Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mercedes SL odhaluje svoji konstrukci. Zcela nový hliníkový základ pochází od AMG

David Bureš
Diskuze (0)

Očekávalo se, že nová generace Mercedesu SL využije konstrukci sdílenou s roadsterem AMG GT. Jeho základ bude ale zcela nový.

Mercedes-Benz se už chystá na premiéru nové generace slavného roadsteru SL. Představit se má ještě letos, a tak už automobilka uvolňuje první informace o ní. Aktuálně prozrazuje detaily o konstrukci nového SL. Ta bude totiž zcela jiná.

Nová generace SL bude totiž skutečně od základu nová. Postavena bude na bázi zcela nové architektury, vyvinuté divizí Mercedes-AMG, která má vývoj nového SL na starosti. Automobilka přitom vylučuje spekulace, že SL využije základ z aktuálního roadsteru AMG GT. Vyvinutá platforma vznikala na čistém papíře a výrobce zdůrazňuje, že žádný komponent nebyl použit z AMG GT nebo ze současného SL.

Nová platforma kombinuje hliníkovou slitinu s kompozity, stejně jako s ocelí a hořčíkem, což má zajišťovat co nejvyšší tuhost konstrukce a zároveň co nejnižší hmotnost. Konkrétně se architektura skládá z hliníkového prostorového rámu a samonosné konstrukce. Základu se říká MSA (Modular Sports Architecture) a do budoucna ji využije i nová generace AMG GT.

„Na jedné straně se nám podařilo sladit vysoké nároky na konstrukci, na straně druhé jsme dokázali dosáhnout vynikajících hodnot tuhosti ve všech oblastech, ve spojení s příznivou hmotností, což poskytlo základ pro agilní jízdní dynamiku a výjimečný komfort,“ říká Jochen Hermann, technický ředitel společnosti Mercedes-AMG.

Před konstruktéry totiž stála náročná výzva. Novinka totiž musela nabídnout množství nových prvků, zároveň si však musela uchovat skvělé jízdní vlastnosti a zároveň splňovat očekávání z hlediska bezpečnosti nebo pohodlí. Konkrétně se SL místo dvoumístného roadsteru stane roadsterem s konfigurací 2+2, novinkou bude i nasazení plug-in hybridního pohonu. A co víc, SL se poprvé od roku 2001 vrací k plátěné stahovací střeše.

Těchto požadavků se tak povedlo dosáhnout optimalizovanými průřezy materiálů a sofistikovaným tvarováním jednotlivých komponentů. V podvozku nechybí hliníkové panely nebo integrované vzpěry, zatímco třeba nosník přístrojové desky je z hořčíku a rám čelního skla z vysoce pevné trubkové oceli tvářené za tepla.

Výsledkem těchto řešení je zvýšení torzní tuhosti karoserie o 18 % oproti předchůdci. Příčná tuhost je zase o 50 % vyšší než u AMG GT Roadster, zatímco podélná tuhost je o 40 % vyšší. Pořád však hrubá konstrukce karoserie, bez dveří, víka kufru, kapoty a dalších montážních dílů, váží jen 270 kilogramů.

Více se o nové generaci Mercedesu SL dozvíme ještě letos. Výrobu opět zajistí závod v Brémách, kde se vyrábí už současná generace slavného roadster, jehož historie se datuje do roku 1957.

David Bureš
Diskuze (0)

Doporučujeme