Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetá Honda Civic FB (2011 až 2017): Toto je japonská hvězda!

Autotip Autotip Autotip Autotip 31. 12. 2020 • 00:07
40
97
Zobrazit náhledy (40)
Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic

Předchozí provedení Hondy Civic je skrytým diamantem mezi zánovními ojetinami. Mimo drobností jej netrápí prakticky žádné zásadní problémy.

Otřepané hospodské přísloví „japonec nakonec“ se v drtivé většině případů nezakládá na pravdě, což dokazuje i devátá generace kompaktní Hondy Civic. Ta se na evropském trhu ani pořádně neohřála, prodávala se totiž od roku 2012 až do roku 2017. Tvůrci proti osmému provedení lehce ubrali z avantgardního designu, základní kontury a ostré hrany ale civiku zůstaly. K standardnímu pětidveřovému hatchbacku (a raritnímu sedanu) se po pauze přidal také praktický kombík. Ten se kapacitou zavazadelníku 624 l rovnou vyšvihl na první místo v nižší střední třídě. Jeho specifikem byly také nastavitelné tlumiče na zadní nápravě, které honda bez příplatku dostala jako první sériový kompakt na světě.

Zajímavostí českého trhu s ojetinami je docela vyvážený poměr mezi benziny a diesely. O něco početnější skupinu reprezentují především atmosférické čtyřválce s objemy 1,3 (označuje se ale jako 1.4 i-VTEC) a 1,8 litru, přičemž doporučeníhodný je hlavně větší z nich. Disponuje totiž 104 kilowatty a větší silou v nižších a středních otáčkách. Přísné emisní normy mu sice sebraly trochu jiskry, jestliže jej ale vyženete do otáček, dočkáte se i víc než dostatečné dynamiky za cenu velmi příjemné spotřeby. Ohlídejte si ale používání kvalitního oleje správné specifikace a pro jistotu jej měňte nejpozději každých 15.000 kilometrů, nic tím nezkazíte.

Naftové agregáty zastupuje starší 2.2 i-DTEC s hliníkovým blokem a na poměry japonských dieselů i nadprůměrnou spolehlivostí. Přesto pokud vyloženě trváte na vznětovém motoru, zaměřte se spíše na modernější šestnáctistovku, kterou používá i současná desátá generace. Velmi úsporná jednotka nemá moc slabin. Hezky táhne i ve vyšších otáčkách, je pružná a docela kultivovaná.

Moc toho vytknout nemůžeme ani samotnému vozu. Proti předchůdci se zlepšila spolehlivost, odpadají tak otravné závady maličkostí. Snad jen osvětlení by nemuselo sem tam zlobit. Jedná se však o laciné záležitosti, které nemají zásadní vliv na provozní schopnosti i vaši peněženku.

Auto Tip 26/2020 Auto Tip 26/2020

Pokud ale přijde ke slovu uživatelská přívětivost, má Honda Civic co dohánět. Konzervativním evropským řidičům totiž ne zcela vyhovuje rozdělení budíků na klasický analogový otáčkoměr a nad ním umístěný digitální rychloměr. Ani multimédia nejsou zrovna nejintuitivnější, chybí jim také modernější rozhraní. Někomu zase nemusí vyhovovat poměrně vysoká pozice za volantem, kvůli níž si připadáte, že vám palubní deska padá do klína. To vše jsou ale spíše subjektivní dojmy, které celková vysoká kvalita vozu za slušnou cenu snadno převáží.

Motory

O1.4/1.8 i-VTEC 73/104 kW: Zatímco základní atmosférická čtrnáctistovka vyhoví především klidnějším řidičům s nižším nájezdem, osmnáctistovku doporučíme všem. U obou jednotek si pohlídejte dodržování kratších výměn motorového oleje. Oba agregáty mají kratší převodové poměry, na dálnicích proto točí víc než srovnatelně výkonné turbobenziny. Jejích výhodou je ale takřka bezproblémový provoz.

2.0 i-VTEC 228 kW: Přeplňovaný dvoulitr předznamenal nástup turbodmychadel u současné generace. Potentní čtyřválec se nabízel výhradně v ostré verzi Type R, který patří k nejlepším rychlým hatchbackům na trhu. Dejte si však pozor na jeho kondici. Předchozí majitelé mu totiž bez výjimky dávali co proto, ne všichni navíc dbali na správnou údržbu.

1.6/2.2 i-DTEC 88/110 kW: Oba diesely jsou v rámci kategorie nadprůměrně spolehlivé, u většího a staršího z nich může zarazit vyšší cena originálního filtru pevných částic (cca 50.000 Kč). Vznětové motory berte výhradně při potřebě vysokého nájezdu. Jejich další devizou je nízká spotřeba, což platí zejména pro šestnáctistovku.

Ceny ojetin podle Eurotaxu
2012 1.4 i-VTEC 111 300 km 182 800 Kč
2014 1.8 i-VTEC 93 700 km 251 000 Kč
2016 1.6 i-DTEC kombi 66 600 km 360 400 Kč

Problémy

Nastavitelné tlumiče: Byly dostupné pouze pro kombi s přídomkem Tourer a jen na zadní nápravě. Před koupí vyzkoušejte jejich funkčnost.

Spotřeba oleje: S doporučením specifikací 0W-20 si někteří řidiči stěžují na spotřebu. Alternativně můžete použít i 5W-30.

Víko zavazadelníku: U verze kombi můžete narazit na špatně namontované víko zavazadelníku (poznáte to podle nerovnoměrných spár), což lze vyřešit dodatečně v servisu.

Zatuhlé zadní brzdy: Tato závada se nevyskytuje tak často jako u předchůdce. Indikací problémů může být klepání při jízdě či zbroušený povrch kotoučů.

Náhradní díly na Hondu Civic 1.8 i-VTEC, 2014
Přední/zadní brzdové kotouče Ferodo Premier 1520/1414 Kč
Sada předních/zadních brzdových destiček Champion 1540/1038 Kč
Olejový filtr Bosch 243 Kč
Rozvodový řetěz Febi 4597 Kč
Přední tlumič pérování Nipparts 3939 Kč
Spojková sada Sachs 13 760 Kč

 

Jindřich Topol, regionální manažer výkupu AAA Auto: Honda Civic 9G

Prodejní ceny posledních generací civiku klesají tradičně pomalu a pohybují se na úrovni stejně starého golfu (možná i o něco výše), což je dáno jejich dlouhodobě nedostatečnou tržní nabídkou. Devátou generaci pod 200 tisíc nejspíš neseženete, a i když rozpočet navýšíte o dalších 50 tisíc, můžete v Česku aktuálně vybírat jen z pár kusů. Výhodou Hondy Civic proti golfu, astře nebo focusu je hlavně to, že coby okrajové zboží nikdy moc nelákala nepoctivce, a tak je riziko vyloženě špatné koupě vcelku nízké. Většina kusů má jasnou historii a obecně vzato bývají v zachovalém stavu. Navíc na rozdíl od jmenovaných konkurentů v drtivé většině případů pochází Honda Civic ze soukromých rukou a mívá mnohem nižší průměrný nájezd. Velmi dobrá je také spolehlivost, zejména benzin 1.8 i-VTEC je považován za ideální volbu i u předchozí generace. Možná tedy ve výsledku stojí civic za úvahu i těm, kdo z jeho aerodynamického designu zrovna nadšeni nejsou, což platí hlavně pro provedení hatchback. Stejně jako u minulé generace jeho vzhled totiž leckdo ani po letech neskousne. Tajným tipem je varianta kombi, která na trh přišla po dlouhé pauze, a v době uvedení vytřela konkurentům zrak obřím zavazadelníkem.

Závěr

Honda Civic možná není tak evropsky sofistikovaná, jízdně je však skvělá a na rozdíl od zdejší konkurence prakticky nezná komplikované závady. Hledáte-li spolehlivý a mladý vůz, jste zde na správné adrese.

Plusy

  • Atraktivní jízdní vlastnosti
  • Vysoká spolehlivost a minimum mechanických problémů 
  • Bezproblémové benzinové i dieselové motory
  • Obří zavazadelník verze kombi 
  • Přesné řazení manuální převodovky
  • Nízké riziko podvodu a krádeže
  • Průměrně nižší nájezd nabízených vozů

Minusy

  • Rozporuplný design 
  • Slabší nabídka ojetin
  • Dražší originální náhradní díly
  • Horší ergonomie 
  • Postarší multimédia se složitějším ovládáním 
  • Vyšší poloha za volantem 
  • Méně místa pro kolena vzadu
  • Vlažnější zátah atmosférických motorů v nižších otáčkách

Autor: Ondřej Šámal

Související články

Témata
3. 1. 2021 14:26
Re: Re: Ponuka
Ta Giu byla rychlejsi.
Ale z 80—120...
Jo dlouha trojka Civicu...
A vetsi vykon se uplatni hlavne ve vyssich rychlostech.

Ale s aktualnim Civicem 1.5 turbo by nemela zadnou sanci... :-)

https://www.auto.cz/…sel-rules-132058

Ale to neni zakladni trivalec...
3. 1. 2021 14:25
Re: Ponuka
Tomu rikas "fakticky rovnake vykony"???

0-160kmh 24 vs 36s?
To je o polovinu delsi cas...

:D :D :D

Meky, kdyz das odkaz, tak si ho nejprve prostuduj. ;-)
Avatar - palix
2. 1. 2021 20:02
Re: srovnáni
Presne tak - C-segment, alebo nižšia stredná trieda je aj pre mňa najuniverzálnejšie auto. Skvelé na diaľnici, nie veľké do mesta. S dobrým benzínovým motorom zvládne v pohode krátke trasy + nezruinuje majiteľa ani pri dlhých cestách, kde je dostatočne pohodlné. Vlastne dnes je už nižšia stredná trieda väčšia ako stredná pred pár rokmi.
Záleží ale na konkrétnom človeku. Niekto má ako rodinné auto Fabiu kombi, iný potrebuje pre rovnako veľkú rodinu dodávku.
Avatar - palix
2. 1. 2021 19:53
Re: srovnáni
LPG je super, ale asi ako alternatíva k dieslu. Kto nejazdí veľa, tomu sa to asi nevyplatí.
Avatar - palix
2. 1. 2021 19:48
Re: Civic 9G Tourer
To sa ani nedivím, že také auto je hneď preč (ani ich nie je veľa v ponuke). Civic 8G, 9G sú skvelé autá. Výklopné sedadlá boli skvelé. Ale ľudia to bežne ani nevedia, že také niečo existuje.
Problém bude asi v ľuďoch okolo mňa :-!. Oni radšej autá z iných koncernov.
Mám známeho, ktorý chce benzínové auto (atmosféru) s nie slabým motorom, spoľahlivé... Vraj Škody od istého veku nechce (s TSI) a už si ani nemá čo vybrať... Vždy mu na to odpoviem "Civic 8G , 1,8 VTEC :-!. Zatiaľ ale nechce vymeniť svoju starú (rozpadávajúcu sa) Fabiu 1,4 / 50 kW. Predpokladám, že by to bol riadny skok dopredu. Možno raz sa dá aj fanúšik Škody presvedčiť na "Japonca" ;-).

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud