Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opakovaně vítězné Ferrari z roku 1957 míří do aukce

Mirek Mazal
Diskuze (0)

Pěkné i rychlé Ferrari z 50. let bude v létě měnit majitele. Ojedinělý kus byl ohlášen do srpnové aukce, což uvedlo v pohotovost řadu bohatých sběratelů.

Týdenní kalifornská slavnost Monterey Car Week letos bude. Srpnovou sešlost automobilových fanatiků si nenechají ujít špičky elitních sběratelů, kteří budou opět mít možnost utratit miliony dolarů za exkluzivní zboží předkládané mimo jiné společností Broad Arrow Auctions. Prémiový prodejce se chlubí více než stoletými zkušenostmi v odvětví sběratelských aukcí, a kromě intenzivních vztahů s vlastníky úžasných kolekcí vnímá automobilové prostředí jako vzrušující pole plné zážitků.

Jistou dávku vzrušení vyvolává oznámení nabídky 80 prodávaných aut. Vrcholem velkorysého portfolia bude 18. srpna unikátní Ferrari 250 GT LWB Berlinetta „TdF”. Skutečný motoristický poklad je stejně historicky významný jako krásný a mechanicky autentický. Mezník ověšený tolika vítěznými vavříny, že přijal označení Tour de France coby relevantní uznání absolutní dominance na tomto vytrvalostním automobilovém závodě hned tři roky po sobě.

Ferrari 250 bylo vyráběno mezi lety 1952 a 1964 v sortimentu variant určených civilnímu i soutěžnímu nasazení. Pod prodlouženou kapotou každého exempláře byl původně třílitrový dvanáctiválec nastavený na přibližný výkon mezi 240 až 260 koní. Velice dobře sladěný celek vyčníval nad dobovou konkurencí, zejména typ 250 GT Berlinetta vznikl ve čtyřech sériích. Řady I, II, III a IV se vyznačovaly odlišnými drobnostmi jako jiná světla nebo větrací otvory.

Výrobní číslo 0619 patří nabízenému kusu, který míří do Monterey v exkluzivním stavu. Pohotovost bohatých sběratelů způsobila i kompletní historie italského veterána, jasný původ a kompletní péči zaštítila oficiální certifikace Ferrari Classiche doprovázená bájnou knihou Red Book. Červené desky stvrzují přítomnost původního podvozku, motoru, převodovky i originální karoserie.

Tvary od Pininfariny zhmotnil Scaglietti. Hvězdná spolupráce dopadla oslnivým výsledkem ve formě vyvážených až mírně agresivních proporcí, které symbolizují vítězný vzorec dlouhé kapoty a odsazené kabiny. Splývavé přední blatníky jsou zakončeny zakrytými světlomety tolik typickými pro nejelegantnější Ferrari té doby. Dvoumístné sezení daleko za předními koly a absence zadních oken zdůrazňuje dramatický profil 250 GT.

Video se připravuje ...

Statická ozdoba galerií umí uhranout na závodišti, první majitel Pierre Noblet s šedivým TdF jezdil do roku 1960 po více než deseti různých závodech na okruzích i do vrchu. Líbivé Ferrari doprovodilo Nobleta na stupně vítězů u tratí jako Spa, Reims-Gueux nebo Monza. Následovala služba u evropských opatrovníků a možný zachránce před degradací se stal v roce 1975 odborník a gentleman Wayne Sparling.

Sparling byl primárním mechanikem původem týmu North American Race Team pod vedením Luigiho Chinettiho. Člen amerického uskupení Ferrari posbíral zkušenosti z oprav na čas a později své postřehy aplikoval při precizní renovaci sběratelského GT. V roce 2018 byl vůz prodán současnému vlastníkovi, který dokončil renovaci přímo v Itálii a loni následovalo ocenění červenou certifikační knihou. Příběh zakončený srpnovou aukcí by mohl být uzavřen až sedmimilionovou aukční sumou v dolarech (167,6 milionu Kč).

Mirek Mazal
Diskuze (0)

Doporučujeme