Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Suzuki Swift odhaluje české ceny. Kolik stojí pohon 4x4?

David Bureš
Diskuze (43)
Také nejnovější generace sviště je dostupná s pohonem všech kol, což v segmentu není běžné. Tvoří ji viskózní spojka připojující zadní nápravu.

Suzuki uvádí na trh nejnovější generaci malého modelu Swift, která se evropským zákazníkům poprvé ukázala na březnovém autosalonu v Ženevě. České ceny začínají na částce 259.900 korun za benzinový atmosférický čtyřválec 1.2 DualJet (66 kW) v kombinaci s pohonem předních kol a pětistupňovou manuální převodovkou. První exempláře auta už jsou u prodejců.

Základní výbava Comfort zahrnuje šest airbagů, elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, manuální klimatizaci nebo rádio se čtyřmi reproduktory. Dále nechybí zadní sklopná sedadla v poměru 60:40, obrysová diodová světla, výškově nastavitelný multifunkční volant s koženým věncem, palubní počítač nebo elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka. Kola jsou v základu 15palcová ocelová, s ozdobnými kryty.

Druhý stupeň Premium za příplatek 21.000 korun přidává multimediální systém s příjmem digitálního rádia, zadní parkovací kameru, vyhřívaná přední sedadla, přední mlhovky nebo vyhřívaná zrcátka. Výchozí kola pak nahradí 16palcová z lehkých slitin.

V tomto případě je možné pro 1.2 DualJet dokoupit pohon všech kol, který pomocí viskózní spojky v případě prokluzu předních kol začne posílat sílu motoru i na zadní nápravu. Tato možnost přijde na 47.000 korun. Zájemci o silnější agregát zase mohou zvolit přeplňovaný tříválec 1.0 BoosterJet s 82 kW, který s manuálem a pohonem předních kol stojí 327.900 Kč.

Vrcholem je Elegance, u něhož si zákazníci mohou vybrat mezi automatickou převodovkou (CVT pro dvanáctistovku, šestistupňový automat pro litr) a mikrohybridním systémem. Pod zkratkou SHVS (Smart Hybrid Vehicle) se skrývá stop-start a zesílený startér-generátor, což je systém známý třeba z Balena.

Výbava pak v případě třetího stupně zahrnuje automatickou klimatizaci, bezklíčové startování, zadní diodová světla, elektricky ovládaná zadní okna, navigaci nebo elektricky sklopná zrcátka. Součástí této verze je i bohatá bezpečnostní výbava, jmenovitě adaptivní tempomat, automatické brzdění, varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu nebo sledování únavy řidiče.

Díky dvojici Baleno a Swift je Suzuki v segmentu malých aut v Evropě zastoupeno hned dvěma modely. „Svišť“ je s délkou 3.840 mm, šířkou 1.735 mm a výškou 1.480 mm (1.505 mm u verze s 4x4) ten menší. Proti Balenu je o 155 mm kratší a 10 mm užší, ale o 10 mm vyšší. Rozvor 2.450 mm je ve srovnání s Balenem o 70 mm kratší.

Suzuki Swift – české ceny nové generace
Motor1.2 DualJet1.2 DualJet1.2 DualJet
SHVS
1.0 BoosterJet1.0 BoosterJet
SHVS
Pohon4x24x44x44x24x2
Zdvihový objem [cm3]124212421242998998
Válce/ventily4/44/44/43/43/4
Největší výkon [kW/min]66/600066/600066/600082/550082/5500
Točivý moment [N.m/min]120/4400120/4400120/4400170/2000-3500
(160/1700-4000)
170/2000-3500
Převodovka5M (CVT)5M5M5M (6A)5M
Max. rychlost [km/h]180 (175)170170195 (190)195
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,9 (11,0)12,612,610,6 (10,0)10,6
Komb. spotřeba [l/100 km]4,3 (4,6)4,94,54,6 (5,0)4,3
Cena Comfort [Kč]259.900----
Cena Premium [Kč]280.900327.900-327.900-
Cena Elegance [Kč](359.900)*-392.900(403.900)*392.900
*údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku

David Bureš
Diskuze (43)
Avatar - Ada je zase tady
10. 6. 2017 00:31
4x4 je normální a logické nabídka.
4x4 nenabízejí jen automobilky, jejichž výrobky není radno kupovat. Ovšem to auto má jinou zásadní chybu - nemá pořádný vznětový motor. :no:
9. 6. 2017 18:02
Na živo hrůza
Tak jsem dnes nový Swift potkal poprvé na živo na silnici a musím říct, že to je ještě horší než na fotkách. Tmavě červená metalíza brrr. Rozpláclý předek a hlavně zadní C sloupek je designová tragedie, vypadá to hooodně lacině, toho plastu na měm je opravdu až moc.

Nevím, co chlapci v Suzuki hulí, ale je to síla. Co model to nejaký průser, vždy jde o nějaký detail, co k autu nesedí:

Ignis - zadek vozu, hlavně k sobě nepasující světla s grafikou alá 90. Léta
Swift - přední světla a hlavně C-sloupek, to je děs
Baleno - celé auto, kdyby jen detail...
Vitara - ta se mi líbí celkem celá, jen grafika zadních světel by snesla vylepšení
S-cross - gril a přední světla... :no:

Ještě že mají Jimny :yes:
Avatar - Jaros71
9. 6. 2017 12:09
Re: Design
Souhlas..
Design nic moc , přitom interier vypadá výtečně!
Yaaris by asi byl s atmosferou 1.5 lepší volba.
Toyota ten design nyní zvládá po letech lépe.
;-)
Avatar - euro89
9. 6. 2017 11:38
Swift
Me se novy Swift libi. I pres to, ze design karoserie i interieru prodelal spise evoluci nez revoluci, tak jako celek na me pusobi novy Swift mnohem lepe, nez predchudce.
Ja jsem Swifta vzdycky uznaval jako levne a spolehlive auto, ktere ma smysl hlavne ve verzi 4x4 do horskych oblasti, kde nema mimo Pandu zadnou konkurenci. Ale s vyjimkou te uplne prvni hranate generace se mi nikdy nelibil, coz by byl pro me ve finale rozdilovy faktor mezi Swiftem a Pandou, kdybych chtel malou ctyrkolku. Novy Swift se mi ale libi a to dokonce tak, ze ho povazuji po Mazde 2 za druhe nejhezci male auto z Japonska. A hlavne... nejen ze je Swift poprve od prvni generace opet pekny auto, ale stale nabizi 4x4 s atmosferickym benzinem, ktery je mimochodem u Suzuki opravdu zivy a spolehlivy. Zatimco ten sasek ve svetru rozhodl nabizet novou Pandu 4x4 uz jen s dehtem nebo dvouhrnkem, coz ani jeden nejsou motory pro me. Takze za me Suzuki :yes: :yes:
9. 6. 2017 11:16
Re: Chyba
kdyz to foti teleobjektivem, tak je to cele takove splacle. Potkavam novy Scross denne v ulici a musim rict, ze se mi naopak hodne libi...