Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Peugeot 208 1.2 PureTech 130 vs. Renault Clio TCe 130 – Souboj nasupených prcků

Ondřej Mára
Diskuze (267)

Dnešním trendům sice vládnou vozy kategorie SUV, pokud se ale 80 % času pohybujete po městě, nejčastěji cestujete maximálně ve dvou a namísto pohonu všech kol oceníte spíš snazší parkování, pak byste rozhodně neměli přehlížet segment malých automobilů. A v něm je od března minulého roku zaděláno na vyrovnaný souboj dvou šarmantních francouzů.

Úvod, pořizovací náklady


Segmentu malých automobilů sice v českých luzích a hájích dominuje Škoda Fabia, minulý ročník ženevského autosalonu však přinesl odhalení dvou nových francouzských konkurentů. Ti možná nenabídnou takovou praktičnost a univerzálnost, ovšem svým odvážným designem fabii jasně deklasují. Pod kapotou navíc ukrývají motory, na které fabia rovněž nemá odpověď.

Dnes tu ale nejsme kvůli srovnání s fabií. V garážích se nám totiž v jednom termínu setkaly vrcholné spalovací motorizace Renaultu Clio a Peugeotu 208. A i když jsou si modely celkem podobné svými technickými parametry, už na první pohled je jasné, že filozoficky jsou oba trochu jinde.

Kolik stojí?

A to je vidět již při letmém pohledu do ceníku, kde clio nabírá první vítr do plachet. Pokud by vám šlo o nejlevnější nový vůz, pak je to s cenovkou 259.000 Kč Renault Clio SCe65 v naprosto základní výbavě Life. Nejlevnější Peugeot 208 1.2 PureTech 75 S&S MAN5 začíná až na částce 335.000 Kč, dík cenovému zvýhodnění se však zákazníci dostanou na 295.000 Kč.

Stejné schéma se pak opakuje i při srovnání nejvýkonnějších motorizací, které v obou případech nabídnou 130 koňských sil. Ovšem zatímco peugeot je doluje z přeplňovaného tříválce o objemu 1.2 litru, Renault má pod kapotou 1.3 litrový čtyřválec.

Ten je přitom možné pořídit i v druhé nejvyšší výbavě Intens TCe 130 EDC GPF již od 429.000 Kč, se zvýhodněnou zaváděcí cenou (-10.000 Kč) a bonusem za výkup (-15.000 Kč) se lze dostat až na 404.000 Kč. To Peugeot nabízí vrcholnou motorizaci pouze ve vrcholné (sportovní) výbavě GT-Line, kde motorizace 1.2 PureTech 130 S&S EAT8 startuje od částky 585.000 Kč. Díky zvýhodněné ceně (-60.000 Kč) se ovšem dostáváme až na 525.000 Kč.

Pořizovací náklady Renault Clio Peugeot 208
ZÁKLADNÍ CENA
Motor TCe 130 EDC GPF (96 kW) 1.2 PureTech 130 S&S EAT8 (96 kW)
Stupeň výbavy/cena [Kč] Intens / 429.000 GT Line / 585.000
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Airbagy 6 6
Elektricky ovládaní okna vpředu/vzadu S/S S/S
Klimatizace Automatická Automatická
Displej infotainmentu 7" 7"
Ambientní podsvícení [Kč] +9.000 Kč (Pack Ambiance + systém Multi-Sense S (8 barev)
Navigace [Kč] S +21.000
Kola 16" litá 17" litá
Rezerva [Kč] +2.000 S (dojezdové kolo)
Digitální přístrojový štít [Kč] S S
Adaptivní tempomat [Kč] +30.000 (Pack Easy Pilot) +15.000 (Pack Driver Assist Plus)
Sledování mrtvého úhlu [Kč] +5.000 Kč +6.000 Kč
Vyhřívaná přední sedadla [Kč] +8.000 +6.000
Světlomety [Kč] Full LED Full LED
Metalíza [Kč] +14.500 (oranžová Valencia) +17.000 (modrá Vertigo)
Přední/zadní parkovací senzory [Kč] +5.000 (Pack Parking) / S S/S
Parkovací kamera [Kč] +5.000 (Pack Parking) S
Panoramatická střecha [Kč] - +15.000 Kč
Tažné zařízení [Kč] +6.500 (pouze předpříprava +16.000 Kč
SERVIS    
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]   26.992/-
Přední/zadní nárazník [Kč]   - / -
Přední blatník [Kč]   5.387
Brzdové destičky přední/zadní [Kč]   3.421/2.065
Brzdové kotouče přední/zadní [Kč]   2.611 (1 ks)/3.802 (sada 2 ks)
Přední/zadní tlumiče [Kč]   2.801/2.417
Čelní sklo [Kč]   10.681
Hodinová sazba v servisu [Kč]   800
Servisní interval [Kč]   20000 km / 1 rok
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]   30.424
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky) 5 (100.000 km) / 3 / 12 5/3/12
Prodloužená záruka 5 let (150.000 Km)/ +3.900 Kč Až 8 let / 200.000 km (Optiway Garance, 31.000 Kč)

Pokud byste chtěli sportovněji laděnou verzi Renaultu Clio ve vrcholné výbavě R.S. Line, která se nám dostala do rukou již před pár měsíci, pak byste museli v kombinaci s motorizací 130 EDC GPF sáhnout do peněženky pro 459.000 Kč. Po odečtu zvýhodněné zaváděcí ceny a bonusu za výkup se však cena smrskne na 434.000 Kč.

Na první pohled tedy Clio jasně vyhrává, ovšem co za své peníze dostanete? Pojďme se podívat na menší srovnání výbavy a příplatků

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮ Renault Clio Peugeot 208
Základní cena 8 7
Standardní výbava a příplatky 7 8
Záruky 8 8
Průměr 7,67 7,67

Design, interiér


Exteriér

Pokud se modely jako fabia či polo snaží zaujmout praktičností nebo ekonomičností, pak clio i 208 útočí především na vkus a emoce. A to je patrné již při prvním pohledu, kdy vám současně musí dojít, že clio tahá za kratší konec provazu.

Jak jsme vyslechli již při premiéře, nové clio vsadilo pouze na lehkou evoluci exteriéru, neboť jeho design byl prý zákazníky vřele přijat již u generace minulé. Designéři se tak pustili pouze do drobných retuší, k nimž patřily nové světlomety, skryté zadní kliky, snížení střechy a zvýraznění některých linek.

Výsledkem je elegantní vůz, jehož standardně dodávané LED světlomety s protaženým světelným podpisem vyzařují sebevědomý a lehce sportovní postoj. Sportovnost pak vyniká i při bočním pohledu, kdy se designéři pokusili snížením střechy a skrytím zadních klik vytvořit dojem třídveřové karoserie, kterou bychom v nabídce hledali marně. A jejich snaha rozhodně nepadla na neúrodnou půdu. Clio totiž ve výsledku působí jako malý městský elegán s lehce sportovními ambicemi.

Peugeot 208 1.2 PureTech 130 Peugeot 208 1.2 PureTech 130

To u Peugeotu 208 nenechali designéři kámen na kameni. Malé lvíče vyměnilo oblé tvary za ostřeji řezané křivky a dostalo i zcela novou masku se světlomety inspirovanými u výrazně většího modelu 508. A to včetně protažených diod, které tvoří jakési „kly“. Tedy u Peugeotu spíše tesáky.

Vzadu pak můžeme vidět klasické sdružené svítilny s kresbou tzv. „tří drápů“ nebo černě lakovaný dolní střed nárazníku, což podtrhuje dynamické charisma. Z boku připomíná dvěstěosmička přikrčenou kočkovitou šelmu, která se chystá každou chvíli vystartovat. Tohle malé lvíče tak hraje velké divadlo na vaše city, kterému není těžké podlehnout.

Pokud by vás zajímaly rozměry, pak je clio proti peugeotu o 5 mm kratší, o 53 mm širší a 10 mm vyšší. Rozvor clia navíc s hodnotou 2583 mm překonává Peugeot 208 o 43 mm. Teoreticky by tedy mělo clio nabídnout více prostoru v interiéru, jenže realita je poněkud komplikovanější.

HODNOCENÍ DESIGNU Renault Clio Peugeot 208
Vnější vzhled 8 9
Vnitřní vzhled 9 8
Zpracování 9 9
Ergonomie 9 6
Konektivita 9 9
Průměr 8,8 8,2

Za volantem

Peugeot se v duchu svých francouzských kořenů snaží prosadit revoluci s označením i-Cockpit. Kombinace vyvýšeného přístrojového štítu - u výbav Allure a GT-Line s plně digitální 3D grafikou, a malého volantu přitom není úplně nezajímavá, názory laické i odborné veřejnosti se však stále štěpí. Zatímco jedni si nemohou i-Cockpit vynachválit, pro druhé se jedná o nepřekonatelný problém. A já po pár dnech za volantem rozumím oběma skupinám.

Kokpit 208 se celkem úspěšně snaží navodit atmosféru sportovního vozu, což podtrhuje zvláště malý volant. Ten navíc nabízí celkem bohaté možnosti výškového i podélného nastavení, ovšem ani to není zárukou pohodlné pozice. Velkou roli totiž hraje stavba vašeho těla - tedy délka nohou, trupu a rukou. Před první jízdou jsem tak poměrně dlouho zápasil s nastavením volantu i sedačky, jen abych se dostal do stavu, kdy budu schopen kompletně přečíst informace na budících, dokážu ovládat všechny potřebné systémy a budu se cítit alespoň trochu komfortně. Nicméně vítězství na této frontě je mnohdy vykoupeno komfortem při nastupování a vystupování, které komplikuje nízko položený volant.

Renault Clio TCe 130 Renault Clio TCe 130

Dalším nešvarem Peugeotu 208 je ovládací lišta pod displejem multimediálního systému. S klasickými „klávesami“ jsme neměli nejmenší problém, dotyková lišta nad nimi nás však několikrát potrápila – a to především při snaze zapnout vyhřívání sedadel. Naopak mile nás potěšily úložné prostory, včetně uzavíratelné schránky s integrovanou bezdrátovou nabíječkou, kam se vejdou i dnešní přerostlé telefony.

Líbil se nám také multimediální systém s 10palcovou obrazovkou, který je přehledný a krásně svižný. Je ovšem škoda, že se přes něj ovládá i ventilace. Plně digitální přístrojový štít s 3D efektem je rozhodně zajímavý, namísto šesti různých stylů grafiky bychom ale uvítali raději lepší plynulost efektů.

Po stránce kvality zpracování, volby materiálů, četnosti i velikosti odkládacích prostor a komfortu samotných sedadel však nelze mít k interiéru Peugeotu 208 výtek. Pokud na něco v našich očích doplácí, pak je to snad až přehnaná snaha automobilky vymanit se z běžného mainstreamu.

V novém Renaultu Clio nás sice při prvním setkání také čekalo překvapení, ovšem o poznání příjemnější. Interiér nového clia se totiž dočkal kompletního přepracování, které přineslo záplavu měkčených plastů, kvalitnější čalounění, nově tvarované ovládací prvky, digitální přístrojový štít, upravený středový tunel nebo infotainment s vertikální obrazovkou. Zkrátka interiér (konečně) hodný 21. století.

Najít si správnou pozici za volantem je tak v případě clia o snazší, přesto bychom uvítali možnost větší svobody při podélném nastavování volantu. Ve výbavě Intens navíc nedostanete sportovně tvarované sedačky, jejichž výrazné boční vedení jsme si oblíbili během prvních jízd i během testu motorizace 1.0 TCe 100 ve výbavě R.S. Line.

K plně digitálnímu přístrojovému štítu tentokrát nemáme větších výhrad. Renault se rozhodl vsadit na jednoduchost a místo možnosti prostřídat šest obrazovek nabízí volbu tří víceméně podobných grafik. Všechno důležité však máte pořád na očích. Malým zklamáním zůstává infotainment. Vertikální obrazovka s úhlopříčkou 9,7 palce se sice příjemně ovládá, pohyb v menu je ale poněkud chaotický a občas jsou patrné menší záseky grafiky. Zvláště pak při pohybu v navigaci.

K volbě materiálů ani četnosti a velikosti odkládacích prostor opět nemám nejmenších výhrad. Přitom se jednalo o jednu z největších slabin minulé generace, což si automobilka naštěstí uvědomila a chybu jednoznačně napravila.

Oba vozy pak v přední řadě sedadel nabízejí dostatek prostoru ve všech směrech, ambientní osvětlení, dostatek držáků nápojů, možnost bezdrátového nabíjení telefonu i USB porty. Ovšem zatímco clio nabízí dvojici USB-A vstupů, Peugeot se rozhodl být moderní a kromě klasického USB-A nabízí i USB-C vstup.

Hlavy dolů

Jak už ale bývá u segmentu malých automobilů zvykem, zatímco vpředu je místa dost, vzadu to nebývá žádná sláva. A to platí i pro oba konkurenty ze země galského kohouta. Nepatrně lépe je na tom clio, které navzdory kratším rozměrům nabídne více prostoru v podélném směru (min.550/510, max. 780-750), delší sedák, vyšší opěrku a více místa nad hlavou (+40 mm).

V neprospěch Peugeotu 208 ovšem hrála například panoramatická střecha, která ubrala dalších pár milimetrů z už tak menšího prostoru nad hlavou. Kvůli i-Cockpitu jsme si navíc nastavovali sedadlo více dozadu, což nás připravilo o dalších pár milimetrů prostoru na kolena. Čím však peugeot boduje, je prostor pro chodidla pod předními sedadly.

Peugeot 208 1.2 PureTech 130 Peugeot 208 1.2 PureTech 130

V obou případech bohužel nastupování i vystupování komplikuje malý otvor zadních dveří a ani v jednom z aut nám nezbývalo před koleny ani nad hlavou mnoho prostoru. Při mých 183 cm na výšku jsem se ale sám za sebou cítil komfortněji v Renaultu Clio. Při výšce do 180 cm by ovšem neměl být problém s převážením osob ani v jednom z testovaných vozů. Tedy minimálně na kratší trasy.

Zavazadlový prostor

V otázce prostoru za zadními sedadly pak opět boduje renault. Zatímco clio nabízí základní objem 340 litrů, Peugeot 208 nabídne pouze 309 litrů. Obě hodnoty přitom vycházejí z měření dle přesnější metodiky VDA. Objem při sklopení zadních opěradel udává bohužel pouze Peugeot, který nabídne až 1004 litrů.

Clio se však může pochlubit například dvojitým dnem zavazadlového prostoru (+1.500 Kč), díky němuž lze snadno vyrovnat schod vzniklý po sklopení opěradel. Ta jsou u obou modelů dělena v poměru 2/3 – 1/3 a ani v jednom případě se nesklápí zcela do roviny.

Renault navíc do levé bočnice zavazadlového prostoru ukryl i subwoofer Fresh Air Speaker skvěle hrajícího příplatkového audiosystému Bose, za který si zákazníci připlatí od 12.000 Kč. To Peugeot se rozhodl vsadit spíše na praktičnost a pod tenký koberec ukryl již ve standardní výbavě dojezdové kolo. Renault nabízí rezervu za příplatek 2.000 Kč.

HODNOCENÍ INTERIÉRU Renault Clio Peugeot 208
Prostornost 8 7
Přední sedačky 8 9
Zadní sedačky 8 7
Kufr 8 7
Variabilita 9 8
Průměr 8,2 7,6

Motor, jízdní vlastnosti


Motor

Pod kapotou obou testovaných vozidel najdeme (prozatím) vrcholné spalovací motorizace o shodném výkonu 130 koní. Ten přitom pokaždé pochází z maloobjemové jednotky, technika se však výrazně liší.

Pod kapotou Renaultu Clio totiž nalezneme přeplňovaný čtyřválec o objemu 1333 cm3, vzešlý ze společného vývoje s automobilkou Mercedes-Benz, který nabízí maximální výkon 96 kW (130 k) v 6000 ot./min a maximální točivý moment 240 Nm při 2000 ot./min. To v Peugeotu se rozhodli vsadit na přeplňovaný tříválec PureTech o objemu 1199 cm3, který nabízí 96 kW (130k) při dosažení 5500 ot./min a maximální točivý moment 230 Nm při 1750 ot./min.

Renault Clio TCe 130 Renault Clio TCe 130

O přenos točivého momentu na přední kola se pak v obou případech stará automatická převodovka, která u Clia nabídne pouze sedm rychlostních stupňů, zatímco Peugeot 208 má o jednu rychlost navíc. Převodovka v 208 nám navíc přišla i nepatrně rychlejší a jistější. U clia jsme se totiž opakovaně setkali se situací, kdy zůstal motor po prudké akceleraci delší dobu zbytečně vytočený.

Při překvapivě stejné pohotovostní hmotnosti 1233 kg však nepatrně lepší dynamiku slibuje Peugeot 208, který by měl být schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h za 8,7 sekundy, zatímco renault potřebuje o tři desetiny více. V otázce maximální rychlosti pak opět boduje lvíče, jehož 208 km/h překonává soupeře o 8 km/h.

Pocitově nám ale připadal živější a výbušnější motor v cliu, v jehož prospěch hovořila i data naměřená pomocí naší měřící techniky. Ať už jsme nechali převodovky v automatickém režimu, nebo si je přepnuli na manuální řazení, clio podávalo v testech pružného zrychlení stabilně lepší výsledky.

Dynamické měření Renault Clio Peugeot 208
Pneumatiky Nokian WR D4 Continental WinterContact T850P
Rozměr pneumatik 205/45 R17 205/45 R17
Pružnost (60-100 km/h) s AT/na 4. RS [s] 4,7 / 4,8 5,0 / 5,8
Pružnost na (80-120 km/h) s AT/na 5. RS [s] 6,1 / 6,9 6,5 / 7,8
Otáčky na nejvyšší rychl. stupeň při 130 km/h podle GPS (min-1 2500 2500
Skutečná rychlost při 50/90/130 km/h (km/h) 47,2/86,7/125,6 47,6/87,2/127,1

Chod a zvuk čtyřválce je navíc již z principu příjemnější, ovšem ani tříválcová 208 nezní úplně špatně – její hrubší zvuk dokonce sportovnímu pojetí GT-Line celkem sluší. Je ale otázkou, z kolika procent vychází z reproduktorů.

Více válců, větší apetit?

Výkonnostními parametry jsou si tedy motorizace celkem podobné, co ale spotřeba? Ta papírová hraje na první pohled ve prospěch peugeotu, jehož motorizace 1.2 PureTech 130 S&S EAT8 by si měla říct v průměru o 4,4 l/100 km. Tedy alespoň podle údajů vycházejících z měřícího cyklu NEDC. Nicméně pokud se podíváme na kombinovanou spotřebu paliva podle moderního měřícího cyklu WLTP, nalezneme hodnotu 5,9 l/100 km.

Renault uvádí kombinovanou spotřebu modelu Clio 130 GPF EDC v rozmezí 5,2 až 5,5 l/100 km, přičemž jako měřící protokol uvádí NEDC-BT. Přesné vysvětlení této zkratky jsme pak dohledali až v konfigurátoru Dacie, kde se uvádí následující: „Od září 2018 prochází všechny nové vozy zkouškou podle protokolu WLTP (nový celosvětově harmonizovaný zkušební postup pro lehká vozidla). Pro lepší pochopení bylo stanoveno přechodné období, během něhož jsou hodnoty spotřeby paliva a emise výfukových plynů testované v rámci WLTP zpětně překládány do starého protokolu NEDC (NEDC-BT). Toto přechodné období potrvá do konce roku 2018.“

Čert aby se v tom vyznal. Pokud se ale zaměříme na hodnoty zobrazené palubním počítačem, pak je na tom o něco lépe Renault Clio, který si řekl v průměru o 6,4 l/100 km. Palubní počítač Peugeotu 208 pak ukázal spotřebu 6,7 l/100 km.

Hodnoty jsou si tedy opět celkem podobné, ve prospěch renaultu však tentokrát hraje poměrně nízký nájezd. Auto jsme přebírali s 900 km na tachometru, zatímco 208 už měla nakrouceno o 3.000 km více. Je tedy docela možné, že spotřeba u renaultu nakonec ještě o pár deci klesne.

HODNOCENÍ MOTORU Renault Clio Peugeot 208
Zrychlení 8 8
Pružnost 8 7
Spotřeba udávaná 8 8
Spotřeba v testu 8 7
Odhlučnění motoru 8 8
Průměr 8 7,6

Podvozek

Oba francouzští rivalové budou trávit většinu času ve městě a na okreskách, kde se od nich bude očekávat především komfortní svezení. A v otázce komfortu je na tom nepatrně lépe Peugeot, který dokázal na 17“ discích spolehlivě ustát většinu výmolů, zpomalovacích prahů i rozbitých okresek bez výraznějšího mlácení do karoserie.

Renault Clio si sice nevedl špatně, kvůli příplatkovým 17“ diskům (+7.500 Kč) ale ztratil něco málo na komfortu a na horších silnicích působil až příliš prkenně. Na standardně dodávaných 16“ discích by situace mohla být o něco lepší.

Peugeot 208 1.2 PureTech 130 Peugeot 208 1.2 PureTech 130

U Peugeotu se nám navíc líbila příjemně tužší odezva řízení v základním nastavení, zatímco u clia bylo potřeba zabrousit do volby jízdních režimů My Sense a přepnout řízení do sportovního. U clia jsme si pro změnu pochvalovali lepší potlačení aerodynamického hluku ve vyšších rychlostech, a to navzdory standardně dodávanému vrstvenému akustickému čelnímu sklu u peugeotu. Za běžného provozu nám však odhlučnění přišlo srovnatelné.

HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍ Renault Clio Peugeot 208
Ovladatelnost 8 8
Komfort odpružení 6 8
Odhlučnění podvozku 8 8
Řízení 8 8
Řazení 8 9
Brzdy 8 8
Průměr 7,67 8,17

Závěr


Závěr

V testu se nám sešla dvojice elegantních a svižných francouzských prcků, která má mnoho společného. Ať už se budeme bavit o spotřebě, dynamice nebo celkových rozměrech, rozdíly jsou minimální.

Renault Clio však nabízí méně výstřední interiér i exteriér, nepatrně více místa, nižší spotřebu, pocitově zajímavější motor a v neposlední řadě i nižší základní pořizovací cenu. Na 208 ztrácí například v otázce komfortu, rozsahu standardní výbavy, cen příplatků a trochu péče by zasloužilo i vyladění automatické převodovky.

Renault Clio TCe 130 Renault Clio TCe 130

Peugeot 208 dokáže zaujmout svým výrazným designem exteriéru, který přitahoval řadu pohledů. Být středem pozornosti ovšem nemusí vyhovovat každému. V redakci nám ovšem více vadil i-Cockpit, omezený prostor na zadních sedadlech i v kufru a větší aerodynamický hluk při jízdě po dálnici. Peugeot je navíc výrazně dražší, ačkoliv nabízí zajímavější základní výbavu. Nejvýkonnější motorizaci bohužel nemáte šanci dostat v žádné jiné konfiguraci.

Clio tak ve výsledku působí jako univerzálnější automobil, který může oslovit širší paletu zákazníků. Ostatně i v redakci jsme se shodli, že bychom si ho uměli celkem reálně představit na každodenní dojíždění za prací.

SHRNUTÍ HODNOCENÍ Renault Clio Peugeot 208
POŘIZOVACÍ NÁKLADY 7,67 7,67
DESIGN 8,80 8,20
INTERIÉR 8,20 7,60
MOTOR 8,00 7,60
JÍZDNÍ VLASTNOSTI 7,67 8,17
CELKOVÝ PRŮMĚR 8,07 7,85

Peugeot 208 1.2 PureTech 130 S&S EAT8

Plusy

  • Překvapivě komfortní naladění podvozku
  • Slušná dynamika
  • Bohatá výbava
  • Komfortní sedadla
  • Bohatá standardní výbava

Minusy

  • Méně místa vzadu
  • Pomalejší grafika přístrojového štítu
  • Kapacitní ovládání na středovém panelu
  • Komplikovanější nasedání kvůli i-Cockpit
Nejlevnější verze modelu 335.000 Kč (Peugeot 208 Like 1.2 PureTech 75 S&S MAN5)
Základ s testovaným motorem 585.000 Kč (Peugeot 208 GT Line 1.2 PureTech 130 S&S EAT8)
Testovaný vůz bez příplatků 585.000 Kč (Peugeot 208 GT Line 1.2 PureTech 130 S&S EAT8)
Testovaný vůz s výbavou 628.000 Kč (Peugeot 208 GT Line 1.2 PureTech 130 S&S EAT8)

Renault Clio 130 EDC GPF

Plusy

  • Příjemný interiér
  • Skvělý motor
  • Skvěle hrající audio Bose
  • Reálná spotřeba
  • Základní cenová nabídka

Minusy

  • Rozsah základní výbavy
  • Prkennější podvozek
  • Pomalejší infotainment s horší logikou
  • Místy pomalejší reakce převodovky
Nejlevnější verze modelu 259.000 Kč (Renault Clio Life SCe 65)
Základ s testovaným motorem 429.900 (Renault Clio Intens TCe 130 EDC GPF)
Testovaný vůz bez příplatků 429.900 (Renault Clio Intens TCe 130 EDC GPF)
Testovaný vůz s výbavou -
Zobrazit celý článek
Ondřej Mára
Diskuze (267)

Doporučujeme

Model Peugeot 208 1.2 PureTech 75 EAT 8 Renault Clio TCE 130 EDC GPF
Cena základní sestavy 585 000 Kč 429 900 Kč
Cena testované sestavy 628 000 Kč 0 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1199 1333
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 5500 96 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 230 / 1750 240 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 208 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.7 9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.4 / 4 / 4.4 6.7 / 4.3 / 5.2
Emise CO2: 133 119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 309 / 1004 340 / 0
Objem nádrže (l): 44 42
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1233 / 0 1233 / 0
Rozměr pneu: 205/45 R17 205/45 R17
Peugeot 208 1.2 PureTech 75 EAT 8
Renault Clio TCE 130 EDC GPF
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4055 4050
b) šířka (mm): 1745 1798
c) výška (mm): 1430 1440
d) rozvor (mm): 2540 2583
e) rozchod vpředu (mm): 1500 0
f) rozchod vzadu (mm): 1500 0
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1100 870 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 510 / 750 550 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950 930
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 870 910
k) šířka vpředu (mm): 1340 1360
délka sedáku vpředu (mm): 520 520
délka sedáku vzadu (mm): 445 455
výška opěradla vpředu (mm): 610 620
výška opěradla vzadu (mm): 620 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano Ano
Avatar - Gasoline
27. 1. 2020 13:59
Re: Nechápu....
Teď, jak mrzlo a klouzalo to, jsem ze srandy na svém VW zmáčkl el. ruční brzdu za jízdy, že se jako otočím na fleku. Málem jsem se zabil, ono to brzdí na přední!
Avatar - lamal
27. 1. 2020 06:22
Re: diky
pisal o stabilite... to som mal na mysli
26. 1. 2020 16:11
Re: To bude nářez...
asi jsi z toho byl dost špatný, když jsi to přesunul hned do další diskuse...
Avatar - miromen
26. 1. 2020 16:01
Re: Clio bere zlato
A je to tady, dočkal jsem se. Děkuji. :yes:
Avatar - rohYpnol
26. 1. 2020 15:39
Re: Clio bere zlato
Pokud si pamatuji dobře, napsal jsem dokonce příspěvek do blogu, kde jsi měl i moje reálné foto místa vzadu před koleny ve Fabii a Focusu III. A stejně si tu budeš přednášet své bludy...

Jak říkám, jsi bezedná studnice lidské blbosti.