Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Poprvé za volantem Lexusu LC: Luxusní kupé nás hodně překvapilo!

Svět motorů Svět motorů 3. 9. 2017
80
32
Zobrazit náhledy (80)
Digitální budíky nemají takové spektrum nastavení jako třeba v konkurenčních audi Lexus LC Zpracování interiéru si zaslouží jedničku, komplikované ovládání multimédií pomocí dotykové plošky už ne. Manipulace s kurzorem je zbytečně komplikovaná a pomalá. Nepomáhá ani složitost vnitřního menu. Lexus LC Lexus LC Luxusní interiér dotvářejí také pohodlná a rozměrná sedadla, která navíc zaslouží pochvalu i za slušnou oporu tělu při dynamičtějším projíždění zatáček Lexus LC Jízdní režimy nastavujeme pomocí „rohu“ na boku kapličky přístrojů. Módy Eco a Comfort doplňuje ještě Sport S s výraznějším zvukem motoru a Sport S+, jenž přidává i tvrdší podvozek. Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Hybridní variantu poznáte prakticky jen dle nápisů a modře podbarveného loga Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Atmosférickému osmiválci 5.0 se 477 koňmi v nízkých otáčkách chybí „drajv“ podobný přeplňovaným jednotkám. Linearitou a spotřebou je ovšem trumfne. lLexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC
U nového luxusního kupé od Lexusu máme po pár kilometrech pocit, že jej konstruktéři navrhovali bez všetečných zásahů ze stran marketérů a firemních ekonomů. To už se dnes nevidí.

Zástupci prémiové odnože automobilky Toyota nové kupé berou jako gran turismo. Proti konkurentům v podobě pomalu se loučícího BMW řady 6 nebo Mercedesu třídy S kupé je ale uvnitř Lexusu LC málo místa. Pracoviště řidiče je příjemně stísněné, spolujezdec si už musí dávat pozor na masivní držadlo na středovém tunelu, jež ubírá pár centimetrů. A zadní sedadla jsou spíš provizorní. Běžně urostlý člověk si totiž za sebe prakticky nesedne. Tomu ovšem odpovídá proklamovaná koncepce 2 + 2. Příliš nepotěší ani zavazadelník, jenž u osmiválcové verze pobere jen 192 litrů, u hybridu ještě o 25 l méně. V praxi tak dozadu nacpete maximálně dvě palubní zavazadla standardních rozměrů a příruční tašku. Novinka nám tak spíš připomíná křížence GT se sporťákem.

360p720p

Emoce u Lexusu?

Vůz postavený na nové platformě GA-L (Global Architecture-Luxury), již sdílí s podobně čerstvým sedanem LS, vychází z krásného konceptu LF-LC z roku 2012. Už jen samotný design vyvolává pozitivní pocity, které umocňuje použitá technika. Vedle hybridní varianty s atmosférickým šestiválcem 3,5 l totiž můžeme sáhnout po pětilitrovém osmiválci bez turbodmychadla, který známe třeba z modelů RC F či GS F. Hned po startu agregát krásně bublá do koncovek výfuků a láká k rychlým přesunům po dálnici. Na nich nás překvapila nízká hladina hluku od motoru, naopak třeba utlumení kol by mohlo být lepší. Moc se nám líbí membrána přivádějící zvuk motoru do kabiny. Pokud přišlápnete plynový pedál, můžete si vychutnávat hutnou symfonii osmi válců, kterou pro jistotu podporuje salva z dvojice rour výfuku.

Technické údaje 500h 500
Motor 3.5 V6 + elektro 5.0 V8
Výkon (kW při ot./min) 220/6600 + 132 351/7100
Točivý moment (N.m při ot./min) 348/4900 + 300 540/4800
Převodovka10 AT
Poháněná kola zadní
Nejvyšší rychlost (km/h) 250 270
Zrychlení 0-100 km/h (s) 4,7 4,4
Normovaná spotřeba (l/100 km) 6,4 11,5
Pohotovostní hmotnost (kg) 1985 1935
Vnější rozměry, rozvor (mm) 4770 x 1920 x 1345, 2870

Zážehová jednotka s označením 2UR-GSE o výkonu 351 kW má kvůli atmosférickému plnění trochu hluchý spodek. Při plné akceleraci nás tedy do sedadel nezatlačí s takovou razancí jako třeba sekvenčně přeplňovaný šestiválec z BMW M4 Coupé nebo nové biturbo 2.9 V6 v Audi RS5 Coupé.

Zrychlování je ovšem lineárnější a ani ve vyšších otáčkách nás neděsí masivní příliv newtonmetrů putujících výhradně na zadní kola. Sílu tedy můžeme dávkovat předvídatelněji, což se hodí třeba na klikatých silnicích.

Na nich oceníme na poměry Lexusu přesně řízení. Proti jalové odezvě ostatních modelů značky se jedná o velký skok kupředu. Informací od předních kol sice neputují gigabity, jistou představu o jejich práci ovšem máme. Také je řízení příjemně tuhé a například při jízdě na dálnici i trochu strmé. Dynamika je i navzdory vlažnějšímu nástupu parádní. Na německé dálnici jsme nízké kupé rozjeli až na tachometrových 286 km/h a vysloužili si uznání i od místního motorkáře, který se nám během chvíle ztratil ze zpětného zrcátka. Pochvalu zasluhuje také spotřeba. S lehkou nohou nám palubní počítač ukazoval hodnoty lehce nad 9 l, při trhání rychlostních rekordů se odběr vyšplhal téměř na 16 litrů.

CeníkLC 500h, LC 500
Luxury 2 790 000 Kč
Luxury Top 2 890 000 Kč
Sport 2 890 000 Kč
Sport Top 2 990 000 Kč
Sport+ 3 130 000 Kč

Rozverný hybrid

Nakonec usedáme také za volant hybridní verze LC 500h se systémovým výkonem 264 kW. Slibujeme si od ní hlavně pohodovou jízdu. Jaké je ale překvapení, když je v prvních zatáčkách přetáčivější než jinak velmi jistý osmiválec. Stačí málo a pneumatiky pískají jako fotbalový rozhodčí při derby. A zadní část roztancujeme nijak zvlášť agresivním přidáním plynu. Na první pohled je tedy hybrid zábavnější a také lépe splňuje kritéria kategorie GT: má o něco málo komfortnější podvozek a utlumenější, avšak velmi příjemný zvukový projev. Přitom stojí na chlup stejně jako výkonnější LC 500, jež je v objednávkách v Česku zatím úspěšnější (cca 70 : 30 %). Chybu ovšem neuděláte ani s jednou variantou. Obě nabízejí velkou dávku emocí, na které jsme u Lexusu dosud nebyli zvyklí.

360p480p240p720p

Plusy

  • Zvuk obou motorů
  • Relativně přesné řízení
  • Vynikající brzdy
  • Nízká spotřeba při klidné jízdě

Minusy

  • Stísněná kabina a slabší přepravní kapacita
  • Komplikované ovládání multimédií

Autor: Ondřej Šámal

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - CHerokee
Tak pod humus článkem je příspěvků mnoho a
| 4. 9. 2017
Kolik lidí si Ferrari koupí? Leda modýlek. Tohle je zrovna docela pěkné kupátko.
To je ta otázka!
| 4. 9. 2017
Pochopitelně, protože taková redakce pravděpodobně nebude mít odborníka. Ani ho nepotřebují. Jak jsem napsal, pointou asi je, řekněme, ženský pohled na věc (neříkám, že žena nemůže rozumět technice).
To už se dnes nevidí.
| 4. 9. 2017
No on už někde vejš autor psal, že je to převzatej článek ze SM, ve kterým měli 2 strany.
Já osobně to teda aspoň chápu tak, že to upravit prostě nesměj, protože vlastníkem článku je papírovej časopis a jeho úpravou by něco porušili.

Jest tak?

Ale ano, auto je to výjimečný a napsaný je tu prd.
Avatar - KANKUNEN
Tak pod humus článkem je příspěvků mnoho a
| 4. 9. 2017
článek o ikoně automobilismu nemá ani jeden příspěvek. Přestávám se redakci divit, protože text o prototypu Moskviče je úspěšnější než historie Ferrari.
To je ta otázka!
| 4. 9. 2017
Zapoměl jsem dodat, že článek psala redaktorka, která je autorkou i článků o vaření a životním stylu. ;-)

Ale ve finále ten článek nevyzněl o nic méně neodborněji než tento.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku