat pár stovek LC200.
Avatar - WinDiesel
11. 6. 2021 11:20
Re: Tak jestliže je velký Land Cruiser...
ha ha ha pravdu díš !!!
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2021 08:13
Re: Tak jestliže je velký Land Cruiser...
ACZ drží svou úroveň kvality https://www.auto.cz/diskuse/80792/1#…
10. 6. 2021 23:35
Tak jestliže je velký Land Cruiser...
...s rámovou koncepcí, velkými nájezdovými úhly, standardní čtyřkolkou, silně zkřižitelnými nápravami atd. podle autora tohoto článku "SUV", tak potom Porsche 911 lze klidně označit za "rodinný kombík"! :-[] :-[] :-[]
10. 6. 2021 23:31
Re: To tomu autu chybělo,
Benzín patří do jakéhokoli osobního vozu, kdekoli ve světě. ;-)