Podívejte se, jak by mohl vypadat nový Civic Type R. S extravagancí nejspíš sekne
Honda před časem ukázala prototyp nového Civicu blízký sériové podobě. Nezávislá vize sportovní varianty Type R na sebe nenechala dlouho čekat.
V listopadu loňského roku představila Honda prototyp Civicu nové, již jedenácté generace. Uvedla, že k některým změnám ještě může dojít, ale ve finále prý koukáme na auto velice blízké sériové produkci. Kromě jiného automobilka hovořila o elektrifikaci modelového portfolia a řada nadšenců se obávala, jestli se to netýká i pokračovatele Civicu Type R. Dobrá zpráva na úvod - netýká!
Vzhled nového Civicu Type R zatím zůstává tajemstvím, ale nezávislí tvůrci už se pustili do práce a na základě představeného prototypu ukazují, jak by asi mohl vypadat. A když dílo autora s přezdívkou X-Tomi srovnáte s předchůdcem, je na první pohled poznat, že je mnohem méně extravagantní. Zdá se, že se Honda do budoucna hodlá vydat právě cestou čistšího a „střízlivějšího“ designu, což ostatně dokazuje i představení nového SUV HR-V.
Uhlazenější vzhled může některé konzervativně smýšlející kupce potěšit, zásadní je však ještě jedna informace. I když chce Honda elektrifikovat ve velkém, Type R má i v příští generaci zůstat ryze benzinovým nástrojem. Alespoň to s odkazem na zdroje blízké automobilce tvrdí britský Autocar, podle něhož má Civic Type R v tomto ohledu představovat výjimku.
Žádné velké překvapení pod kapotou očekávat nemáme. Podle všeho půjde o evoluci současného přeplňovaného čtyřválce s objemem 2,0 litru, roztáčejícího přední kola. Výkon 235 kW je v dnešním světě ostrých předokolek už tak působivý, takže jestli k nárůstu dojde, pak bude nejspíš jen nepatrný. No a zůstane samozřejmě i skvělý šestistupňový manuál!
Ve finální podobě se nová Honda Civic představí na jaře letošního roku, přičemž do Evropy se dostane na jeho konci. Verze Type R má následovat o něco později a kromě uhlazenějšího designu má v nabídce zůstat i varianta bez obrovského zadního spoileru, která je novinkou od omlazení desátého vydání.