Peugeot e-208 PSE nakonec nedorazí. Elektrický hot hatch prý nemá smysl
Řada Peugeot Sport Engineering (PSE) se měla postupně rozšířit. Současné vedení Peugeotu ale škrtá jeden plánovaný model za druhým.
Peugeot v loňském roce začal prodávat dříve avizovanou 508 ve sportovní verzi PSE (Peugeot Sport Engineering). Ta byla laděna v duchu nově doby, když použila plug-in hybridní pohon, s výkonem 360 koní. Automobilka navíc předem avizovala, že pokud bude 508 PSE obchodně úspěšné, budou následovat i další vozy s tímto označením, které mělo nahradit legendární modely GTi. Jak se ale nyní zdá, další takové sportovní Peugeoty jen tak nedorazí.
Nejnověji totiž vyšlo najevo, že automobilka zrušila projekt modelu e-208 PSE, který měl být malým hot hatchem s elektrickým pohonem. Podle původních plánů měl dorazit v roce 2023 v rámci modernizace výchozí 208. Současné vedení značky už ale údajně s takovou variantou nepočítá.
V rámci vzniku koncernu Stellantis, jehož je Peugeot součástí, totiž dosavadní šéf značky Jean-Philippe Imparato odešel k Alfě Romeo, kde dostal na starosti její renesanci. Do čela Peugeotu se naopak postavila Linda Jacksonová, někdejší šéfka Citroënu.
A ta má podle všeho na další pokračování řady PSE jiný názor než její předchůdce. Postupně se tak přestalo mluvit o dalších chystaných modelech PSE, ostrém crossoveru 3008 nebo 308, které v duchu nové doby měly vsadit na plug-in hybridní pohon. Konkrétně v případě 308 dala značka prý přednost vývoji čistě elektrického derivátu e-308, která má v dnešní době větší obchodní potenciál. A navíc do budoucna může být emisními regulemi vyžadovanou variantou.
Naopak elektrický hot hatch e-208 podle zpráv francouzských médií v plánech nové šéfky zůstával, jenže vedení koncernu bylo proti. Údajně v rámci prezentace budoucí strategie Peugeotu nechalo vedení Stellantisu vůz z plánů značky vyškrtnout.
Důvodem zastavení projektu je totiž aktuální nedostatek výrobních dílů, převážně polovodičů, který podle všeho bude ještě nějakou dobu trvat, zřejmě minimálně do roku 2022. Výroba automobilů kvůli tomu zásadně klesá, spolu s čímž klesají i výdělky výrobců. A ti tak najednou musejí hledat cesty, jak ušetřit. A právě obchodně nejistý projekt hot hatche s elektropohonem situaci odskákal. Přednost měly dostat modely s větším tržním podílem na trhu, konkrétně údajně nové elektrifikované verze velkých modelů.
Není každopádně vyloučeno, že se elektrického hot hatche od Peugeotu dočkáme v nějakém pozdějším termínu. Aktuálně je však jasné, že na případný rozvoj řady PSE si budeme muset ještě nějaký čas počkat.