Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Bentley Continental GT Speed je prý nejdynamičtější model v historii značky

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Nárůst výkonu sice není moc velký, automobilka však zapracovala na mnoha různých komponentech, díky čemuž je prý nový Continental GT Speed nejdynamičtějším silničním modelem značky v její více než stoleté historii.

Základem nového Continentalu GT je tradičně 6,0litrový motor V12 s dvojicí turbodmychadel, jehož výkon byl zvýšen na 485 kW (650 k) a 900 N.m točivého momentu. Oproti standardnímu Continentalu si tak verze Speed polepšila o 24 koní, což ve výsledku znamená akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy a maximální rychlost 335 km/h.

Zvýšení výkonu tedy není moc výrazné, automobilka však zapracovala i na dalších komponentech. Vylepšením prošla například dvouspojková osmistupňová převodovka, která by měla mít rychlejší reakce a zejména ve sportovním režimu by měla působit agresivněji. Ve výsledku by tak převodovka verze Speed měla být až dvakrát rychlejší, než převodovka ve standardním GT.

Video se připravuje ...

Další úpravy proběhly v oblasti podvozku a řízení. Continental GT Speed tak například nabídne systém řízení všech kol, který ve středních rychlostech nabídne vyšší agilitu natáčením předních a zadních kol v opačném směru, zatímco ve vyšších rychlostech zajišťuje díky natáčení předních i zadních kol ve stejném směru vyšší stabilitu.

Podvozek je pak vybaven 48-voltovým systémem Bentley Dynamic Ride, který díky elektromotorům na stabilizátorech, schopných vyvinout za 0,3 sekundy až 1300 N.m, výrazně potlačuje boční náklony karoserie. Sportovní jízdu pak ještě umocňuje ještě elektronický samosvorný zadní diferenciál, nebo specificky upravený systém ESC.

O brzdění se pak starají nové karbon-keramické brzdy s desetipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými třmeny vzadu. Nové brzdy by měly poskytnout mnohem lepší výkon a současně díky lehčím materiálům ušetří až 33 kilogramů neodpružené hmotnosti. Po ekologické stránce pak potěší nižší procento brzdami generovaného prachu.

Kromě technických změn ale proběhly i drobné změny estetické. Mřížka chladiče, mřížky v nárazníku, rámečky světel a boční dekorační lišty jsou lakovány černou barvou, která by měla zdůraznit sportovnost. Za pozornost stojí také nové chromované logo Speed na blatnících nebo nová 22“ litá kola v podbězích.

Interiér kombinuje tradiční řemeslné zpracování se sportovností. Zákazníci dostanou v základu dvoubarevné čalounění kůží a Alcantarou, která pokrývá sedadla, volant i část palubní desky. Díky možnosti volby z 15 hlavních a 11 sekundárních barev si navíc každý může vytvořit unikátní vzhled interiéru. Zákazníci si samozřejmě budou moci vybrat i různé druhy obložení, například z různých druhů dřeva, zatímco středovou konzolu může zdobit ztmavený hliníkový plát.

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - _Karel_
25. 3. 2021 15:51
Re: Continental
Jj, jako že nelíbí. Vypadá to, jak černej klavír, i když to asi není. Na fotce mi to přijde skoro hnusný, v reálu to bude asi o něco lepší. Já bych nejspíš vybral světlej. Ale to je samozřejmě sci-fi. :-)
Avatar - speedfred
25. 3. 2021 14:33
Re: Continental
Introš je trochu tmavý, ale zniesol by som ho a asi si aj zvykol. :-! Tie červené linky to aspoň kapánek oživujú.
Avatar - white label
25. 3. 2021 13:38
Re: Continental
Jako, že ta barevná kombinace interiéru NE!?
Hodně by pomohlo výrazně ubrat s tou červenou.
Avatar - _Karel_
25. 3. 2021 10:17
Continental
Nádhera. Tohle je asi moje plakátový auto. Jen teda - aspoň podle fotek - ta barevná kombinace interiéru ;-\
No nic. Piš barde, střádej....