Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Hyundai Ioniq 5 se poodhaluje před premiérou. Opravdu vsadí na osobitý design

David Bureš
Diskuze (59)

Hyundai Ioniq 5 je středně velký crossover, který svým designem naváže na koncept 45 z roku 2019. První jeho snímky dokazují, že proti studii se tvary opravdu tolik nezmění.

Automobilka Hyundai podobně jako jiní výrobci pracuje na osobité řadě elektrických modelů. Jmenovat se bude podle již prodávaného modelu Ioniq, přičemž první sériový zástupce této rodiny dorazí již v následujících měsících. Půjde o středně velký crossover Ioniq 5, jehož design automobilka prozrazuje pomocí prvních snímků.

Ty ve výsledku nejsou nijak zvlášť překvapivé, protože korejská automobilka dopředu avizovala, že styl novinky bude vycházet z konceptu 45 prezentovaného na frankfurtském autosalonu 2019. Zveřejněné snímky to nyní jen potvrzují, s tím, že poprvé naznačují, ke kterým změnám proti konceptu dojde.

Osobitý styl zůstane, stejně jako charakteristická grafika světel, která má být využita také v dalších modelech rodiny Ioniq. Hyundai tomu říká „parametrické pixely“, grafika světel se tak měla inspirovat nejmenšími jednotkami digitálního zobrazování. Motiv pixelů se přitom objeví také na aerodynamicky optimalizovaných kolech, která budou 20palcová.

Samotná příď se však změní, díky výraznější masce. Automobilka navíc upozorňuje také na kapotu ve tvaru lastury, která se klene přes celou šířku vozu. Výsledkem mají být minimální spáry mezi panely karoserie, což zdůrazní moderní vzhled auta.

„V interiéru jsou v maximální míře využity ekologické materiály, kterými chceme spotřebitelům poskytovat nejnovější vyspělá řešení pro mobilitu, ohleduplná vůči životnímu prostředí. Ioniq 5 je prvním modelem naší speciální značky elektromobilů, definující vztah mezi lidmi a jejich vozidly. Současně s tím stanovuje nová měřítka, podle nichž se budou postupně poměřovat všechny designové zážitky v kategorii elektromobilů,“ doplňuje SangYup Lee, viceprezident a vedoucí globálního designového centra Hyundai.

První snímky doplňují také nová videa, která přibližují některé klíčové funkce vozu. První je technologie V2L (Vehicle to Load), umožňující využít vozidlo jako zdroj napájení pro externí elektrická zařízení. Táborníci v propagačním snímku si tak třeba mohou upéct krocana v elektrické troubě přímo v kempu.

Video se připravuje ...

Druhou specialitou je pak ultra rychlé dobíjení, díky němuž lze za pouhých pět minut získat dostatek energie na ujetí 100 kilometrů.

Video se připravuje ...

Hyundai Ioniq 5 se světu oficiálně představí v únoru. V příštích letech je doplní další modely této nové elektrické řady. Pro rok 2022 je chystaný sedan Ioniq 6, o rok později bude následovat velké SUV Ioniq 7. Všechny využijí novou platformu E-GMP, vyvinutou koncernem Hyundai-Kia právě pro potřeby bateriových elektromobilů.

David Bureš
Diskuze (59)

Doporučujeme

14. 1. 2021 08:42
Re: Směr
Já si prohlížel a projížděl, mi se to líbí, fakt to auto naživo vypadá skvěle, hlavně v červené mu to seklo!
14. 1. 2021 08:37
Re: Integrale
Tak nevím, ale mi přijde, elektromobily jakoukoliv tradici ve tvarech totálně ničí,
14. 1. 2021 08:35
Re: Design
To jste poznal z těch fotek? To jste fakt superman... :-[]
13. 1. 2021 22:15
Re: Re: Směr
https://www.auto.cz/…-prosel-upravami?…

Kopie Fordu by mne vyhovovala taky vic..
Avatar - Typhoon
13. 1. 2021 20:17
Re: Sakra
Bobří tlama je fajn. Je to jen otázka času a zvyku a začne se to líbit všeobecně. Alespoň jsou jiní a snadno rozpoznatelní.
Jinak si myslím, že mainstreamoví dizajnéři museli být na jednom, tom samém, kurzu a tam objevili svatý grál a tak jsou si různé značky velmi podobné (Hyundai i30 - Ford Focus - Seat Leon - Mazda3...)