Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot vylepšuje své elektromobily. Drobné úpravy prodlouží dojezd o 25 km

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 15. 11. 2021 • 11:54
33
15
Zobrazit náhledy (33)
Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208

Francouzská automobilka provedla nenápadné inovace elektrických modelů e-208 a e-2008, které prodlouží dojezd o několik kilometrů.

Počet elektromobilů na evropském trhu roste závratným tempem, a tak se jednotlivé značky snaží své produkty udržet v co možná nejlepší kondici. Nejčerstvějším příkladem je francouzský Peugeot, jenž hrstkou drobných inovací vylepšil své modely e-208 a e-2008. A prodloužil tak jejich dojezd.

Jak přesně? Francouzi například optimalizovali převodovku, jež má nyní pracovat efektivněji. Dále ve výrobě nasazují pneumatiky s nízkým valivým odporem, instalují nové čidlo vlhkosti a nějaké ten kilometr navíc má přihodit i nová verze palubního softwaru, který má zásadní vliv na fungování jednotlivých systémů auta. Dle metodiky WLTP by si měl menší elektromobil e-208 polepšit o 15 až 22 kilometrů, větší e-2008 ujede podle tabulek o 10 až 25 km dále.

video

Protože nejde jen o prosté softwarové úpravy, nepůjde takto upgradovat již „fungující“ automobily. Nejde však o inovace aplikované v rámci omlazovací procedury, regulérního faceliftu bychom se měli dočkat až v roce 2023. Kromě výše zmíněných změn se však elektromobily co nevidět dočkají i dalších drobných inovací, například jednoduššího tlačítkového voliče převodovky, jenž nahradí dosavadní páku.

Připomeňme, že elektrickou verzi modelu 208 pohání vpřed jeden elektromotor o výkonu 100 kW (136 k) a točivém momentu 260 newtonmetrů. Akumulátor má kapacitu 50 kWh (využitelných zůstává 46,2 kWh), což podle metodiky WLTP umožňuje dojezd až 340 kilometrů na jedno nabití. Obdobnou techniku najdeme i v útrobách e-2008 a dalších elektrických vozech skupiny PSA, respektive koncernu Stellantis.

Větší crossover je minimálně na českém trhu oblíbenějším elektromobilem. Jen za prvních deset měsíců letošního roku si jej dle statistik Svazu dovozců automobilů pořídilo 63 zájemců, zatímco menší e-208 hlásí „jen“ 31 udaných kusů. Stran alternativně poháněných vozů stojí u Francouzů za zmínku ještě větší SUV 3008, jehož plug-in hybridní provedení hlásí 60 prodaných kusů. Ve srovnání s benzinovými a naftovými verzemi je to však zanedbatelné číslo.

Související články

Témata
Avatar - Stejsn
16. 11. 2021 12:33
Re: Víte, co to znamená?!
Já ti říkala nech toho pežota až na zmrzlinu...
Avatar - WinDiesel
15. 11. 2021 16:47
Re: Víte, co to znamená?!
Ti druzí teď honem musí udělat několik drobných vylepšení aby dojeli o 1 km dál než Pažouti. :yes:
Avatar - WinDiesel
15. 11. 2021 16:46
Re: A jsme zas o kousek dál..
... už brzy, bublina už je hodně slušně nafouknutá ...
Avatar - WinDiesel
15. 11. 2021 16:46
Re: Ví zde někdo, ...
Dojedou o několik promile dál, úsměvné ... :-[]
15. 11. 2021 15:51
Re: Ví zde někdo, ...
V každém případě je to vtipný, o 25km větší teoretický dojezd. Papír snese všechno a pobaví to :-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud